Succesul in afaceri se datoreaza unui talent inascut?
managersfaturipersonal
Succesul in afaceri se datoreaza unui talent inascut?
9 sfaturi de la Bill Gates ca sa deveniti un bun manager
Formula magica a reusitei? Nu exista, bineinteles.
Dar aceste cateva sfaturi, pe care vi le ofera Bill Gates, pot deveni arma dvs. in castigarea
razboiului eficientei.
1. Alege-ti cu grija echipa de lucru.
Este foarte greu sa fii cu adevarat productiv daca nu ai o adevarata pasiune pentru ceea ce faci. Lucru verificat atat pentru patron, cat si pentru angajat.
2. Gandeste-te bine inainte de a angaja pe cineva.
O echipa mediocra obtine rezultate mediocre.
Una dintre cele mai frecvente greseli: pastrarea pe post a cuiva care nu este la inaltimea cerintelor, gandind ca
in definitiv, dracul nu e chiar atat de negru.
Un bun
manager va incredinta alte responsabilitati mult mai potrivite calificarii sale unei asemenea persoane.
3. Creeaza o atmosfera de lucru productiva.
Iata o provocare de care trebuie sa te apropii din mai multe directii. Insa unul dintre elementele-cheie este favorizarea circulatiei de informatii in cadrul firmei.
Cand am pus bazele Microsoft-ului mi-am exprimat clar dorinta: un climat de lucru in care inginerii sa se simta in largul lor, lucrind de placere. Respectiv, sa le ofer un mediu propice colaborarii, schimbului fructuos de idei, pastrarii unei motivatii ridicate.
4. Explica-le clar angajatilor ce intelegi tu prin REUSITA.
Planificarea unui proiect trebuie discutata impreuna cu cel care va executa lucrarea; nu i-o vari pe gat, pur si simplu.
La firma mea, avem intruniri regulate si discutii intre patru ochi, de tipul
manager-angajat. In plus, ne informam personalul despre ceea ce asteptam din partea lui, pe o cale mult mai scurta: e-mail-ul.
Suntem criticati? Ne paraseste un client? Facem analiza situatiei si spunem angajatilor:
Data viitoare sa castigam. Ce ne trebuie pentru asta? De ce anume avem nevoie?. Raspunsurile la aceste intrebari ne ajuta sa ne definim clar obiectivele.
5. Creeaza-ti obiceiul de a comunica.
Daca nu-ti place sa intri in contact cu oamenii, foarte greu vei putea conduce o echipa.
E necesar sa intretii bune relatii cu un anumit numar de persoane, inclusiv cu angajatii tai.
Trebuie sa-i incurajezi sa-si spuna parerea despre firma si despre rolul tau in cadrul acesteia.
6. Nu-ti fie teama ca personalul va lucra mai bine decat tine.
Acest obiectiv poate fi prost apreciat de un
manager care se teme pentru scaunul lui.
E cazul tau? Pune-ti intrebarea:
Daca favorizez pe cineva care poate indeplini foarte bine munca mea, mai are firma o alta activitate interesanta sa-mi propuna?.
Un bun
manager va avea intotdeauna un raspuns pozitiv.
7. Creeaza sentimentul ca firma este o familie.
Arata clar ca reusita se bazeaza pe insumarea eforturilor tuturor, nu doar pe propriile tale capacitati. Demonstreaza personalului ca munca sa este importanta pentru firma si pentru clienti.
Cand se obtin rezultate deosebite, fa din ele un merit al tuturor celor care
au tras impreuna pentru succes.
8. Implica-te efectiv in proiectele firmei.
Ultimul lucru pe care si-l doresc angajatii este sa-si vada seful rezumandu-se sa distribuie sarcini.
9. Fii ferm in hotararile luate.
Inainte de a lua o decizie, gandeste-te bine. Asta te va scuti sa dezbati de doua ori acelasi subiect.
Oamenii urasc nehotararea si tu esti cel care decide ce e de facut.
Alte articole despre acest subiect:
-
14 trasaturi ale oameniilor de succes
-
Aptitudinile necesare unui manager
-
Cum sa devii un manager de succes
-
7 sfaturi de a fi un bun manager
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Leadership