Start in afaceri: Procedura de implementare a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Start in afaceri: Procedura de implementare a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului Start in afaceri: Procedura de implementare a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului
de Manager.ro la 07 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
aippimmprogramdezvoltaremestesugariotimmcbeneficiari

Programul national pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului, denumit in continuare Program, este un program multianual de incurajare si de stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementat de catre Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism, denumit in continuare Departament, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu prevederile Hotararii Guvernului 430/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.

1.1. Obiectivul general al Programului il constituie stimularea dezvoltarii mestesugurilor si a micii industrii din Romania, a intaririi clasei de mici mestesugari si artizani, care isi desfasoara activitatea individual sau organizat prin intermediul asociatiilor ori al altor organizatii, in special in localitatile rurale, dar si in cele urbane, protejarea meseriilor care presupun un numar mare de operatii executate manual in practicarea lor si relansarea serviciilor si a produselor realizate de acestia, in special a celor cu specific traditional, inclusiv obiecte de arta populara si artizanat, promovarea acestor produse si servicii pe pietele nationale si internationale.

Obiective specifice
1.2. Programul urmareste, prin organizarea a opt Targuri Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri 2014, sustinerea micilor mestesugari in promovarea produselor proprii si conservarea si stimularea promovarii mai largi a traditiilor autohtone prin:
a) castigarea de piete externe noi pentru acest tip de produse si servicii;
b) stimularea cererii interne de servicii si produse, care presupun un grad important de prelucrare manuala;
c) cresterea vizibilitatii pe piata atat a mestesugarilor, cat si a produselor si serviciilor furnizate de acestia;
d) imbunatatirea accesului mestesugarilor la informatii de piata si facilitarea valorificarii acestor informatii;
e) dezvoltarea contactelor de afaceri si stabilirea unor legaturi parteneriale;
f) promovarea serviciilor si produselor realizate apelandu-se la tehnologii traditionale si avand o componenta de prelucrare manuala semnificativa;
1.3. In cadrul Programului, intelesul unor termeni este definit astfel:
a) produsele si serviciile mestesugaresti, de mica industrie si artizanale - sunt produsele si serviciile executate de mestesugari si artizani in serie mica sau unicat, fie complet manual, fie cu ajutorul uneltelor manuale sau chiar mecanice, atat timp cat contributia manuala a mestesugarului sau artizanului ramane componenta substantiala a produsului finit, fiind caracterizate prin faptul ca:
- sunt produse fara restrictii privind cantitatea si folosind materiale brute, neprelucrate, apeland in general la resursele naturale;
- natura speciala a produselor mestesugaresti si artizanale deriva din trasaturile lor distinctive, care pot fi: artistice, creative, culturale, decorative, traditionale, simbolice si semnificative din punct de vedere comunitar si religios;
- cuprind o arie larga de obiecte si activitati, care valorifica tehnicile, materiile prime, formele si ornamentele traditionale, precum si ale creatiei populare din diferite genuri;
- produse si servicii cu valoare artistica, dar si utilitara, care pastreaza specificul executiei manuale si traditionale.
b) produsele de arta populara - sunt produsele realizate de creatorii si mesterii populari, care pastreaza caracterul autentic si specificul etnic si/sau cultural al unei anumite zone. 
Saptamana Europena a IMM-urilor 2014
1.4. Programul este parte integranta a Saptamanii Europene a IMM-urilor 2014, care va avea loc in cursul lunii noiembrie. Saptamana Europeana a IMM-urilor 2014 este o campanie de promovare a antreprenoriatului in Europa si de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, national si local. Acest eveniment pune la dispozitia IMM-urilor o gama larga de informatii, sfaturi, ajutor si idei in scopul dezvoltarii activitatilor acestora. Saptamana Europeana a IMM-urilor 2014 incurajeaza si ajuta IMM-urile sa-si atinga potentialul maxim.    
 
2. Descrierea Programului
2.1 Programul consta in organizarea Targurilor Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri 2014, pe o perioada de 5 zile. 
2.2 Perioada de desfasurare a evenimentelor precum si locatia vor fi afisate pe site-ul institutiei cu cel putin 20 de zile inainte. 
2.3 In cadrul targurilor regionale beneficiarii eligibili vor putea prezenta produsele proprii (mestesugaresti si/sau de artizanat) si vor putea desfasura activitati economice in conditiile legislatiei in vigoare. De asemenea, beneficiarii  prezenti la targuri vor putea organiza la standul propriu pentru vizitatorii interesati, sesiuni de ateliere de lucru. In cadrul atelierelor de lucru  artizanii si mestesugarii vor explica si demonstra practic cum se pregatesc si se obtin produsele lor  - covoare tesute manual, covoare innodate, confectionarea iilor, tapiserii, stergare; impletituri – sfoara, nuiele, fibre vegetale; ateliere de olarit, tesut, broderie, dantelarie, ceramica traditionala si decorativa, iconografie, confectionarea de papusi folclorice, incondeierea oualor, confectionarea mastilor, prepararea culorilor vegetale si vopsirea materialelor traditional, confectionarea articolelor din piele, din fier, articolelor din sticla, articolelor din lemn; atelier de restaurare; atelier de prelucrarea lemnului si mic mobilier artizanal, creatie bijuterii etc. Atelierele de lucru mentionate si altele din acest domeniu trebuie sa respecte traditia populara atat in ceea ce priveste modul de prelucrarea a materialelor folosite cat si in produsul final. 
2.4 Actiunile desfasurate in cadrul Programului sunt: 
•   organizarea unor targuri regionale ale mestesugarilor si artizanilor sub forma unei expozitii cu vanzare; 
•  organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru si prezentari in scopul promovarii produselor si serviciilor realizate de catre artizani si mestesugari,  castigarii de piete externe noi pentru acest tip de produse si servicii, cresterii numarului intreprinzatorilor de succes si a imbunatatirii competentelor antreprenoriale, obtinerii vizibilitatii pe piata atat a mestesugarilor, cat si a produselor si serviciilor furnizate de acestia, promovarii serviciilor si produselor realizate apelandu-se la tehnologii simple si avand o componenta de prelucrare manuala semnificativa, in special utilizandu-se tehnologii traditionale. 
•   diseminarea de materiale informative.
Actiunile legate de organizarea si desfasurarea programului se realizeaza de catre Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism, direct si/sau pe baza de contracte incheiate cu persoane fizice si/sau juridice de drept public sau privat, in conditiile legii, in colaborare cu Oficiile Teritoriale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
2.5 Din bugetul alocat desfasurarii activitatilor specifice programului se pot suporta urmatoarele: editare/multiplicare de brosuri, materiale de promovare si prezentare, constructia unui site dedicat evenimentului, elementele de identitate vizuala, inchiriere spatii, transmitere de invitatii, cheltuieli de protocol, cheltuieli cu transportul produselor care vor fi prezentate la Targuri, cu transportul beneficiarilor precum si alte cheltuieli necesare organizarii manifestarilor.
 
3. Bugetul programului
Bugetul Programului pentru anul 2014 este de 1.000.000 lei, aprobat prin Anexa nr. 3/35/26 la        Legea nr. 356/2013 a bugetului de stat pe anul 2014, repartizat in mod egal fiecarui O.T.I.M.M.C., pentru organizarea Targurilor Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri 2014 si pentru acoperirea cheluielilor aferente participantilor la Targ. 
Pentru anul 2014, prin organizarea Targurilor Regionale, se estimeaza participarea a minimum  200 operatori economici cu obiect de activitate in domeniul mestesugurilor si artizanatului.
 
4.Tipurile de ajutor financiar
4.1 Se asigura participarea gratuita la targ pentru beneficiarii selectati in urma inscrierii online in program. 
4.2 Vor fi suportate cheltuielile de transport pentru beneficiari si pentru produsele acestora (daca este cazul), cheltuielile de cazare a beneficiarilor pe perioada desfasurarii evenimentului, etc. doar pentru participarea la Targ. Se acorda finantare pentru transportul produselor, in cazul in care acestea necesita un transport separat si nu pot fi transportate in acelasi mijloc de transport cu beneficiarul. Suma maxima acordata unui beneficiar pentru transport, cumulat, nu va depasi 1000 lei. In limita sumei de 1000 lei beneficiarul isi poate deconta transportul. In cazul in care suma totala cheltuita depaseste 1000 lei, diferenta va fi suportata de catre beneficiar. In cazul in care beneficiarul se deplaseaza cu autoturismul personal va primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcursi. Cheltuielile privind transportul vor fi decontate in baza documentelor justificative pe care beneficiarul trebuie sa le depuna personal sau prin curier la OTIMMC de care apartine, in maxim 10 zile lucratoare de la inchiderea targurilor. In cadrul prezentului Program, TVA este cheltuiala neeligibila. 
 
4.3 Beneficiarii eligibili
Pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici: intreprinderi mici si mijlocii definite conform prevederilor Legii nr.346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care transpune in legislatia nationala Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicata in Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003, respectiv societatile comerciale, societatile cooperative, inclusiv societatile cooperative mestesugaresti mixte, persoanele fizice autorizate care desfasoara activitati economice in mod independent, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale precum si asociatiile profesionale sau fundatiile, dupa caz,  care se incadreaza la data solicitarii in una dintre urmatoarele categorii:
a) sunt organizate in baza Legii nr.1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei sau in baza Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si indeplinesc conditiile de incadrare in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, potrivit dispozitiilor Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare; 
b) sunt persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale (inregistrate in registrul comertului si autorizate conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44 din 16 aprilie 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale) care desfasoara activitati in domeniul mestesugurilor, in special al celor traditionale si in domeniul artei populare si artizanatului;
c) sunt constituite ca asociatii profesionale sau fundatii si au ca scop promovarea mestesugurilor si a meseriilor care presupun un numar mare de operatii executate manual, a produselor si serviciilor cu specific traditional, inclusiv din domeniul artei populare si artizanatului.
 
5. Criterii de eligibilitate
Pot beneficia de prevederile Programului persoanele fizice si operatorii economici, care indeplinesc cumulativ la data solicitarii urmatoarele criterii :
Operatorii economici:
a) au capital social integral privat;
b) realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale, care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro, conform ultimei situatii financiare aprobate;
c) au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250  in anul fiscal anterior; 
d) au ca obiect de activitate  producerea si comercializarea produselor care pastreaza specificul executiei manuale si artizanale, prestarea serviciilor care presupun un numar mare de operatii executate manual sau au ca scop promovarea mestesugurilor, a meseriilor, a produselor si a serviciilor cu specific traditional; 
e) au sediul, sunt inregistrati si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
f) au completat formularul de inscriere online (Anexa1) in cadrul Programului, iar in urma evaluarii au fost selectati sa participe la eveniment.
 
6. In cadrul  programului  nu  sunt eligibile:
- societatile care au ca obiect principal de activitate tiparirea materialelor pentru publicitate (cod CAEN 58, 181, 182)
- societatile bancare, societatile de asigurare si reasigurare, societatile de administrare a fondurilor financiare de investitii, societatile de valori mobiliare, activitati de intermedieri financiare (cod CAEN 64, 65); activitati auxiliare intermedierilor financiare (cod CAEN 66); activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta in domeniul fiscal (cod CAEN 69); selectia si plasarea fortei de munca (cod CAEN 78); activitati de studii de piata si de sondaj (cod CAEN 7320);
- activitati de pescuit si acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000;
- activitati legate de productia primara a produselor agricole, asa cum sunt enumerate in Anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeana;
- activitati de procesare si marketing ale produselor agricole, asa cum sunt enumerate in Anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeana, in urmatoarele cazuri:
a) cand cuantumul ajutorului este stabilit pe baza pretului sau a cantitatii produselor de acest tip cumparate de la producatorii primari sau puse pe piata de operatorii economici respectivi;
b) cand ajutorul este conditionat de a fi partial sau integral cedat producatorilor primari (fermieri);
- activitati legate de export si anume, ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, de crearea si functionarea unei retele de distributie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
- agentilor economici care activeaza in sectorul carbonifer, asa cum este definit in Regulamentul CE nr. 1407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui;
De asemenea nu pot beneficia de prevederile programului operatorii economici care produc sau comercializeaza produse/servicii altele decat cele descrise la pct. 1.3, cu exceptia societatilor cooperative mestesugaresti mixte, care in afara altor tipuri de activitati au si activitati de mestesug si artizanat. 
 
7. Modalitatea de derulare a programului
Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism, prin Directia pentru Implementarea Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii administreaza, gestioneaza si deruleaza direct programele de incurajare si stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, finantate de la bugetul de stat la nivel national si la nivel  local, prin intermediul Oficiilor Teritoriale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, denumite in continuare O.T.I.M.M.C. si asigura managementul financiar si/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care transpune in legislatia nationala Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicata in Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003.
7.1. Inscrierea in program si solicitarea acordului de principiu pentru participarea la Targurile Regionale se face completand on line formularul de inscriere in program (Anexa nr. 1) accesand –site-ul www.aippimm.ro. 
7.2. Data de la care este activa completarea formularului de inscriere se comunica pe site-ul www.aippimm.ro  cu cel putin (cinci) 5 zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu-zis.
7.3. In vederea obtinerii acordului de principiu pentru participarea la Targurile Regionale, operatorul economic va completa si va transmite on-line formularul de preselectie (Anexa nr.1 la prezenta Procedura) conform aplicatiei software care va fi disponibila pe pagina web a institutiei, incepand cu ora 10.00 a primei zile de inscriere pana la ora 20.00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire pana la epuizarea locurilor aferente fiecarui Oficiu. Ultima zi de inscriere poate fi diferita pentru fiecare Oficiu, in functie de data organizarii evenimentului. Aplicatia nu mai permite inscrierea cu 3 zile inainte de demararea targului organizat de fiecare Oficiu. Admiterea in Program se va face in ordinea inscrierii online.
7.4. Aplicatia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii cu numarul de inregistrare obtinut si cu datele corespunzatoare completate de catre acesta.
7.5. Formularul de inscriere corect si integral completat, va putea fi transmis si inregistrat o singura data in cadrul aplicatiei, programul nepermitand inregistrarea de doua ori a aceluiasi operator economic.
7.6. (1)Dupa expirarea termenului prevazut la subpct. 7.3, Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism prin Directia pentru Implementarea Programelor pentru IMM (DIPIMM) va face publica pe site-ul institutiei, la adresa www.aippimm.ro, lista cu solicitantii  inscrisi in  Program. Solicitantii din lista afisata pe site-ul www.aippimm.ro vor transmite in termen de (sapte)7 zile lucratoare de la data publicarii listei, la OTIMMC de care apartine judetul in care este inregistrata firma solicitanta/in care are domiciliul stabil solicitantul, Cererea-tip de participare la  Targul Regional pentru Artizanat si Mestesuguri (Anexa nr. 2 la prezenta procedura) insotita de urmatoarele documente justificative:
 a) declaratia pe propria raspundere privind incadrarea in categoria intreprinderilor mici si mijlocii pentru anul fiscal 2013 (cuprinzand cifra de afaceri anuala neta, valoarea activelor totale si numarul mediu anual de salariati, stabilite conform prevederilor Legii nr.346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare) conform Anexei nr. 4 si Anexei nr. 5 la prezenta Procedura;
b) copia certificata a buletinului de identitate/cartii de identitate a reprezentantului legal al societatii solicitante;
c) imputernicirea semnata si stampilata de reprezentantul legal al solicitantului, in cazul in care o alta persoana decat aceasta semneaza cererea de participare la Targurile Regionale pentru Mestesuguri si Artizanat (Anexa 2);
d) fotografii cu minim 3 (trei) produse artizanale/mestesugaresti realizate/comercializate de catre solicitant; 
e) formularul de inscriere completat la inscrierea on line (Anexa 1);
f) Anexa 8 , OPIS, Sectiunea A, semnat si stampilat.
 
(2) Intreaga documentatie va fi depusa in 3 exemplare, 1 original si 2 fotocopii certificate intr-un plic sigilat. Pe plicul sigilatat se vor mentiona in mod obligatoriu urmatoarele informatii:   
Destinatar:
- OTIMMC - adresa (anexa nr. 6 la prezenta procedura);
- Programul national pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului.
Expeditor:
- numarul de inregistrare on-line;
- denumirea completa a solicitantului; 
- numarul de inregistrare la ORC si CUI/codul de inregistrare fiscala;
 -adresa solicitantului, inclusiv judetul.
(3) Prin copie certificata, in cadrul acestui Program, se intelege fotocopie cu stampila si semnatura reprezentantului legal/imputernicitului cu mentiunea „conform cu originalul”.
(4) Plicul va fi depus la sediile OTIMMC de care apartine judetul in care este inregistrata firma solicitanta si va fi inregistrata depunerea in Registrul Unic Electronic al Programului.
(5) Toata corespondenta intre  solicitant si OTIMMC va purta mentiunea “completare la dosarul cu nr. RUE…… “ si va fi transmisa la OTIMMC de catre solicitant. Toata corespondenta intre OTIMMC si solicitanti in cadrul programului va purta semnatura Sefului de Oficiu si stampila Oficiului teritorial.
 
8. Evaluarea si selectia beneficiarilor
8.1 Evaluarea si selectia aplicantilor se va face de catre UPSEC din cadrul OTIMMC.
8.2 In vederea administrarii corespunzatoare a Programului, in cadrul fiecarui O.T.I.M.M.C. se  constituie: Unitatea Programare, Selectie, Evaluare si Contractare, denumita in continuare UPSEC, al carei numar de persoane, atributii si responsabilitati vor fi stabilite prin decizia Sefului fiecarui O.T.I.M.M.C.
8.3 UPSEC din cadrul fiecarui O.T.I.M.M.C. va evalua in termen de 5 zile lucratoare de la primirea si inregistrarea documentatiei, Cererea tip de participare la Targurile Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri si documentele mentionate la pct.7.6. Dupa finalizarea evaluarii, UPSEC din cadrul O.T.I.M.M.C. va transmite aplicantilor prin fax , e-mail, posta scrisoare de respingere in cazul in care se constata ca :
- Documentatia depusa este incompleta si/sau incorecta, 
- Solicitantii au declarat in formularul de inscriere on-line informatii care nu sunt corecte/reale, 
- Solicitantii nu indeplinesc criteriile de eligibilitate prevazute in prezenta procedura, 
- Activitatea solicitantului sau produsele/serviciile pe care le comercializeaza/produce nu fac obiectul prezentului program conform punctului 1.3 din prezenta procedura.
Pentru solicitantii acceptati de principiu de catre UPSEC, OTIMMC va transmite scrisoarea de instiintare privind participarea la targurile regionale in limita locurilor disponibile/in afara locurilor disponibile. 
8.4 DIPIMM va publica pe site-ul www.aippimm.ro lista cu aplicantii admisi si respinsi pentru participare la targurile regionale.
 
9. Primirea si solutionarea contestatiilor
(1) In conformitate cu dispozitiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrativ, in situatia in care solicitantul se considera vatamat intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim in urma comunicarii UPSEC, acesta are dreptul de a urma procedura prevazuta in aceste situatii;
(2) Astfel, solicitantul se poate adresa O.T.I.M.M.C, formuland o contestatie, in termen de 10 zile calendaristice de la data  primirii scrisorii de respingere;
(3) Contestatia se formuleaza in scris si va cuprinde:
- operatorului economic;
- obiectul contestatiei;
- motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza contestatia;
- dovezile pe care se intemeiaza;
- semnatura reprezentantului legal al operatorului economic sau a imputernicitului acestuia, precum si stampila.
(4) Termenul de solutionare este de 10 zile de la data primirii contestatiei;
(5) Comunicarea solutionarii contestatiei se va face prin fax/e-mail/posta.
(6) Pentru solutionarea contestatiilor, se va constitui in cadrul fiecarui O.T.I.M.M.C. o Comisie de solutionare a contestatiilor formata din membrii care nu au participat la evaluarea dosarului. 
(7) Numarul de persoane, atributiile si responsabilitatile Comisiei de solutionare a contestatiilor, vor fi stabilite prin decizia ordonatorului de credite al fiecarui O.T.I.M.M.C.
 
10. Decontarea  cheltuielilor cu transportul beneficiarilor
10.1 Participantii vor depune la OTIMMC de care apartin (Anexa 6 la prezenta Procedura) cererea-tip de decontare (Anexa 7) insotita de documentele justificative mentionate in Anexa 8 Sectiunea B, in maxim 10 zile lucratoare de la inchiderea Targurilor.  
10.2. Decontarea cheltuielilor legate de transport pe perioada celor 5 zile de participare la targ, se va face pe baza  unei Cererii-tip de decontare (Anexa nr. 7 la prezenta Procedura), pe care solicitantul trebuie sa o depuna la sediul O.T.I.M.M.C, impreuna cu urmatoarele documente justificative:
- documentele justificative prevazute in Anexa nr. 3 la prezenta procedura, pentru fiecare activitate/cheltuiala eligibila;
- pentru cheltuielile legate de transport sunt considerate documente justificative: bon fiscal pentru combustibil in termen /bilet de tren/bilet de autocar/bilet de microbuz, in functie de mijlocul de transport cu care solicitantul s-a deplasat. In cazul in care acesta se deplaseaza cu autoturismul  personal sau al firmei va primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcursi dar nu mai mult de 1000 lei. Conform prevederilor HG nr. 1860/2006, cu modificarile si completarile ulterioare se va rambursa contravaloarea a 7,5 L carburant la 100 km parcursi doar pentru proprietarul autoturismului (persoana fizica sau firma), chiar daca se deplaseaza in acelasi scop mai multe persoane care sunt pasageri in autoturism. Conform noilor prevederi ale Codului Fiscal, bonurile de benzina, pentru a fi considerate documente justificative, trebuie sa fie inscriptionate cu datele de identificare ale cumparatorului (in acest caz, beneficiar al Programului) ori trebuie sa fie insotite de factura. In prezenta procedura, documentele justificative in termen, valabile pentru decontarea transportului sunt acele documente emise astfel:
Pentru transport se considera documente in termen, documentele emise cu maxim 2 (doua) zile inainte de inceperea Targului si  maxim 2 (doua) zile dupa finalizarea Targului. 
-  copia cererii de deschidere/extrasului contului ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la  Trezoreria Statului in a carei raza teritoriala isi au sediul sau la care sunt luati in evidenta fiscala,  sau copia cererii de deschidere / extrasului contului deschis la bancile comerciale din Romania pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului in conditiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 146/2002, republicata;
-  angajamentul beneficiarului (Anexa 9) de a raporta efectele participarii in Program pe o perioada de 3 ani, incepand cu anul 2014, catre Unitatea  Monitorizare, Control si Raportare din cadrul O.T.I.M.M.C., conform, Formularului de raportare  la prezenta Procedura;
 - opisul cu documentele care insotesc cererea-tip de eliberare a AFN, Anexa 8 Sectiunea B, semnat si stampilat.
 
8.2  Intreaga documentatie va fi depusa in 3 (trei) exemplare:
- un original si doua fotocopii certificate; cele 3 exemplare ale dosarelor, vor fi puse intr-un plic sigilat si vor fi depuse la sediile O.T.I.M.M.C..
Destinatar:
- O.T.I.M.M.C. – adresa
- UPSEC  - pentru “Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului”.
Expeditor:
- denumirea completa a firmei solicitante;
- nr. de inregistrare in registrul comertului;
- CUI/codul de inregistrare fiscala;
- suma decontata;
- adresa solicitantului, inclusiv judetul;
- numarul de inregistrare obtinut la inscrierea in Registrul Unic Electronic al Programului
 
8.3 Documentele originale vor fi restituite beneficiarilor  in baza unui proces verbal. Acestea vor fi ridicate de catre operatorii economici de la sediile O.T.I.M.M.C, dupa verificarea conformitatii copiilor si virarea efectiva a sumelor decontate.
 
9. Confidentialitate
9.1. Documentele justificative depuse de catre solicitanti in cadrul Programului sunt confidentiale, membrii UPSEC avand obligatia de a nu dezvalui informatii mentionate in acestea catre terte persoane, cu exceptia cazului in care informatiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului in exercitarea atributiilor ce le revin.
9.2. Departamentul si O.T.I.M.M.C. sunt autorizate sa publice, in orice forma si mediu, incluzand internetul, informatiile referitoare la numele beneficiarului, suma si/sau scopul cheltuielilor decontate, asezarea geografica (localitatea si judetul).
 
10. Precizari
Documentele originale depuse de catre beneficiari in vederea decontarii in cadrul Programului vor fi pastrate la sediul OTIMMC, la dispozitia operatorilor economici, in vederea ridicarii de catre acestia, pana cel tarziu la data de 22 Decembrie 2014.
 
Sursa: http://www.aippimm.ro/
 
Citeste in pagina 4 despre Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare START

Ultimele NOUTATI

Este ultimul moment! Descopera ce conditii trebuie sa indeplinesti pentru impozitul pe microintreprinderi in 2025!
Companii

Este ultimul moment! Descopera ce conditii trebuie sa indeplinesti pentru impozitul pe microintreprinderi in 2025!

today05 Dec. 2024
Vanzarea masinilor second-hand se complica! Iata ce trebuie sa stii despre Auto Pass in 2025!
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Vanzarea masinilor second-hand se complica! Iata ce trebuie sa stii despre Auto Pass in 2025!

today05 Dec. 2024
Lista schimbarilor fiscale de la 1 ianuarie 2025. Ce o sa avem de plata?
Economie

Lista schimbarilor fiscale de la 1 ianuarie 2025. Ce o sa avem de plata?

today05 Dec. 2024
Un al doilea Ceausescu
Analize

Un al doilea Ceausescu

today05 Dec. 2024
E ceva neobisnuit ca o tara sa fie condusa de o femeie?
Analize

E ceva neobisnuit ca o tara sa fie condusa de o femeie?

today04 Dec. 2024
Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024
Economie

Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024

today04 Dec. 2024
Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!
Life Style

Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!

today04 Dec. 2024
Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante

today04 Dec. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Lista schimbarilor fiscale de la 1 ianuarie 2025. Ce o sa avem de plata?
Economie

Lista schimbarilor fiscale de la 1 ianuarie 2025. Ce o sa avem de plata?

today05 Dec. 2024
Un al doilea Ceausescu
Analize

Un al doilea Ceausescu

today05 Dec. 2024
E ceva neobisnuit ca o tara sa fie condusa de o femeie?
Analize

E ceva neobisnuit ca o tara sa fie condusa de o femeie?

today04 Dec. 2024
Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024
Economie

Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024

today04 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x