Biroul va dezvaluie personalitatea

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Biroul va dezvaluie personalitatea
Biroul va dezvaluie personalitatea
de Manager.ro la 08 Aug. 2013
Urmareste-ne pe Google News
biroupersonalitateorganizaretipuri de lucratori

Aspectul unui birou de lucru poate traduce uneori starea de spirit sau trasaturile de caracter ale celui care il foloseste. Fiecare tip de angajat are un mod propriu de a-si aranja spatiul de lucru. Aceasta scenografie poate fi in acelasi timp constienta sau inconstienta si poate dezvalui aspecte ale personalitatii lui, apreciaza experti in leadership citati de cotidianul Le Figaro.

Pornind de la Modelul Procesului de Comunicare (PCM), dezvoltat de psihologul american Taibi Kahler, si apeland la cifre din lucrarea "Comment leur dire... La process communication", a psihologului francez Gerard Collignon, specialistii disting urmatoarele tipuri sau profiluri de angajati, in functie de modul in care isi aranjeaza biroul:
 
Visatorul (10% din populatia europeana) este un profil pe care il regasim adeseori in meseriile in care trebuie sa lucrezi singur sau cu cat putine contacte umane. Visatorul are nevoie de liniste si de retragere in raport cu ambianta companiei. Pe biroul lui vom gasi imagini cu peisaje sau obiecte care evoca natura, in care se poate retrage indata ce poate, pentru a se simti in largul sau. El lucreaza intr-un loc pe care il infrumuseteaza si care corespunde oazei lui de liniste.
 
Empaticul (30% din populatia europeana) este tipul cel mai raspandit. El are nevoie sa fie in contact cu cei din jurul sau, sa evolueze intr-un mediu in care totul se misca, in care oamenii il solicita. De asemenea, el are nevoie sa fie recunoscut pentru ceea ce face. De aceea, spatiul sau de lucru va fi plin de elemente vii, care se potrivesc cu temperamentul sau: fotografii cu persoane (familie, relatii profesionale, prieteni, idoli...) care semnifica ceva pentru el. Empaticul resimte o nevoie constanta de a se simti inconjurat de oameni, chiar si in decorarea si amenajarea biroului sau.

 
Obsedatul de munca sau workaholicul (25% din populatia europeana) este un tip complet focalizat pe lucru. Angajat competent si truditor, biroul sau va evoca intreprinderea in care evolueaza: tablouri cu sigla sau logo-ul companiei, obiecte promotionale ale companiei (pixuri, cani, calendare, ceasuri etc.), workaholicul este foarte "corporate" si mediul sau de lucru este in intregime dedicat companiei sale. Il regasim frecvent in posturi de responsabilitate. Ca si empaticul, obsedatul de munca are nevoie de recunoastere din partea celorlalti.
 
Perseverentul (10% din populatia europeana) este si el focalizat pe munca, dar mai mult pe normele legate de profesia sa. Este cu totul dedicat intreprinderii si se va bate pentru ca valorile acesteia sa fie respectate. Astfel, spatiul sau de lucru va fi la fel de pragmatic ca si el si destul de asemanator cu cel al obsedatului de munca: un spatiu mai degraba rece, impersonal si foarte bine aranjat. La interior, foarte putine ornamente sau obiecte care ar putea dezvalui indicii privind personalitatea lui.
 
Promotorul (5% din populatia europeana) este un profil foarte frecvent in mediile creative, precum moda sau publicitatea. El are nevoie sa se simta permanent stimulat de cei din jurul sau. La randul sau, el face orice pentru a-i stimula pe ceilalti, mizand totul pe noutate. Este un personaj care incearca sa fie singular si facet totul pentru a atrage atentia. Pe biroul promotorului vei gasi gadget-uri imprastiate, elemente de decoratiuni insolite sau la moda, pe care oricine le va remarca in trecere si il vor face remarcat pe "decorator".
 
Rebelul (20% din populatia europeana) este un profil caruia, la fel ca si in cazul promotorului, ii place sa atraga atentia. Spre deosebire de acesta, el actioneaza in decalaj cu spiritul companiei si cauta sa surprinda facand contrariul a ceea ce se asteapta de la el. Se distinge, de asemenea, prin umorul sau si limbajul aluziv, pe care cauta cu orice pret sa-l afiseze. El vrea sa fie cunoscut pentru acest lucru. In spatiul de lucru al rebelului vom gasi tot ceea ce nu-si are loc in intreprindere: elemente ciudate si/sau excentrice intr-un mediu strict si viceversa, de exemplu.

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x