Cum va afecteaza sa rulati anvelope de iarna pe durata verii
anvelopeschimbare anvelope
In esenta, alegerea anvelopelor potrivite pentru un anumit anotimp se bazeaza pe conditiile de mediu, mai precis pe modul in care raspunde autovehiculul la acestea. Din acest punct de vedere, alegerea anvelopelor potrivite este critica, deoarece, ulterior, se traduce prin controlul perfect asupra masinii, siguranta experientei de condus si, implicit, a persoanelor angajate in trafic.
Specialistii de la anvelope.ro subliniaza acest aspect: „Cauciucul pe care il alegeti va afecta acceleratia, franarea si performanta la viraje ale masinii dvs., asa ca trebuie sa alegeti cu intelepciune. Nu are rost sa maresti puterea masinii tale, sa imbunatatesti configuratia suspensiei sau sa intaresti franele daca toata aceasta munca va fi subminata de anvelopele pe care le-ai montat. Fiind singura parte a masinii in contact cu drumul, anvelopele dvs. au un impact direct asupra tuturor domeniilor de performanta, asa ca trebuie sa le acordati o atentie serioasa.”
Cand trecem la anvelope de vara?
Trecerea la cauciucuri de vara nu este obligatorie, reglementata legislativ (asa cum este trecerea la cele de iarna). Diferenta consta, insa, in modul in care se va comporta masina cu anvelope de iarna pe timpul verii. Structura unei anvelope de vara este raportata la temperaturile foarte ridicate carora trebuie sa le faca fata. In aceeasi masura, sunt mult mai bine adaptate pentru a rula optim pe carosabilul umedit, rezistand mult mai bine degradarii.
Avantajele anvelopelor de vara
Folosirea
anvelopelor de vara in sezonul cald nu doar ca este mult mai sigura, dar presupune si anumite avantaje, cum ar fi o manevrare mult mai buna a masinii atat pe vreme uscata, cat si atunci cand ploua, datorita aderentei acestora. Stabilitatea franarii si distanta mult mai mica de franare, precum si suportul semnificativ cand vine vorba de viraje si chiar eficienta privitoare la consumul de carburant sunt alte variabile care trebuie luate in calcul.
Cand sunt anvelopele all-season o alegere buna?
Anvelopele all-season se comporta foarte bine pe timp de vara, insa ofera mai putina aderenta, ceea ce se traduce prin deficit cand vine vorba de schimbarea directiei, viraje si franare (in orice caz, nu semnificativ). Acest compromis este, totusi, necesar pentru ca anvelopele all-season sa poata oferi performante acceptabile si in conditii de iarna si sa asigure o durata de viata mai lunga a benzii de rulare.
Efectele pe termen lung ale presiunii incorecte din anvelope
Pe masura ce anvelopele pierd presiune, acestea sunt fortate sa suporte aceeasi greutate (a autovehiculului) cu o presiune redusa a aerului ceea ce, in timp, le face mai plate (le dezumfla). Daca autovehiculul sta in aceasta pozitie mult prea mult timp, cauciucul incepe sa adopte forma plata a drumului, ceea ce poate duce la aparitia de pete (puncte) plate pe anvelopa. Implicit, siguranta condusului nu este asigurata, iar controlul masinii mult mai greu de obtinut.
Cum afecteaza conditiile meteorologice controlul masinii?
Bineinteles, conditiile meteorologice afecteaza controlul masinii, mai ales atunci cand nu ai anvelopele potrivite. Este mult mai greu sa stapanesti masina pe un carosabil umed, inzapezit, cu polei si gheata. De asemenea, pe timpul verii, cand anvelopele se pot dilata (daca sunt de iarna), acest lucru ingreuneaza foarte mult condusul si controlul masinii.
4 semne comune care indica nevoia de aliniere a rotilor
Este necesar ca alinierea rotilor sa fie facuta cum trebuie, deoarece acest lucru este vital pentru siguranta in condus. Exista cateva indicii care-ti dau de inteles ca rotile au nevoie de aliniere: atunci cand conduci, masina ta „trage” intr-o anumita parte, volanul este descentrat, masina sau volanul vibreaza si, de asemenea, anvelopele se uzeaza anormal de rapid.
Cum sa verifici presiunea din anvelope in mod corect
Pentru a verifica in mod corect presiunea din anvelope, trebuie sa scoti capacul de la supapa de aer a acesteia, sa apesi manometrul pentru anvelope pe tija deschisa a supapei, timp de 1-2 secunde, apoi sa citesti valoarea inregistrata. Ulterior, compara acest numar cu presiunea specifica recomandata de catre producatorul anvelopelor masinii. Evident, pune capacul de la supapa anvelopei inapoi.
Cum sa rotesti anvelopele si de ce este important
Masina are nevoie de ingrijire permanenta, insa foarte multe persoane tind sa uite ca rotirea anvelopelor este, de asemenea, importanta. De ce? Pentru ca anvelopele din fata se uzeaza mult mai repede decat cele din spate. Asadar, stresul mecanic la care sunt supuse trebuie distribuit in mod egal pentru a creste durata lor de viata si, implicit, siguranta de rulare.
Este recomandat ca
anvelopele sa fie rotite la fiecare sase luni sau la 6.000-8.000 de kilometri. De asemenea, este posibil sa observi o anumita uzura a anvelopei (deteriorarea benzii de rulare sau a peretilor laterali), ceea ce indica, de asemenea, ca ar trebui rotite. Exista cinci moduri prin care iti poti roti anvelope: rotirea incrucisata spre spate, in X, rotirea incrucisata spre fata, a celor din spate in fata (mutarea anvelopelor din fata, in spate, si invers), si a celor dintr-o parte in cealalta (anvelopele din fata intre ele, iar cele din spate intre ele).