5 greseli pe care le faci ca manager
Greseala nr.1 pe care o faci ca manager: Nu ai scopuri bine definite.
Indiferent daca trebuie sa gestionezi un butic de cartier sau o afacere internationala, iti va fi mai usor sa fii un bun manager daca obiectivele tale vor fi intotdeauna clar definite.
Altfel, vei avea tendinta sa-ti conduci afacerea de pe o zi pe alta. Vei face ceea ce vei crede tu de cuviinta, sperand ca lucrurile vor iesi bine.
Dar asta nu este reteta ideala pentru obtinerea unor rezultate corespunzatoare, care sa te duca spre succes. Trebuie sa te gandesti ca daca tu, ca manager, nu intelegi exact scopul fiecarei actiuni pe care o demarezi, nu poti cere acest lucru nici celor din jurul tau.
Asadar, nu te teme sa clarifici din start scopul oricarei activitati pe care o incepi si aloca-ti timpul necesar pentru a descoperi cum poti atinge acel scop in cele mai bune conditii. Si nu te baza pe faptul ca angajatii iti vor semnala cand ceva nu le e clar – de cele mai multe ori, oamenii au retineri cand e vorba sa puna intrebari pentru a afla ce rezultate ar trebui sa obtina, poate pentru ca percep acest tip de intrebari ca pe un semn de slabiciune sau, si mai rau, de incompetenta.
Greseala nr.2 pe care o faci ca manager: Nu esti organizat.
Daca nu esti organizat, de fapt nu faci decat sa muncesti mai mult decat ar trebui. Dezorganizarea arata ca nu faci fata in mod corespunzator situatiilor cu care esti confruntat si ca, drept urmare, intreaga ta munca are de suferit. In plus, oamenii care lucreaza cu tine vor avea si ei de suferit, vor deveni frustrati si nu vor mai da rezultate maxime.
Simptomele care indica faptul ca esti dezorganizat sunt:
Lipsa unei bune organizari nu inseamna neaparat ca esti ineficient; dimpotriva, s-ar putea sa rezolvi problemele foarte bine. Dar problemele pe care le rezolvi nu sunt cele importante! A fi bine organizat inseamna a-ti intelege prioritatile si a face exact ceea ce trebuie, la momentul potrivit.
Greseala nr.3 pe care o faci ca manager: Esti prea conservator.
Daca incerci sa faci lucrurile asa cum au fost facute dintotdeauna, s-ar putea sa nu realizezi ca situatia s-a schimbat si ca se impun noi solutii. Trebuie sa te adaptezi la schimbari, caci altfel va veni momentul cand iti va fi imposibil sa-ti mai atingi scopurile.
O mare parte a managementului inseamna rezolvarea problemelor si luarea deciziilor. Pentru a face acest lucru in mod eficient, trebuie sa recunosti problemele atunci cand se ivesc si sa cauti solutiile corecte.
Greseala nr.4 pe care o faci ca manager: Nu stii sa delegi sarcini.
Multi cred ca management inseamna doar sa fii la carma si sa dai ordine. Intr-adevar, uneori trebuie sa le spui oamenilor, cu autoritate, ce sa faca.
Partea proasta este ca acest mod de actiune nu reuseste deloc sa-i motiveze pe oameni sa se implice in a face ceea ce li s-a spus. Ei iti vor urma instructiunile, dar probabil nu-si vor da toata silinta pentru a rezolva sarcinile in cel mai bun mod posibil. Ca urmare, vei fi nevoit sa pierzi timpul dand noi instructiuni si incercand sa tii sub control tot felul de lucruri neinsemnate.
In plus, s-ar putea sa te confrunti cu unele atitudini dificile, cum ar fi:
Fa-ti timp pentru a indica oamenilor standardele de atins, pentru a comunica clar si concis si pentru a demonstra ca iti pasa de ei si de munca lor. Vei descoperi ca sunt mai entuziasti si mult mai productivi. Discuta si motivul pentru care le ceri oamenilor sa faca anumite lucruri - vor intelege mai bine ce au de facut si vor necesita mai putina supervizare, mai putin control.
Greseala nr.5 pe care o faci ca manager: Nu iti asumi responsabilitatea pentru esecuri.
Cand lucrurile nu merg chiar asa cum ar trebui sau nu merg deloc, este mult mai usor sa dai vina pe altcineva sau pe altceva. Uneori este tentant sa te ascunzi in spatele scuzei ca altii nu au facut ceea ce trebuia sa faca sau ca tu nu ai stiut ce se intampla de fapt. Dar astea sunt copilarii. Cand firma trebuie sa rezolve o sarcina, responsabilitatea pentru rezultatul final este intotdeauna a ta.
Daca nu esti pregatit sa fii raspunzator pentru tot ceea ce se intampla sub controlul tau, inseamna ca nu esti un bun manager. Tu vei fi responsabil daca ceva va merge prost, dar tot tu vei fi acoperit de glorie atunci cand totul va merge bine.
Cristian Gerea
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea