Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

EPISODUL III: Managementul de proiect: Scott Belsky sau cum sa evadezi din valea ideilor abandonate


EPISODUL III: Managementul de proiect: Scott Belsky sau cum sa evadezi din valea ideilor abandonate
de la 21 Sep. 2015 Exclusiv
EPISODUL III: Managementul de proiect: Scott Belsky sau cum sa evadezi din valea ideilor abandonate
Tags: scott belskyprocesul de creatieproiectprogrescreativitatedisciplina

Ideea de la care porneste Scott Belsky e aceea a unui platou de care ne lovim in mod constant si pe care incercam sa-l depasim tot timpul prin idei noi. Si cum un om creativ tinde sa isi formeze destul de usor obiceiul de a avea idei noi in mod constant, mai ales cand isi doreste sa fuga de aceasta bariera despre care urmeaza sa povestim, e simplu de imaginat cercul vicios in care pasim cu totii cand vorbim de creativitate si progresul unui proiect.


De-aici decurg nenumarate probleme pe care le intalnim cand trecem de prima etapa de implementare a unui proiect. Sa reluam, mai intai, derularea evenimentelor din momentul in care avem o idee senzationala: ne indragostim de idee, ni se pare ca va revolutiona lumea, vrem sa o punem cat mai repede in aplicare si deja cautam modalitati cat mai rapide de a o transforma in realitate.

Pasul urmator consta, de regula, in intalniri cu alti oameni, discutii si analize pe baza ideii. Acesta e momentul in care, inevitabil, repetand si explicand ideea, nivelul de energie si de entuziasm incepe sa scada. Tot acesta e si punctul in care pasim pe acest platou al ideilor moarte, asa cum il numeste Scott Belsky, un loc al "carcaselor de idei" care nu devin niciodata realitate, umplut de romane scrise numai pe jumatate.

A treia etapa nu e greu de ghicit: dupa ce ne confruntam cu o perioada de dezamagire cauzata de faptul ca ideea noastra nu devine ce ne doream, ne gasim salvarea intr-o noua idee pe care vom dori sa o transformam in realitate. Si, in continuare, nu facem decat sa repetam procesul de mai sus.

Intrebarea la care Scott Belsky vrea sa raspunda e aceasta: Cum evadam de pe platoul ideilor moarte? Rezolvarea pe care o propune implica restrictii pe care va trebui sa ni le impunem si o disciplina care se poate sa nu ne fie familiara.

_________________

Daca nu exista constrangeri, va trebui sa le descoperim, sa le inventam, sa facem in asa fel incat sa existe. Daca avem deja restrictii si limite, atunci trebuie sa stim sa le apreciem, nu sa le sfidam.
                                                                                                        __________________________



Orice proiect sufera modificari si este impartit in mod firesc in etape. Pe parcurs, putem avea parte de perioade destul de mari in care sa nu putem vorbi despre acest proiect, sa nu ne putem bucura de anumite recompense s.a.m.d. Recompensele periodice sunt insa necesare si atunci trebuie sa le facem sa existe pentru a echilibra aceasta nevoie. Si nu vorbim de recompense financiare deoarece acestea pot aparea, in unele situatii, atunci cand scriem o carte, de exemplu, abia peste ani. Disciplina trebuie deci sa intervina si aici si sa ne ajute sa ne bucuram de bonusuri de alta natura.

Daca avem pe maini o intreaga echipa, Belsky ne aminteste ca oamenii au tendinta sa respinga tot ce e nou. Si daca in mod normal in cadrul unui brainstorming ne confruntam cu scepticii care vor veni cu contra-argumente sau vor critica pur si simplu orice idee noua, de data aceasta ne putem folosi de aceasta tendinta a noastra pentru a ne tine efectiv departe de tot ce e nou si ne-ar putea atrage atentia, indepartandu-ne astfel de ideea initiala si de proiectul de baza pe care ne dorim sa il vedem transformat in realitate.

O alta metoda pe care o recomanda Belsky e cea care presupune sa fim cu ochii pe competitie sau macar pe cei pe care, in acest punct, ii putem considera concurenti. Ceea ce fac acestia ne-ar putea reaminti ca e important sa ducem la bun sfarsit ceea ce am inceput.

Exista, evident, si nevoia de a impartasi altora munca depusa. Riscam sa uitam noi insine ceea ce facem daca nu vorbim despre asta. Iar sa arati altora ce faci si sa iti iubesti munca sunt idei pe care le promoveaza si alti creativi care au cucerit la ora actuala Internetul. James Victore, Austin Kleon si Simon Sinek sunt doar cateva nume.

_________________

Procesul de creatie e format din 1% creativitate care survine in mod natural si din 99% disciplina invatata (organizare, comunitate, leadership).
                                                                                                              _________________________


Pe acest procent de 99% ne recomanda Scott Belsky sa ne concentram atentia si sa ducem o idee la bun sfarsit, intelegand prin asta sa evadam din platoul ideilor moarte nu printr-o noua idee, ci prin hotararea de a continua cu ideea initiala si a o scoate din mormanul proiectelor duse numai pana la un punct.


EPISODUL I: Managementul de proiect: 4 obstacole la nivel inalt


EPISODUL II: Managementul de proiect: Dependenta de informatii concrete nu trebuie tratata






Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016