de JOANNA GUTMANN
Teoretic, organizarea unei sedinte n-ar trebui sa prezinte nici o problema: cateva apeluri telefonice, o notificare sau un e-mail de confirmare si cam atat. Oricine a incercat sa realizeze practic asta cunoaste realitatea: apeluri telefonice nesfarsite prin care se incearca obtinerea de comun acord a unor date de intalnire convenabile, probleme cu rezervarea salii si economii, ceea ce inseamna taierea sandvisurilor si bombanitul participantilor.
Puneti-va la punct o baza de date precisa si bine organizata continand datele celor ce participa la sedintele de care va ocupati personal.
Daca sunt numerosi cei care iau parte la mai multe sedinte, in general este preferabila tinerea unei baze de date globale – si nu cate una pentru fiecare sedinta. Obisnuit, asta se poate face cu ajutorul programelor Access sau Excel din Microsoft Office.
Utilizati campuri separate pentru nume si prenume (pentru usurinta inserarii salutului), toate datele de contact necesare, precum si campuri pentru titulatura postului si departament (pentru transferarea, in stenograme, la rubrica „Prezent“ etc.). Rezervati o rubrica unui cod de identificare a sedintei la care este prezenta respectiva persoana; de exemplu, SS pentru Sanatate si Siguranta, PA pentru Proiectarea Afacerii. In cazul participantilor la mai multe sedinte, se pot introduce mai multe coduri.
Este de folos sa existe si o rubrica numita ceva de genul „nota“. Aceasta poate fi utilizata pentru urmatoarele sedinte; e suficient sa inserati un simbol familiar, in respectivul camp, la fiecare persoana ce urmeaza sa participe si, ulterior, o puteti valorifica la transferarea datelor marcate.
Conexati la aceasta baza de date etichetele de adrese, listele cu deplasarile, cele de prezenta la sedinte si orice alte documente. In sistemul e-mail, construiti-va directoarele in asa fel incat sa puteti trimite cu usurinta e-mailuri tuturor participantilor la sedinta, fara a mai fi nevoie sa introduceti, de fiecare data, adresa fiecaruia.
Inainte de a incepe, asigurati-va ca ii stiti pe cei care trebuie neaparat sa ia parte, care vor participa si de ce anume este nevoie la sedinta.
Stenogramele sunt esentiale pentru succesul sedintei. Participantii se bazeaza pe ele pentru informatii privind subiectele pe care nu le-au inteles sau pentru a-si completa lacunele cand nu au fost atenti.
Stenografierea puncteaza actiunea pentru a nu fi uitata de cei care au fost de acord cu ea, in infierbantarea momentului, dar, de atunci, au fost coplesiti de alte prioritati si – in lipsa acesteia – ar uita ce au de facut. Cei care nu au putut participa au nevoie sa-si faca o imagine asupra a ce s-a hotarat in absenta lor. Stenogramele reprezinta documentul istoric al sedintei si „dovada“ actiunilor/rezultatelor.
Daca vreti sa aflati mai multe despre cum modalitatea de realizare a sedintelor si de realiare a stenogramelor
cititi aici in continuare!
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale