Doar 18% dintre romani cumpara lactate de la producatori locali. 33% consuma zilnic sau aproape zilnic lapte

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Doar 18% dintre romani cumpara lactate de la producatori locali. 33% consuma zilnic sau aproape zilnic lapte
Doar 18% dintre romani cumpara lactate de la producatori locali. 33% consuma zilnic sau aproape zilnic lapte
de Vlad Strunescu la 10 Feb. 2021
Urmareste-ne pe Google News
consum lapte romaniaconsum lactate romaniamarci lactate romania

Comportamentele de consum s-au schimbat foarte mult in contextul pandemiei, iar oamenii au devenit mai atenti la sanatatea lor, inclusiv in ceea ce priveste alimentatia. Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind consumul produselor lactate in randul romanilor: de la comportament la loialitate si produse preferate.


Conform studiului, in medie, 16% dintre romani consuma zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% au, in medie, un consum de lactate de 2-3 ori pe saptamana. 

Citeste si: Ce avantaje iti ofera produsele bio?

 
Doar 6% dintre respondenti spun ca nu consuma niciodata produse lactate. Produsul evitat in cea mai mare masura de catre respondenti este margarina: 30% dintre ei declara ca nu mananca niciodata acest produs. Persoanele cu varste mai mari de 60 de ani sunt cele care spun in cea mai mare masura ca nu prefera margarina: 49% au selectat aceasta optiune.
 
Cand vine vorba despre categorii de produse preferate de romani, pe primul loc se afla laptele, consumat zilnic de 33% dintre romani. Alte produse incluse in alimentatia zilnica sunt: iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte batut (mentionate de 21%), untul (20%) si branza telemea (18%).
 
Datele Reveal Marketing Research arata ca, in general, romanii prefera sa cumpere produse lactate din comertul modern (supermarketuri sau hypermarketuri), in detrimentul magazinelor din proximitatea casei. 
 
Intrebati de unde prefera sa cumpere fiecare categorie de produse lactate, in medie, 57% dintre respondenti declara ca prefera varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu 18% care spun ca se duc la piata pentru a cumpara lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate, in medie, de 16% dintre romani si doar 9% declara ca nu cumpara deloc. 
 
De asemenea 49% dintre romani spun ca, de obicei, cumpara lapte de la supermarket sau hypermarket, iar 30% il cumpara mai degraba de la piata. Desi lanturile de magazine sunt preferate in cea mai mare masura de romani, 25% prefera sa cumpere smantana, de exemplu, direct de la un producator local.
 

Cat de loiali sunt romanii brandurilor de lactate?

Intrebati cat de loiali sunt cand vine vorba despre alegerea produselor lactate in general, 36% dintre romani au spus ca obisnuiesc sa cumpere mereu acelasi brand, indiferent de promotiile de la raft. 46% alterneaza aceleasi branduri, in functie de promotiile gasite in magazin. 
 
Numai 12% isi fac aprovizionarea cu produse lactate, in functie de promotiile de la raft si nu cumpara mereu aceleasi brand. Doar 6% dintre respondenti spun ca se uita la alte criterii cand cumpara lactate si nu achizitioneaza aceeasi marca. Alegerea lor este influentata de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor. 
 
Intrebati care sunt pachetele de lactate cele mai atractive, 53% dintre romani prefera pachetele de cantitate, de tipul primesti 20% in plus pentru acelasi pret. Pe locul al doilea, se afla pachetele cu acelasi produs (de exemplu, 3+1 gratis, 1+1 gratis) care au fost mentionate, in medie, de 37% dintre respondenti. 
 
Mai putin atractive sunt pachetele complementare (de exemplu, lapte + cereale), doar 10% dintre romani au selectat acest raspuns. 
 
Studiul si-a propus sa observe si schimbarile aduse de pandemie in ceea ce priveste criteriile de alegere a produselor lactate. Concluzia este ca, pentru 60% dintre respondenti, noul context nu a adus schimbari in comportamentele de achizitie. In continuare cumpara aceleasi produse lactate ca inainte de pandemie. 
 
Restul de 40% declara ca au avut loc niste schimbari - 36% spun ca, pe langa produsele pe care le cumparau si inainte, adauga in cos si produse pe care le considera mai sanatoase, iar 4% declara ca, acum, cumpara alte produse decat inainte, produse considerate a fi mai sanatoase.

Citeste si: Detoxifierea ficatului in 5 pasi
 
Metoda folosita pentru realizarea sondajului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview). Au fost derulate 1.011 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural, in perioada 19-25 ianuarie 2021. Eroarea de esantionare este +/- 3%, iar nivelul de incredere de 95%.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x