7 greseli care va pot compromite o campanie de publicitate
afaceripublicitatemarketing
7 greseli care va pot compromite o campanie publicitara
O campanie de publicitate megeneriata incorect poate afecta atat imaginea companiei cat si intregul buget alocat in acest sens.
Care este motivul pentru care unele campanii de publicitate au mai mult succes decat altele? Iata 7 greseli care trebuie evitate pentru a nu va compromite campania de promovare a produselor.
Greseala 1. Lansarea campaniei fara a avea un scop bine definit
Stabiliti inca de la inceput scopul declarat al campaniei de publicitate. Daca acesta este doar simplul fapt de a cheltui niste bani, atunci rezultatele nu vor fi stralucitoare. Asezati pe hartie principale puncte pe care doriti sa le obtineti: o cota mai mare de piata pentru produsele promovate, o imbunatatire a imaginii firmei, lansarea unui produs nou sau a unui serviciu.
Greseala 2. Plasarea reclamei intr-un mediu publicitar gresit
Nu plasati reclamele la intamplare. Examinati toate mediile de informare. Doar asa va asigurati ca atingeti publicul tinta pentru produsele dumneavoastra. In plus, evitati si cheltuielile inutile.
De exemplu, daca tinta dumneavoastra sunt profesorii, cautati o revista adresata cadrelor didactice. Selectati publicatiile privite ca surse de informatii pentru produsul sau serviciul dumneavoastra. Daca aveti de ales intre a face publicitate intr-un ziar regional si unul local, alegeti-l pe acela spre care se orienteaza audienta dumneavoastra tinta.
Greseala 3. Pornirea la drum fara o analiza a pietei pe care activati
Stabiliti obiectivele campaniei in functie de analiza pietei pe care activati. In caz contrar, campania dumneavoastra nu va atinge publicul tinta. Inainte de a porni la drum, aflati care sunt plusurile si minusurile campaniei dumneavoastra, ale competitorilor, care este reactia cumparatorilor fata de produsele dumneavoastra. Pentru a sti unde sa ajungeti, trebuie sa aflati de unde plecati.
Greseala 4. Nestabilirea bugetul de campanie de la inceput
Daca nu stabiliti inca de la inceputul lunii un buget strict pentru o campanie, riscati mult pentru ca pot aparea cheltuieli neprevazute. Calculati bugetul alocat actiunilor de publicitate, pe o perioada bine definita, de obicei un an. Incadrati-va in acest plan in loc sa il refaceti de nenumarate ori si sa renuntati pe parcurs la etapele stabilite pentru atingerea obiectivului.
Capatati siguranta! Eliminati orice risc! Contractele de marketing ce va tripleaza vanzarile sunt acum la indemana dumnevoastra!
Greseala 5. Neadaptarea din mers
In cazul in care observati ca strategia dumneavoastra de marketing nu da rezultatele asteptate, schimbati-o. Adaptati-o sau apelati la agentia de publicitate pentru a discuta posibilitatea lansarii unei alte campanii.
Greseala 6. Promovarea inconsecventa a produsului sau a serviciului
Fiti consecvent in comunicare. O campanie publicitara trebuie sa aiba continuitate. Altfel, nu isi va indeplini pana la capat sarcina de convingere. Frecventa si consecventa sunt secretele succesului in publicitate. Nu difuzati o reclama timp de cateva saptamani si apoi intrerupeti. Continuati campania asa cum ati stabilit de la bun inceput.
Greseala 7. Difuzarea publicitatii doar cand lucrurile merg rau
Promovarea produselor trebuie desfasurata in paralel cu munca dumneavoastra de zi cu zi. Faceti-va un plan de afaceri. In acest mod anticipati momentul anului in care afacerea dumneavoastra da cele mai multe roade. Este un moment prielnic pentru defasurarea campaniei de publicitate.