Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

8 tactici de "guerilla marketing" cu care lichidati costurile


8 tactici de guerilla marketing cu care lichidati costurile
de la 09 Ian. 2009
Tags: marketingbanipiata



               8 tactici de "guerilla marketing" cu care lichidati costurile

   Este o realitate faptul ca transformarile suferite de economia romaneasca dupa 1989 au dat nastere unor “specii” noi de profesionisti: consultantii. Practic, nu puteti face un pas fara sa dati peste un consultant in imagine, unul in comunicare, unul in achizitii sau altul in IT.

La mare moda sunt insa consultantii pe probleme de marketing. Companiile care au tras din greu pentru a-si face un nume pe piata fac, de foarte multe ori, greseala de a se lasa impresionate de un astfel de consultant. In numeroase cazuri, sfaturile acestora (pe care se platesc sume cu multe zerouri in coada) necesita un capital de punere in practica imposibil de obtinut.

Oamenii de afaceri inteligenti apeleaza insa la alte cai de promovare, prin care economisesc mii, poate chiar zeci de mii de euro. Aceste cai, de multe ori netraditionale, fac parte din ceea ce specialistii numesc “guerilla marketing”. Cu alte cuvinte, o lupta purtata pe orice tip de teren pentru a impune un brand, a obtine si fideliza clienti sau a face o buna imagine companiei si produselor/serviciilor sale.

Cum declansati “guerilla” si cum reduceti costurile de marketing ale companiei dumneavoastra? Prin acordarea unei atentii deosebite urmatoarelor 8 tehnici de atragere a atentiei publicului-tinta (target, cum i-ar spune consultantul…) si, implicit, a potentialilor clienti:

1. Participati la targuri si expozitii.

In Romania, anual, se organizeaza peste 50 de targuri internationale, cu diferite tematici. Participarea la un astfel de targ reprezinta, din punct de vedere costuri, un procent de sub 1% fata de difuzarea unei reclame pe TV.

2. Faceti-va reclama in Pagini Aurii sau Pagini Galbene.

O reclama, oricat de buna, va fi uitata dupa cateva saptamani sau, daca este una deosebita, dupa cateva luni. O pagina de reclama in Pagini Aurii / Pagini Galbene este vizibila un an intreg. Pentru o suma rezonabila, compania dumneavoastra poate sta la loc de cinste in paginile unui astfel de catalog.

3. Apelati la Direct Mailing.

O campanie de promovare prin mass-media va produce o gaura adanca in buzunar. Alternativa este mai simpla, destul de ieftina si, in foarte multe cazuri, la fel de eficienta: direct mailing-ul. Nu aveti nevoie decat de un specialist in marketing direct care sa va redacteze pachete cu informatii ce pot fi trimise prin posta unor oameni alesi cu grija dintr-o baza de date.

4. Gestionati eficient relatiile cu presa.


Ne place sau nu, presa este cea care creeaza si in ceea ce priveste marketingul. Redactarea periodica a unor comunicate de presa nu este o activitate costisitoare, ca timp si bani, dar va poate aduce un important capital de imagine. Nu neglijati nici organizarea de conferinte de presa cu ocazia lansarii de noi produse / servicii.

5. Mizati pe Internet
.

Fara un site pe Internet nu existati! Acest site trebuie sa contina o prezentare detaliata a companiei, a produselor si serviciilor sale, fotografii sugestive, informatii complete despre cum puteti fi contactati. Daca aveti nevoie de parerile vizitatorilor, realizati un forum de discutii pe care, constant, sa puneti in dezbatere anumite teme.

6. Faceti sponsorizari.


Codul Fiscal favorizeaza sponsorizarea. In loc sa dati bani statului fara nici un beneficiu, va recomandam sa sponsorizati o asociatie, un proiect, un eveniment. Din aceasta activitate de sponsorizare puteti avea un beneficiu important de imagine si o expunere pe masura sumei oferite drept sponsorizare.

7. “Inventati””premii si concursuri .

Vanarea premiilor nu este doar o caracteristica a cumparatorului din Romania! Peste tot in lume, premiile si concursurile ce fac parte integranta dintr-o campanie de promovare dau rezultate remarcabile, Iar costurile sunt nesemnificative.

8. Faceti promotii si reduceri.

Conform legii, sunt stabilite doar doua perioade in care puteti face reduceri, dar nimeni nu va impiedica sa lansati promotii. Cu un capital redus, scapati de multe din produsele aflate pe stoc sau puteti promova un nou serviciu / produs fara a investi intr-o costisitoare campanie de reclama.

Actionati ACUM!

Identificati impreuna cu directorul de marketing care sunt ideile low-cost  pe care le puteti pune in aplicare chiar de azi.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Marketing




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

teorescu cosmin 2011-10-27 10:35:41
Nici un exemplu dat de voi nu este guerilla marketing este marketing clasic . www.printspot.ro
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016