8 tactici de "guerilla marketing" cu care lichidati costurile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
8 tactici de guerilla marketing cu care lichidati costurile
de Manager.ro la 09 Ian. 2009
Urmareste-ne pe Google News
marketingbanipiata


               8 tactici de "guerilla marketing" cu care lichidati costurile

   Este o realitate faptul ca transformarile suferite de economia romaneasca dupa 1989 au dat nastere unor “specii” noi de profesionisti: consultantii. Practic, nu puteti face un pas fara sa dati peste un consultant in imagine, unul in comunicare, unul in achizitii sau altul in IT.


La mare moda sunt insa consultantii pe probleme de marketing. Companiile care au tras din greu pentru a-si face un nume pe piata fac, de foarte multe ori, greseala de a se lasa impresionate de un astfel de consultant. In numeroase cazuri, sfaturile acestora (pe care se platesc sume cu multe zerouri in coada) necesita un capital de punere in practica imposibil de obtinut.

Oamenii de afaceri inteligenti apeleaza insa la alte cai de promovare, prin care economisesc mii, poate chiar zeci de mii de euro. Aceste cai, de multe ori netraditionale, fac parte din ceea ce specialistii numesc “guerilla marketing”. Cu alte cuvinte, o lupta purtata pe orice tip de teren pentru a impune un brand, a obtine si fideliza clienti sau a face o buna imagine companiei si produselor/serviciilor sale.

Cum declansati “guerilla” si cum reduceti costurile de marketing ale companiei dumneavoastra? Prin acordarea unei atentii deosebite urmatoarelor 8 tehnici de atragere a atentiei publicului-tinta (target, cum i-ar spune consultantul…) si, implicit, a potentialilor clienti:

1. Participati la targuri si expozitii.

In Romania, anual, se organizeaza peste 50 de targuri internationale, cu diferite tematici. Participarea la un astfel de targ reprezinta, din punct de vedere costuri, un procent de sub 1% fata de difuzarea unei reclame pe TV.

2. Faceti-va reclama in Pagini Aurii sau Pagini Galbene.

O reclama, oricat de buna, va fi uitata dupa cateva saptamani sau, daca este una deosebita, dupa cateva luni. O pagina de reclama in Pagini Aurii / Pagini Galbene este vizibila un an intreg. Pentru o suma rezonabila, compania dumneavoastra poate sta la loc de cinste in paginile unui astfel de catalog.

3. Apelati la Direct Mailing.

O campanie de promovare prin mass-media va produce o gaura adanca in buzunar. Alternativa este mai simpla, destul de ieftina si, in foarte multe cazuri, la fel de eficienta: direct mailing-ul. Nu aveti nevoie decat de un specialist in marketing direct care sa va redacteze pachete cu informatii ce pot fi trimise prin posta unor oameni alesi cu grija dintr-o baza de date.

4. Gestionati eficient relatiile cu presa.


Ne place sau nu, presa este cea care creeaza si in ceea ce priveste marketingul. Redactarea periodica a unor comunicate de presa nu este o activitate costisitoare, ca timp si bani, dar va poate aduce un important capital de imagine. Nu neglijati nici organizarea de conferinte de presa cu ocazia lansarii de noi produse / servicii.

5. Mizati pe Internet
.

Fara un site pe Internet nu existati! Acest site trebuie sa contina o prezentare detaliata a companiei, a produselor si serviciilor sale, fotografii sugestive, informatii complete despre cum puteti fi contactati. Daca aveti nevoie de parerile vizitatorilor, realizati un forum de discutii pe care, constant, sa puneti in dezbatere anumite teme.

6. Faceti sponsorizari.


Codul Fiscal favorizeaza sponsorizarea. In loc sa dati bani statului fara nici un beneficiu, va recomandam sa sponsorizati o asociatie, un proiect, un eveniment. Din aceasta activitate de sponsorizare puteti avea un beneficiu important de imagine si o expunere pe masura sumei oferite drept sponsorizare.

7. “Inventati””premii si concursuri .

Vanarea premiilor nu este doar o caracteristica a cumparatorului din Romania! Peste tot in lume, premiile si concursurile ce fac parte integranta dintr-o campanie de promovare dau rezultate remarcabile, Iar costurile sunt nesemnificative.

8. Faceti promotii si reduceri.

Conform legii, sunt stabilite doar doua perioade in care puteti face reduceri, dar nimeni nu va impiedica sa lansati promotii. Cu un capital redus, scapati de multe din produsele aflate pe stoc sau puteti promova un nou serviciu / produs fara a investi intr-o costisitoare campanie de reclama.

Actionati ACUM!

Identificati impreuna cu directorul de marketing care sunt ideile low-cost  pe care le puteti pune in aplicare chiar de azi.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Marketing

Ultimele NOUTATI

Un antreprenor roman de succes da de pamant cu economia: daca Romania ar fi o firma, ar fi in incapacitate de plata
Economie

Un antreprenor roman de succes da de pamant cu economia: daca Romania ar fi o firma, ar fi in incapacitate de plata

today07 Feb. 2025
Ideea ciudata de afaceri a celui mai bogat om din lume: in ce isi investeste averea
Tehnologie

Ideea ciudata de afaceri a celui mai bogat om din lume: in ce isi investeste averea

today07 Feb. 2025
Bonusuri care chiar motiveaza! Ce isi doresc angajatii si ce nu functioneaza
Companii

Bonusuri care chiar motiveaza! Ce isi doresc angajatii si ce nu functioneaza

today07 Feb. 2025
Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!
Ultimele stiri economice

Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!

today07 Feb. 2025
Paulownia – lemnul viitorului! Afacerea care iti poate aduce profituri uriase in doar cativa ani!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Paulownia – lemnul viitorului! Afacerea care iti poate aduce profituri uriase in doar cativa ani!

today07 Feb. 2025
Se schimba tot! Unde si cum vei plati de acum impozitele? Ce trebuie sa faci urgent!
Ultimele stiri economice

Se schimba tot! Unde si cum vei plati de acum impozitele? Ce trebuie sa faci urgent!

today07 Feb. 2025
Au nevoie de banii nostri! In tot anul 2025 Programul Fidelis se va desfasura lunar
Financiar-Bancar

Au nevoie de banii nostri! In tot anul 2025 Programul Fidelis se va desfasura lunar

today07 Feb. 2025
De ce se tem economistii si oamenii de afaceri de IMPOZITUL PROGRESIV? Ce impact ar avea schimbarea fiscalitatii, de fapt
Economie

De ce se tem economistii si oamenii de afaceri de IMPOZITUL PROGRESIV? Ce impact ar avea schimbarea fiscalitatii, de fapt

today07 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Bonusuri care chiar motiveaza! Ce isi doresc angajatii si ce nu functioneaza
Companii

Bonusuri care chiar motiveaza! Ce isi doresc angajatii si ce nu functioneaza

today07 Feb. 2025
Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!
Ultimele stiri economice

Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!

today07 Feb. 2025
Paulownia – lemnul viitorului! Afacerea care iti poate aduce profituri uriase in doar cativa ani!
Banii tai - sectiune de educatie...

Paulownia – lemnul viitorului! Afacerea care iti poate aduce profituri uriase in doar cativa ani!

today07 Feb. 2025
Se schimba tot! Unde si cum vei plati de acum impozitele? Ce trebuie sa faci urgent!
Ultimele stiri economice

Se schimba tot! Unde si cum vei plati de acum impozitele? Ce trebuie sa faci urgent!

today07 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x