4 trucuri pentru a scrie un text de reclama eficient
Consumatorul mediu vede in ziua de azi peste 20.000 de reclame pe an. Cele mai multe dintre ele ii trec insa prin fata ochilor si nu reuseste sa le retina. Pentru ca fara originalitate, reclamele nu raman in mintea oamenilor.
Realizati un
text de reclama simplu,
inspirat si
sigur. In acest mod va veti asigura succesul in afaceri si-n alte domenii.
Iata 4 trucuri de marketing pentru a scrie un text de reclama eficient
1. Ganditi-va intai la titlul reclamei.
Porniti de la titlu, nu il lasati pentru final. Acesta are rolul de a sintetiza informatia si, astfel, ideea principala din titlu va poate inspira in redactarea textului.
Scrieti un titlu telegraf in care sa transmiteti intr-un limbaj simplu ceea ce doriti sa exprimati pe larg in text. Cititorii nu se obosesc sa descifreze intelesul unui titlu obscur.
Folositi pentru un text cu comanda prin posta titluri intre 6 si 12 cuvinte. S-a demonstrat ca primesc cele mai multe cupoane de comanda.
2. Enumerati pe o hartie noutatile pe care le aduce produsul dvs.
Dupa ce ati ales titlul potrivit, scrieti pe o hartie beneficiile si noutatile originale ale produsului dvs. Mentionati-le in text inca din prima, alaturi de avantaje. Nu le lasati pentru final, pentru ca riscati sa pierdeti atentia cititorului.
Puteti folosi exemplul piramidei inversate: precizati informatiile importante la inceputul textului. Spre final, scrieti cateva cuvinte despre firma dvs. si, nu in ultimul rand, precizati un numar unde puteti fi contactat de cei interesati.
De asemenea, aveti nevoie si de o strategie de vanzari indrazneata, dar perfect ancorata in realitate, de metode de promovare a firmei eficiente, dar necostisitoare, si de o puternica relatie cu clientii. Cat mai repede.
3. Spuneti si ceea ce este evident
Nu va temeti ca veti plictisi cititorul. Uneori trebuie spus in textul reclamei si ceea ce pare evident. Avantajele unui nou produs pot fi evidente pentru dvs., cel care a conceput produsul, pentru cel care de ani de zile s-a gandit la el.
In schimb, avantajele pot fi mai putin explicite pentru un consumator care se intalneste pentru prima oara cu produsul. De aceea, este de recomandat sa repetati de 2-3 ori in text atat numele produsului, cat si avantajele acestuia.
Exemple de avantaje folosite in unele reclame din strainatate:
- rezolvarea unei probleme pe care alta marca nu o poate solutiona: Shell No-Pest Strip elimina daunatorii fara a fi nevoie de un spray cu bule, filtrul de cafea Max-Pax Ground Coffee filtreaza partile murdare si sedimentele, rezultand o cafea mai putin amara.
4. Nu va limitati la texte scurte, scrieti texte lungi
Desi multi considera ca numarul cititorilor scade proportional cu numarul de cuvinte dintr-un text, lucrurile nu stau chiar asa. Este adevarat ca, daca textul dvs. are mai putin de 50 de cuvinte, va avea mai multi cititori decat daca este mai lung. Dar,
odata ce ati depasit 50 de cuvinte, numarul cititorilor scade foarte putin. De exemplu, acest paragraf este mai lung de 50 de cuvinte.
Nu uitati:
- folositi paragrafe scurte, fraze scurte;
- evitati propozitiile subordonate;
- evitati termenii foarte specializati;
- utilizati doar timpul prezent;
- adresati-va in text la persoana a doua.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Marketing
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea