Cele mai frecvente 10 greseli in marketing

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele mai frecvente 10 greseli in marketing
de Manager.ro la 27 Apr. 2009
Urmareste-ne pe Google News
afacerimarketingbani


                               Cele mai frecvente 10 greseli in marketing

1. Sa presupui ca nu ai nevoie de marketing


Coca Cola este, de departe, cea mai faimoasa bautura racoritoare din lume, dar compania producatoare continua sa bage, in fiecare an, zeci de milioane de dolari in marketing. Degeaba ai un produs foarte bun daca lumea nu stie ca existi. In lumea afacerilor, orice afacere trebuie promovata in mod constant si agresiv, altfel esueaza.

2. Sa crezi ca ai nevoie de multi bani pentru marketing

Jay Conrad Levinson, in bestsellerul sau Guerrilla Marketing Attack, enumera peste 100 de modalitati de a-ti face reclama afacerii tale, dintre care 50 nu te costa nimic. O modalitate interesanta este sa cultivi bune relatii cu presa: un mic articol, bine scris cu o descriere a afacerii tale, poate avea acelasi efect ca un calup publicitar de o jumatate de pagina.

3. Sa te adresezi cui nu trebuie

A spune ceva tuturor e egal cu a nu spune nimic nimanui. Segmentul-tinta trebuie sa fie cat mai ingust si sa contina numai acei oameni care au nevoie de produsul sau serviciul tau. Rolul reclamei este mai degraba sa reaminteasca de afacerea ta decat sa impresioneze. Repetitia este cheia succesului in afaceri.

4. Sa confunzi imaginea cu identitatea

Comunica in primul rand identitatea, nu imaginea. Clientii trebuie sa afle mai intai ce oferi si unde te pot gasi. Ulterior te poti ocupa si de constructia imaginii afacerii tale.

5. Sa iti subevaluezi produsul

Fii competitiv, fii agresiv, dar in nici un caz nu-ti vinde marfa cu mai putin decat face. Clientii nu iti vor aprecia produsul sau serviciul daca tu insuti nu faci acest lucru.

6. Sa nu cauti sa obtii reactii de la clienti

Ori de cate ori inchei o vanzare, suna-l pe client dupa cateva zile si intreaba-l daca este multumit. Roaga-l sa-ti spuna cum ai putea sa-ti imbunatatesti produsul/serviciul si analizeaza cu toata seriozitatea fiecare sugestie. Daca iti asculti clientii si faci ceea ce-ti spun ei, nu ai cum sa dai gres.

7. Sa nu-ti fixezi scopuri clare

Defineste exact rezultatul pe care vrei sa il aduca actiunea ta de marketing. Vrei sa informezi, sa educi, sa distrezi sau sa convingi? Orice banut cheltuit cu marketingul trebuie privit ca o investitie, asa ca urmareste permanent cat de eficienta este aceasta investitie pentru afacerea ta. Intotdeauna cand te contacteaza un client intreaba-l cum a aflat de produsul/servicul tau. Astfel vei putea sa iti dai seama care mijloc publicitar (fluturas, brosura, anunt de mica publicitate, spot radio etc.) este cel mai potrivit pentru afacerea ta.

8. Sa nu oferi informatii suficiente

Atentia cititorilor scade dupa primele 50 de cuvinte, dar cei interesati doresc adesea mai multe informatii. Din acest motiv, structureaza-ti textul in doua sau mai multe parti. Prima parte trebuie sa fie scurta, vizibila si sa raspunda la principalele intrebari (ce produs/serviciu se ofera, care sunt avantajele pentru consumator), iar a doua parte, mai detaliata, trebuie sa aduca suficiente informatii suplimentare pentru ca cititorul sa poata lua o decizie in cunostinta de cauza.

9. Sa nu gandesti pe termen lung

Probabil nu vrei sa iesi din afaceri maine. Ca urmare, orice actiune de marketing trebuie sa o planifici pentru o perioada mai lunga de timp. Pentru a-ti realiza materialele de promovare (brosuri, pliante) trebuie sa colaborezi cu un designer, cu o minitipografie, cu diversi alti prestatori de servicii; incheie contracte pe termen lung si cauta sa obtii orice reduceri posibile.

10. Sa schimbi mijloacele de promovare prea devreme

Cea mai frecventa greseala este sa schimbi prea devreme datele campaniei tale de marketing: tema, formatul sau suportul publicitar folosit. Este o greseala atat de mare incat ar trebui pusa in capul listei. Exact atunci cand ai inceput sa te plictisesti de campania ta de marketing, publicul incepe sa te recunoasca, sa stie cine esti si ce oferi. In loc sa dai o noua fata campaniei tale pe piata, cheltuieste-ti banii repetand mesajul, iar si iar, si iar.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Marketing

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x