Cele mai frecvente 10 greseli in marketing

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele mai frecvente 10 greseli in marketing
de Manager.ro la 27 Apr. 2009
Urmareste-ne pe Google News
afacerimarketingbani


                               Cele mai frecvente 10 greseli in marketing

1. Sa presupui ca nu ai nevoie de marketing


Coca Cola este, de departe, cea mai faimoasa bautura racoritoare din lume, dar compania producatoare continua sa bage, in fiecare an, zeci de milioane de dolari in marketing. Degeaba ai un produs foarte bun daca lumea nu stie ca existi. In lumea afacerilor, orice afacere trebuie promovata in mod constant si agresiv, altfel esueaza.

2. Sa crezi ca ai nevoie de multi bani pentru marketing

Jay Conrad Levinson, in bestsellerul sau Guerrilla Marketing Attack, enumera peste 100 de modalitati de a-ti face reclama afacerii tale, dintre care 50 nu te costa nimic. O modalitate interesanta este sa cultivi bune relatii cu presa: un mic articol, bine scris cu o descriere a afacerii tale, poate avea acelasi efect ca un calup publicitar de o jumatate de pagina.

3. Sa te adresezi cui nu trebuie

A spune ceva tuturor e egal cu a nu spune nimic nimanui. Segmentul-tinta trebuie sa fie cat mai ingust si sa contina numai acei oameni care au nevoie de produsul sau serviciul tau. Rolul reclamei este mai degraba sa reaminteasca de afacerea ta decat sa impresioneze. Repetitia este cheia succesului in afaceri.

4. Sa confunzi imaginea cu identitatea

Comunica in primul rand identitatea, nu imaginea. Clientii trebuie sa afle mai intai ce oferi si unde te pot gasi. Ulterior te poti ocupa si de constructia imaginii afacerii tale.

5. Sa iti subevaluezi produsul

Fii competitiv, fii agresiv, dar in nici un caz nu-ti vinde marfa cu mai putin decat face. Clientii nu iti vor aprecia produsul sau serviciul daca tu insuti nu faci acest lucru.

6. Sa nu cauti sa obtii reactii de la clienti

Ori de cate ori inchei o vanzare, suna-l pe client dupa cateva zile si intreaba-l daca este multumit. Roaga-l sa-ti spuna cum ai putea sa-ti imbunatatesti produsul/serviciul si analizeaza cu toata seriozitatea fiecare sugestie. Daca iti asculti clientii si faci ceea ce-ti spun ei, nu ai cum sa dai gres.

7. Sa nu-ti fixezi scopuri clare

Defineste exact rezultatul pe care vrei sa il aduca actiunea ta de marketing. Vrei sa informezi, sa educi, sa distrezi sau sa convingi? Orice banut cheltuit cu marketingul trebuie privit ca o investitie, asa ca urmareste permanent cat de eficienta este aceasta investitie pentru afacerea ta. Intotdeauna cand te contacteaza un client intreaba-l cum a aflat de produsul/servicul tau. Astfel vei putea sa iti dai seama care mijloc publicitar (fluturas, brosura, anunt de mica publicitate, spot radio etc.) este cel mai potrivit pentru afacerea ta.

8. Sa nu oferi informatii suficiente

Atentia cititorilor scade dupa primele 50 de cuvinte, dar cei interesati doresc adesea mai multe informatii. Din acest motiv, structureaza-ti textul in doua sau mai multe parti. Prima parte trebuie sa fie scurta, vizibila si sa raspunda la principalele intrebari (ce produs/serviciu se ofera, care sunt avantajele pentru consumator), iar a doua parte, mai detaliata, trebuie sa aduca suficiente informatii suplimentare pentru ca cititorul sa poata lua o decizie in cunostinta de cauza.

9. Sa nu gandesti pe termen lung

Probabil nu vrei sa iesi din afaceri maine. Ca urmare, orice actiune de marketing trebuie sa o planifici pentru o perioada mai lunga de timp. Pentru a-ti realiza materialele de promovare (brosuri, pliante) trebuie sa colaborezi cu un designer, cu o minitipografie, cu diversi alti prestatori de servicii; incheie contracte pe termen lung si cauta sa obtii orice reduceri posibile.

10. Sa schimbi mijloacele de promovare prea devreme

Cea mai frecventa greseala este sa schimbi prea devreme datele campaniei tale de marketing: tema, formatul sau suportul publicitar folosit. Este o greseala atat de mare incat ar trebui pusa in capul listei. Exact atunci cand ai inceput sa te plictisesti de campania ta de marketing, publicul incepe sa te recunoasca, sa stie cine esti si ce oferi. In loc sa dai o noua fata campaniei tale pe piata, cheltuieste-ti banii repetand mesajul, iar si iar, si iar.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Marketing

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x