Criterii esentiale pentru alegerea grupului-tinta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Criterii esentiale pentru alegerea grupului-tinta
de Manager.ro la 03 Oct. 2008
Urmareste-ne pe Google News
afaceripiatabanivanzari


                      Criterii esentiale pentru alegerea grupului-tinta

   Alegerea unui grup-tinta reprezinta piatra unghiulara a oricarei afaceri. Este singurul mod in care pot fi directionate eficient vanzarile si eforturile de marketing.


Segmentul de piata caruia ati decis sa va adresati trebuie cunoscut in profunzime: C are sunt problemele specifice si ce tip de limbaj trebuie folosit?

Cu cat creste gradul de constientizare, cu atat mai irezistibila va fi atractia pe care o veti exercita. Nu trebuie scapat niciodata din vedere faptul ca veniturile si succesul in afaceri depind in cea mai mare masura de atitudinea grupului-tinta si de modul cum va raportati la acesta. Alegeti, de la inceput, gresit si veti pierde mult timp si multi bani nereusind sa ajungeti la nici un rezultat.

Indiferent ce segment alegeti, verificati daca urmatoarele zece criterii sunt indeplinite:

1. Clientii potentiali se confrunta cu o mare problema. 

Aceasta le ocupa mai tot timpul mintea. Uneori, se trezesc noaptea gandindu-se la ea.

2. Clientii potentiali vor ca aceasta problema sa fie rezolvata.
 
Ea ii costa deja prea mult pentru a-si putea permite sa mai amane. Sunt ferm decisi sa actioneze, intr-un fel sau altul. Iar, daca nu sunt chiar atat de hotarati, ei bine, puteti sa le dati dumneavoastra o mana de ajutor!

Le puteti explica pe indelete de ce nu isi pot permite luxul de a mai astepta.

3. Ii puteti intalni cu usurinta. 
 
Fac parte din diferite asociatii? Exista conferinte la care participa? Exista publicatii speciale? Unde prefera sa isi petreaca timpul liber?

Tineti cont de faptul ca, daca nu este usor sa va intalniti clientii, va va costa foarte mult timp si bani sa ii gasiti.
 
4. Au bani de cheltuit. 
 
Este prea putin important ca puneti la dispozitie un produs/serviciu exceptional daca cei carora le este adresat nu si-l pot permite. Poate ca pare un lucru elementar, insa, in realitate, este deseori trecut cu vederea. 

5. Posibilii dumneavoastra clienti au mai platit si in trecut incercand sa rezolve problema cu care se confrunta si in prezent.
 
Este indicat sa va concentrati asupra unui segment de clienti despre care se stie ca
s-au mai lovit de aceeasi problema si ca au cheltuit anumite sume de bani pentru
solutionarea acesteia.

Contrar multor opinii, este intotdeauna un semn bun daca cei cu care va aflati in competitie vand catre acelasi segment de piata produse/servicii similare. 

6. Exista suficient de multi potentiali clienti pentru ca afacerea sa se poata dezvolta. 

Cat de multi oameni sunt implicati in si cat de multe afaceri s-au nascut din respectivul segment de piata?

Incercati sa calculati intr-un mod cat mai realist la ce numar de clienti va puteti astepta si in cat timp/cate etape.
 
7. Va face cu adevarat placere sa interactionati si sa colaborati cu clientii dumneavoastra. 

Ganditi-va: cam ce tipuri umane, psihologice intalniti aici si imaginati-va intr-un contact permanent cu clientii. Cum v-ati simti? V-ati simti energizat(a) sau, dimpotriva, secatuit(a) la sfarsitul zilei?

Nu uitati, va aflati in aceasta afacere si pentru placere, asa ca asigurati-va ca veti putea interactiona agreabil cu grupul-tinta.
 
8. Constituie o adevarata pasiune pentru dumneavoastra sa ii ajutati. 
 
Pasiunea reprezinta unul dintre ingredientele esentiale ale unei retete de vanzari de succes.

9. Puteti "pune la bataie" o experienta valoroasa in domeniu. 

Este absolut normal ca toti potentialii clienti sa doreasca sa cumpere produse/servicii oferite de adevarati profesionisti.

Ganditi-va in amanunt si concret la ce fel de experienta puteti folosi pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor.

10. Caracteristicile grupului-tinta se potrivesc cu stilul dumneavoastra de viata. 

Intre ce intervale orare intentionati sa lucrati? Cum preferati sa lucrati? Se potrivesc acestea cu caracteristicile segmentului de piata  ales?

Asigurati-va ca faptul de a colabora cu respectivii clienti nu va va impiedica sa traiti in continuare viata pe care doriti sa o traiti.

De indata ce v-ati ales grupul-tinta, urmatorul pas este sa rafinati si mai mult criteriile si sa adaugati culoare si detaliu schitei profilului psihologic. Decideti-va asupra acestuia.

Care este profilul clientului ideal (pentru dumneavoastra)? Ce fel de oameni sunt?

Tineti cont de elemente precum varsta, sexul, venitul, locatia, trasaturile si valorile. 
Cu cat va este mai clar cu cine intentionati sa faceti afaceri, cu atat mai usor veti atrage clientii pe care vi-i doriti. Apoi, nu veti mai avea nevoie decat de abilitatea de a persuada. In final, veti reusi sa ii convertiti in clienti.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea
: Marketing

Ultimele NOUTATI

Ce sa calculezi inainte de a semna un credit ipotecar pe 30 de ani? Sfaturi sfinte de la Banca Nationala pentru romani in 2025
Financiar-Bancar

Ce sa calculezi inainte de a semna un credit ipotecar pe 30 de ani? Sfaturi sfinte de la Banca Nationala pentru romani in 2025

today31 Mai. 2025
Proprietarii de apartamente vechi viseaza la preturi mai mari decat dezvoltatorii moderni! Diferente de zeci de mii de euro la pret!
Imobiliare

Proprietarii de apartamente vechi viseaza la preturi mai mari decat dezvoltatorii moderni! Diferente de zeci de mii de euro la pret!

today31 Mai. 2025
Orice cetatean UE poate lucra in Romania. Dar nu pe orice post
Companii

Orice cetatean UE poate lucra in Romania. Dar nu pe orice post

today30 Mai. 2025
Ce meserii au avut liderii politici ai lumii  inainte de a deveni presedinti si prim-ministri?
Analize

Ce meserii au avut liderii politici ai lumii inainte de a deveni presedinti si prim-ministri?

today30 Mai. 2025
Cum te ajuta serviciile de dezinsectie sa scapi de viespi  - eficient si in siguranta
Business

Cum te ajuta serviciile de dezinsectie sa scapi de viespi - eficient si in siguranta

today30 Mai. 2025
Cum optimizezi costurile operationale fara sa afectezi cresterea businessului
Business

Cum optimizezi costurile operationale fara sa afectezi cresterea businessului

today30 Mai. 2025
Zeci de mii de apartamente urmeaza sa fie construite in Bucuresti! Cartierele si localitatile pe care au pus ochii dezvoltatorii
Imobiliare

Zeci de mii de apartamente urmeaza sa fie construite in Bucuresti! Cartierele si localitatile pe care au pus ochii dezvoltatorii

today30 Mai. 2025
Romanian Business Leaders, scrisoare deschisa catre Nicusor Dan: taiati cheltuielile statului, reduceti risipa din bani publici, eliminarea sporurilor si indicatori de performanta pentru bugetari
Economie

Romanian Business Leaders, scrisoare deschisa catre Nicusor Dan: taiati cheltuielile statului, reduceti risipa din bani publici, eliminarea sporurilor si indicatori de performanta pentru bugetari

today30 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x