Mareste-ti impactul pozitiv din primele minute

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Mareste-ti impactul pozitiv din primele minute Mareste-ti impactul pozitiv din primele minute
de Manager.ro la 01 Feb. 2011
Urmareste-ne pe Google News
impact pozitivcomunicareprima impresiezambestereguli comunicare

Pentru ca primele minute ale intalnirii cu un potential client conteaza foarte mult, iata in continuare cateva recomandari ca sa-ti amplifici puternic sansele sa faci o prima impresie excelenta: # 1 # Zambeste! Nu cu gura pana la urechi, nu fals, nu ostentativ, ci firesc si natural. Inainte de a intra in camera unde urmeaza sa te intalnesti cu clientul aminteste-ti ceva placut si zambeste.

# 2 # Vorbeste cu incredere! Nu cu jumatate de gura, nu cu teama, nu intimidat. Adu-ti aminte ca ai avut succes si in alte situatii similare, ca stii foarte bine informatiile despre produsul tau, despre compania pentru care lucrezi si despre piata pe care activezi. Prin urmare, ce anume te-ar putea pune in incurcatura?!

# 3 # Cauta privirea clientului! Comunica inclusiv prin limbajul ochilor ca esti bucuros de vizita si ca-ti doresti foarte mult sa-i fii clientului de ajutor.

# 4 # Da mana cu hotarare cu clientul, stabileste astfel cu el un prim contact de impact.


# 5 # Vorbeste rar, inteligibil! Spune-ti cu mandrie si entuziasm numele, functia si numele organizatiei pe care o reprezinti. N-ai nimic de ascuns si, daca vrei ca celalalt sa retina aceste informatii, cel mai bine este sa vorbesti linistit, nu ca si cum ai fi “fugarit”.

# 6 # Asculta cu atentie numele clientului si rosteste-l imediat dupa ce te prezinti. Numele fiecaruia dintre noi este lucrul la care tinem cel mai mult. Prin urmare, ne simtim intotdeana bine atunci cand interlocutorul ne arata apreciere prin retinerea si rostirea numelui nostru.

# 7 # Mentioneaza numele persoanei care te recomanda. Straduieste-te sa ajungi la clienti printr-o recomandare deoarece altfel sunt sanse mari ca lucrurile sa evolueze dificil si cu sanse mici de reusita. Schimba cu clientul cateva cuvinte despre persoana care te recomanda pentru a incepe discutia cu un subiect familiar fiecaruia dintre voi.

# 8 # Spune pentru cine ai lucrat si/sau lucrezi in prezent. Ma refer aici la nume sonore de clienti, de preferat din industria clientului. Nu uita sa precizezi ce rezultate ai reusit sa obtii pentru acesti clienti, mai exact, care a fost contributia ta la succesul clientului.

# 9 # Diferenteaza-te rapid de concurenta ta comunicand care sunt elementele care te evidentiaza si te fac atractiv pe piata. Procedand astfel reusesti sa captezi rapid atentia clientului, ceea ce nu poate decat sa te ajute pe parcursul intalnirii.

Insa pentru a-ti fi mai usor sa intelegi cum pot fi utilizate aceste sfaturi in primele minute ale unei discutii cu clientul, in continuare te rog sa citesti o discutie dintre un agent imobiliar si un potential client:

Agent (cu zambet sincer, voce entuziasta, privire atenta): “ – Buna ziua, numele meu este Mircea Enescu si sunt agent imobiliar in cadrul agentiei Imobiliara Pro.”

Client: “ – Buna ziua, Marian Stamate ma numesc.”

Agent (cu zambet sincer, voce entuziasta, privire atenta): “– Ma bucur sa va intalnesc, d-le Stamate. Cu ce pot sa va ajut?”

Client: “ – Da, ... ma intereseaza sa cumpar o garsoniera prin programul Prima Casa.”

Agent (cu zambet sincer, voce entuziasta, privire atenta): “ – Sigur, cred ca va pot ajuta, mai ales ca o treime din experienta mea de 7 ani in domeniul imobiliar am dobandit-o cu acest program guvernamental. Ce anume va intereseaza mai exact?”

(Nota - Agentul a punctat aici experienta sa de 7 ani in domeniul imobiliar si de peste 2 ani pe programul Prima Casa.)

Client: “ – Pai, as vrea o garsoniera confort 1, construita dupa 1980, intr-un bloc cu 2 lifturi.”

Agent (cu zambet sincer, voce entuziasta, privire atenta): “ – Da, interesant, imi aduceti aminte de viceprimarul sectorului nostru care cam aceeasi solicitare mi-a comunicat acum vreo cateva luni cand l-am ajutat sa cumpere o garsoniera pentru fiul sau. In ce zona ati dori sa fie garsoniera?”

(Nota - Agentul a evidentiat aici faptul ca o personalitate a comunitatii a apelat cu succes la serviciile sale.)

Client: “ – In zona Dristor.”

Agent (cu zambet sincer, voce entuziasta, privire atenta): “ – Excelent, agentia noastra incheie cam cele mai multe tranzactii pe aceasta zona, dupa cum ne spun notarii din zona.”

(Nota - Agentul a punctat aici rolul de lider al agentiei pe zona de interes a clientului si, mai mult decat atat, i-a oferit clientului un indiciu clar cu privire la sursa informatiei ca agentia Imobiliara Pro a incheiat cele mai multe tranzactii pe zona Dristor.)

Iata cum pot fi puse cu eleganta impreuna cele 9 elemente de construire a unui puternic impact pozitiv asupra clientului in primele minute.

Daca nu esti convins de forta elementelor recomandarilor din acest articol, fii atent la urmatoarele persoane intalnite care nu vor respecta regulile de mai sus si vezi ce impact vor avea asupra ta aceste persoane.

Autor: Mircea Enescu

Cu o experienta de 15 ani in domeniul vanzarilor si al comunicarii, Mircea este trainer senior de vanzari. Daca vrei sa afli si tu mai multe despre cum sa vinzi mai bine, mai repede, mai mult si cum sa eviti cele mai frecvente greseli in relatiile cu clientii, atunci viziteaza blog-ul lui la adresa www.mirceaenescu.ro chiar acum. Descopera aici cum poti intra GRATUIT in posesia cartii sale “Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, ilustrate cu exemple detaliate” (61 de pagini format A4), precum si a 2 Rapoarte Speciale: "50 de sfaturi despre cum sa vinzi ca sa ai rapid succes in vanzari" si "50 de recomandari ca sa castigi zilnic 2 ore in plus".

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x