Monitorizarea si evaluarea performantei in marketing

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Monitorizarea si evaluarea performantei in marketing
de Manager.ro la 10 Apr. 2009
Urmareste-ne pe Google News
marketingvanzarimanager


                  Monitorizarea si evaluarea performantei in marketing

Dupa punerea planului in aplicare, managerii trebuie sa se asigure ca el functioneaza in practica.


Feedbackul e esential pentru monitorizarea performantei. Intr-o lume ideala, nicio activitate de marketing nu trebuie sa fie intreprinsa pana ce nu se pune la punct un sistem de monitorizare si evaluare.

Pentru analiza performantei, exista doua grupe fundamentale de abordari:

analiza vanzarilor, care analizeaza venitul generat de activitatile firmei; si:

analiza costului de marketing, care se ocupa de costurile de generare a venitului.

Daca firma vrea sa foloseasca in mod eficient analiza vanzarilor, pentru a-si monitoriza activitatile, e nevoie de foarte multe informatii. Asta poate angrena firma in cheltuieli substantiale pentru cercetarea de piata. O astfel de activitate este temelia monitorizarii si a evaluarii.

Cealalta fata a problemei este examinarea costului atingerii obiectivelor specificate.

Analiza costului de marketing este un set de tehnici pentru defalcarea costurilor activitatilor firmei si asocierea lor cu obiectivele specifice de marketing. In mare, costurile pot fi defalcate astfel:

costurile directe, cum ar fi salariile personalului de vanzari; pot fi atribuite direct unei anumite activitati;

costurile uzuale care pot fi urmarite, cum ar fi costurile cu reclama; pot fi urmarite pana la produsele specifice; si:

costurile uzuale care nu pot fi urmarite, cum ar fi costul activitatii de PR sau reclama la nivel de companie; nu pot fi alocate unei anumite marci sau game de produse.

>>> Contracte de marketing cu efect anticriza: iti apara buzunarul si-ti tripleaza cifra de vanzari. Rapid si economic! <<<

In analiza costurilor de marketing, problema principala este organizarea sistemelor contabile ale firmei intr-o maniera care sa permita analiza.

De exemplu, e posibil ca evidentele privind fondul de salarii sa nu poata fi defalcate pe functii. Poate fi dificil sa-ti dai seama cine din personalul administrativ petrece mai mult timp cu sarcini legate de marketing; sau chiar sa afli care este factura de plata pentru forta de vanzari. La fel, apar probleme si la definirea functiilor: care sunt posturi de marketing si care nu.

Evident, costul serviciilor oferite clientilor din zone indepartate constituie un cost de marketing. Trebuie deci ca si costurile de transport sa fie luate in calcul la fel ca si cheltuielile de deplasare ale personalului de vanzari? De asemenea, daca un
anumit produs nu da rezultate bune, ar trebui sa analizam costurile de productie?

Pentru firma perfecta, orientata spre client, aceste raspunsuri sunt evidente, intrucat toate activitatile firmei sunt privite ca activitati de marketing. In alte firme, nu toti managerii sunt de acord cu premisele fundamentale pe care se bazeaza marketingul.

Exista si situatii mai proaste. Pentru multi oameni e greu sa transpuna teoria in practica si sa orienteze activitatile organizatiei spre client.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Marketing

Ultimele NOUTATI

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x