Strategie de marketing - Reclama

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Strategie de marketing - Reclama
de Manager.ro la 25 Aug. 2009
Urmareste-ne pe Google News
marketingreclamavanzari


                                  Strategie de marketing - Reclama

Reclama e definita ca "un mesaj platit, inserat intr-un mediu de comunicare". Aceasta definitie poate fi defalcata astfel:

- Platit
: vestile despre o companie sau produsele sale nu inseamna neaparat reclama; uneori, un mediu de comunicare (televiziune, radio, ziar sau revista) va transmite un mesaj despre companie sub forma unei stiri; atata vreme cat spatiul respectiv nu este platit, asta nu e reclama.


- Mesaj: reclama trebuie sa contina o intentie oarecare de comunicare, oricat de obscura ar fi ea.

- Intr-un mediu de comunicare: mesajul trebuie sa apara intr-un ziar, o revista, un panou de afisaj sau un mediu de difuziune. Fluturasii publicitari strecurati pe sub usa, numele companiilor imprimate pe tricouri si vanzarea prin telefon nu inseamna neaparat reclama (dar sunt forme de promovare).

Cum sa vinzi in Anul Crizei? - Strategii si tehnici de vanzare adaptate situatiei de criza economico-financiara! Testate de specialisti, experti si consultanti in Vanzari!

Cea mai mare parte din reclama opereaza la nivelul subconstient; adesea, oamenii sunt familiarizati cu numele unei marci si chiar cunosc destule despre produs, fara sa-si aminteasca unde au vazut reclama pentru el. Reclama este o comunicare non-personala; ea se adreseaza unui numar mare de oameni. Deci mesajul trebuie sa fie clar, ca sa fie inteles de tot publicul-tinta. Cercetarile desfasurate de Farris si Buzzell arata ca proportia cheltuielilor promotionale dedicate reclamei e mai mare in urmatoarele conditii:

- cand produsul e standardizat, mai degraba decat produs la comanda;
- cand exista multi utilizatori finali (de exemplu, majoritatea gospodariilor);
- cand valoarea tipica de achizitie e mica;
- cand vanzarile se fac prin intermediari de canal (cum ar fi magazinele de vanzare cu amanuntul), mai degraba decat direct la utilizatori.

De exemplu, o companie care vinde detergenti va cheltui cea mai mare parte din bugetul sau promotional pe reclama, probabil la TV si in presa. In schimb, o companie care vinde automobile va cheltui un procent relativ mai mare din banii sai pe salariile vanzatorilor si pe comisioane.

In anul 1999, Procter & Gamble a fost firma care a cheltuit cel mai mult pe reclama in Marea Britanie, depasind cu mult orice companie de vanzari auto. Asta nu inseamna ca firmele auto nu isi fac si ele reclama intensa. Dar accentul se pune in alta parte.

Telecomenzile pentru televizor si video permit telespectatorilor sa "sara" peste pauzele publicitare; cititorii ziarelor si revistelor au invatat repede sa treaca peste reclame. Asta inseamna ca nu e usor sa atragi atentia consumatorului. De obicei, nu e posibil ca toata AIDA sa fie acoperita printr-o singura reclama. Deci, pentru a fi siguri ca nu rateaza tinta, specialistii in marketing folosesc mai multe tipuri de promovare.

Din acest motiv, exista mai multe categorii de campanii publicitare. Iata cateva exemple:

- Campanii de tachinare.

In acest caz, cel care isi face reclama plaseaza mai intai un anunt care nu are sens in sine. Dupa ce reclama a fost difuzata cateva saptamani, apare o a doua varianta, care o explica pe prima. Prima reclama are menirea de a capta atentia consumatorului - prin misterul sau.

Un exemplu e seria reclamelor pentru compania, de comert prin Internet, Totalserve. Reclamele le imitau pe cele pentru bunuri de consum cu circulatie rapida, cum ar fi remediile impotriva fumatului si dezinfectantele, fara sa spuna de fapt ce face Totalserve. Dupa circa patru saptamani, compania si-a dezvaluit adevarata identitate.

- Campanii legate de stilul de viata.

Acestea asociaza produsul cu un stil de viata pe care lumea il doreste. Multe reclame la parfumuri folosesc aceasta abordare, prezentand femei care duc o viata interesanta sau captivanta. Campaniile legate de stilul de viata urmaresc in principal pozitionarea produsului in mintea consumatorului si legarea sa de un stil de viata pe care acesta si-l doreste.

- Campaniile rationale fac apel la perceptia consumatorului.

Aceste reclame se bazeaza in mare masura pe fapte si incearca sa convinga prin argumente rationale. Adesea, in reclama apare o figura care se bucura de autoritate (un medic, un dentist sau un om de stiinta), pentru a da mai multa greutate argumentelor. Este un stil tipic folosit pentru sampoanele medicinale, cremele contra acneei si medicamentele care se elibereaza fara reteta.

Ultimele NOUTATI

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Business

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum

today26 Apr. 2024
Ce sunt monedele de aur de investitii?
Life Style

Ce sunt monedele de aur de investitii?

today26 Apr. 2024
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
Casa si gradina

Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori

today25 Apr. 2024
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Companii

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati

today25 Apr. 2024
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Economie

Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica

today25 Apr. 2024
Doteaza eficient si igienic spatiile sanitare ale afacerii tale!
Companii

Doteaza eficient si igienic spatiile sanitare ale afacerii tale!

today25 Apr. 2024
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online

today25 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
Casa si gradina

Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori

today25 Apr. 2024
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Companii

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati

today25 Apr. 2024
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Economie

Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica

today25 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x