Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Unde se duce Dacia? Unde vrea ea


Unde se duce Dacia? Unde vrea ea
de la 13 Ian. 2015
Unde se duce Dacia? Unde vrea ea
Tags: daciaconflict muncasalariidelocalizareinvestitii straine directe

Din Monaco si Andorra, pana in Marea Britanie si SUA, orice stat este bucuros sa atraga investitii straine directe. Niste companii straine de tara X construiesc ceva pe banii lor, creeaza locuri de munca, platesc taxe si impozite in tara de destinatie.

Bineinteles, scopul de baza al companiei respective este profitul, nu sa fericeasca statul in care realizeaza investitia, dar chiar si pana si daca obtine profit, tot va plati taxe si impozite, la fel ca si salariatii sai.
 
Asadar, aproape toata lumea are de castigat, iar, ca stat destinatie, cum sa nu-ti convina intrarea de bani straini de care vei beneficia si tu? 
 
Desi, in primele trei trimestre ale anului trecut, investitiile straine directe facute in Romania au crescut, totalul este mult sub volumul din anii in care economia "duduia" si se supraincalzea.
 
Unul dintre marii investitori in Romania este compania franceza Renault, care a cumparat Dacia si a facut din ea cel mai de succes produs romanesc la export. 
 
La Automobile Dacia, muncesc vreo 14.000 de oameni. Din munca lor (si, sa nu ne mintim, cu tehnologia si managementul implementate de compania-mama) in 2013, producatorul auto din Mioveni a realizat un profit de 337,4 milioane de lei, in crestere cu 21% in comparatie cu cifra din 2012. 
 
De la preluarea Dacia, Romania a intrat in Uniunea Europeana, iar productivitatea, salariile si pretentiile angajatilor producatorului de automobile au crescut. Intre timp, a crescut si numarul uzinelor Renault.
 
Doua sunt in Africa: una, in Maroc si, mai nou, in Algeria. In ambele, salariile muncitorilor sunt mult mai mici fata de cele de la Mioveni, iar calitatea produselor este similara. 
 
In afara de asta, Dacia nu-si poate exporta produsele din Romania pe autostrazi, inexistenta acestora costand compania in jur de 50 de euro pe automobil transportat pe drumurile nationale, pana la granita de vest.
 
In schimb, din Maroc sau Algeria, incarca vaporul, care ajunge rapid in Spania si, in cateva ore, in Franta si Sardinia. 
 
Asadar, situatia uzinei Dacia din Romania nu este deloc roz, iar conflictul de munca declansat de sindicatele care cer noi mariri salariale o fac si mai delicata.
 
Se pare ca sindicate si salariati nu inteleg ca nu numai firmele de automobile sunt in concurenta, ci si uzinele aceluiasi producator care poate muta, inchide si deschide uzine acolo unde ii este cel mai bine.
 
Chiar daca angajatii Dacia vor primi prima de 1.000 de lei pentru rezultatele de anul trecut, chiar daca salariile le vor fi marite cu 400 de lei - cum cer sindicatele - sau cu mai putin de 100 de lei - cum vrea conducerea - pentru cat timp se vor bucura de banii astia si de actualele locuri de munca?

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016