Unde se duce Dacia? Unde vrea ea

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Unde se duce Dacia? Unde vrea ea Unde se duce Dacia? Unde vrea ea
de Manager.ro la 13 Ian. 2015
Urmareste-ne pe Google News
daciaconflict muncasalariidelocalizareinvestitii straine directe

Din Monaco si Andorra, pana in Marea Britanie si SUA, orice stat este bucuros sa atraga investitii straine directe. Niste companii straine de tara X construiesc ceva pe banii lor, creeaza locuri de munca, platesc taxe si impozite in tara de destinatie.

Bineinteles, scopul de baza al companiei respective este profitul, nu sa fericeasca statul in care realizeaza investitia, dar chiar si pana si daca obtine profit, tot va plati taxe si impozite, la fel ca si salariatii sai.
 
Asadar, aproape toata lumea are de castigat, iar, ca stat destinatie, cum sa nu-ti convina intrarea de bani straini de care vei beneficia si tu? 
 
Desi, in primele trei trimestre ale anului trecut, investitiile straine directe facute in Romania au crescut, totalul este mult sub volumul din anii in care economia "duduia" si se supraincalzea.
 
Unul dintre marii investitori in Romania este compania franceza Renault, care a cumparat Dacia si a facut din ea cel mai de succes produs romanesc la export. 
 
La Automobile Dacia, muncesc vreo 14.000 de oameni. Din munca lor (si, sa nu ne mintim, cu tehnologia si managementul implementate de compania-mama) in 2013, producatorul auto din Mioveni a realizat un profit de 337,4 milioane de lei, in crestere cu 21% in comparatie cu cifra din 2012. 
 
De la preluarea Dacia, Romania a intrat in Uniunea Europeana, iar productivitatea, salariile si pretentiile angajatilor producatorului de automobile au crescut. Intre timp, a crescut si numarul uzinelor Renault.
 
Doua sunt in Africa: una, in Maroc si, mai nou, in Algeria. In ambele, salariile muncitorilor sunt mult mai mici fata de cele de la Mioveni, iar calitatea produselor este similara. 
 
In afara de asta, Dacia nu-si poate exporta produsele din Romania pe autostrazi, inexistenta acestora costand compania in jur de 50 de euro pe automobil transportat pe drumurile nationale, pana la granita de vest.
 
In schimb, din Maroc sau Algeria, incarca vaporul, care ajunge rapid in Spania si, in cateva ore, in Franta si Sardinia. 
 
Asadar, situatia uzinei Dacia din Romania nu este deloc roz, iar conflictul de munca declansat de sindicatele care cer noi mariri salariale o fac si mai delicata.
 
Se pare ca sindicate si salariati nu inteleg ca nu numai firmele de automobile sunt in concurenta, ci si uzinele aceluiasi producator care poate muta, inchide si deschide uzine acolo unde ii este cel mai bine.
 
Chiar daca angajatii Dacia vor primi prima de 1.000 de lei pentru rezultatele de anul trecut, chiar daca salariile le vor fi marite cu 400 de lei - cum cer sindicatele - sau cu mai putin de 100 de lei - cum vrea conducerea - pentru cat timp se vor bucura de banii astia si de actualele locuri de munca?

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x