Cele mai bune strategii de promovare a brandului personal
brand personalpromovarestrategiiindustrie
Intr-o societate care pune tot mai mult accentul pe imagine, reprezentare si advertising, brandul personal devine un concept indispensabil tuturor, de la candidati aflati in cautarea unui job pana la antreprenori si freelanceri.
Brandul personal este echivalent cu imaginea pe care o transmitem despre noi insine in mediul profesional. Daca refuzam optiunea de a-l coordona in mod constient si deliberat, putem avea surprize neplacute si, cu certitudine, o rata mai mica a succesului. Asumarea brandului personal implica doua procese diferite: construirea brandului si promovarea sa.
Brandul personal este un concept in continua evolutie. Odata construit, procesul de promovare care urmeaza este unul continuu. Brandul personal reprezinta fundatia intregii noastre cariere, fie ca vorbim de gasirea celui mai bun job sau de inceperea unei afaceri. Este important sa contribuim la dezvoltarea sa in fiecare zi, putin cate putin.
Iata cei mai importanti pasi care ne ajuta sa ne promovam brandul personal:
1. Alatura-te grupurilor/organizatiilor de profil
Atat pe retelele sociale, cat si in mediul real, este esential sa identifici si sa te integrezi in grupurile relevante din domeniul de care esti interesat. Pe de o parte, vei afla informatii importante, iar pe de alta parte iti vei creste vizibilitatea in domeniul profesional vizat.
2. Profita de oportunitatile evenimentelor din domeniu
Conferintele din industria in care activezi sunt o sansa reala de invatare, networking si promovare. Priveste-le cu alti ochi, incearca sa cunosti cu adevarat oamenii prezenti si sa inveti din informatiile oferite.
3. Citeste despre rezultatele celorlalti si impartaseste-le
Fii activ pe canalele de social media. Urmareste activitatea online a expertilor pe care ii admiri sau a colegilor de breasla. Interactioneaza cu acestia, comenteaza, posteaza, redistribuie link-uri. Nu doar ca vei invata cu adevarat, dar iti vei creste vizibilitatea si credibilitatea.
4. Scrie pe propriul blog
In masura in care acest lucru nu contravine regulilor companiei in care lucrezi, este vital sa ai un blog relevant pentru industria in care activezi. Un blog in domeniul tau de expertiza va contribui la cresterea autoritatii tale in acel domeniu. Mai mult, va asocia numelui tau o voce si o imagine, ceea ce este intotdeauna un plus pentru clienti.
5. Fii voluntar
Actiunile de voluntariat in domeniul care te intereseaza au un impact mai mare decat crezi. Sunt cel mai bun mod de a cunoaste oameni din domeniu, de a crea relatii profesionale si de a fi la curent cu cele mai noi evenimente din industria respectiva. Nu in ultimul rand, contribui astfel la dezvoltarea comunitatii.
6. Respecta eticheta in mediul online
Mediul online este o arma care trebuie folosita cu grija. Profesionalismul desavarsit este esential pentru o buna reputatie online. Fii intotdeauna atent la ce informatii postezi, la tonul pe care il folosesti si fereste-te de dezbaterile riscante.
7. Foloseste o carte de vizita
Desi unii cred ca este un instrument business perimat, cartea de vizita continua sa fie cel mai relevant mode de comunicare a brandului personal. Daca primesti, la randul tau, o carte de vizita, continua procesul de cunoastere printr-un email de confirmare. Ai nevoie de un instrument tangibil pentru costruirea relatiilor profesionale.
Foto: pixabay.com