De ce se simt ignorati angajatii care lucreaza de acasa?
angajatiacasamuncaangajamentdeciziilideri
Numeroase studii legate de angajamentul angajatilor releva un fapt ingrijorator pentru HR: cei mai multi angajati care lucreaza de acasa nu considera ca "ii aveti la suflet", in comparatie cu angajatii din birourile companiei dumneavoastra. S-ar putea sa aiba dreptate.
Inainte sa fiti angajator, ati fost angajat sau antreprenor. Sau student. Sau elev. Sau copil. Ati intrebat-o in copilarie pe mama dumneavoastra, "la cine tine mai mult?". Desigur, v-a spus ca isi iubeste toti copiii, in aceeasi masura. Acest raspuns fie v-a luat o piatra de pe inima (deoarece ati crezut in sinea dumneavoastra ca mama doreste doar sa fie blanda cu ceilalti), fie v-a nemultumit (deoarece nu ati crezut-o pe cuvant). Angajatii dumneavostra ar putea simti acelasi lucru.
S-ar putea sa aiba dreptate (nu va impacientati, deoarece nu sunteti un om rau, ci doar o fiinta umana). Pana la urma, atunci cand vezi mult timp pe cineva, inveti mai multe despre el. Aveti copii? Cum au petrecut weekendul? Le place fotbalul? Aceste interactiuni, care par banale, stabilesc bazele relatiilor interumane absolut de neclintit.
Intr-adevar, tindem sa ii apreciem mai mult pe cei cu care lucram indeaproape, deoarece ne petrecem mult timp alaturi de ei. De aceea, in calitate de angajator, s-ar putea sa intampinati probleme, atunci cand vine vorba de stabilirea unor relatii profesionale pe termen lung cu angajatii care lucreaza de acasa sau din alta parte.
Aveti nevoie de o mana de ajutor? "Bateti" la usa cubului si ii spuneti angajatului sa va ajute. Cine primeste locul privilegiat? Cel mai probabil, cineva apropiat, care va este oricand la indemana. Nu se pune problema "daca il adorati sau nu pe acel angajat" sau daca il considerati mai bun decat restul echipei, ci situatia este MULT mai simpla: acest angajat este mereu acolo.
De-a lungul timpului, se intampla insa ceva sinistru. Tindeti sa va bazati mai des pe ajutorul angajatilor care au dovedit ca sunt de nadejde. Cei care lucreaza de acasa (ex: colaboratorii), observa acest lucru si presupun ca sunt dezavantajati in fata dumneavoastra. Situatia este vicioasa si deterioreaza increderea si relatiile umane.
Ceea ce a inceput ca o banalitate se poate transforma intr-un fenomen foarte grav. Cand angajatii se simt mai putin apreciati, nu mai dovedesc acelasi angajament fata de munca. Cei care sunt mai putin motivati devin mai putin productivi. Membrii echipei care nu se simt "legati" de restul angajatilor sau angajator se simt, cumva, naufragiati.
Exista insa solutii. Prin constientizarea acestui fenomen, puteti lua decizii intelepte, cu privire la gradul de implicare a angajatilor in desfasurarea activitatilor companiei dumneavoastra.
1. Inainte de a delega o persoana, trebuie sa va asigurati ca este cea potrivita. Cine nu a avut inca sansa sa isi dovedeasca aptitudinile? Care este omul de care nu va puteti lipsi? Cine are nevoie de ceilalti, pentru a lucra mai eficient? Daca este posibil, alegeti in mod intentionat un angajat care sa lucreze de acasa. In acest fel, nu numai ca il veti ajuta, ci veti trimite un semnal catre restul echipei.
2. Cand discutati cu angajatii care lucreaza de acasa, adresati-le intrebari legate de ceea ce fac si aspiratiile lor de viitor. Intrebati-i ce interese au cu privire la proiectul dumneavoastra si echipa din spatele lui. Ce obstacole intampina?
3. Cand recrutati pe cineva pentru o asemenea "misiune", trebuie sa va asigurati ca ati comunicat si ECHIPEI acest lucru. Este important ca angajatii sa isi recunoasca valoarea si pe dumneavoastra ca LIDER. Increderea vine din competenta si motivatie.
Daca pretuiti fiecare membru al echipei dumneavoastra, trebuie sa va exteriorizati sentimentele. Daca, dimpotriva, il pretuiti mai mult pe cel care lucreaza de acasa, NU faceti publica simpatia.