TOP 6: Semne care iti indica ca angajatul tau vedeta isi cauta un nou job
angajatbanimuncajoburi
O companie cheltuieste o multime de bani atunci cand un angajat bun pleaca. Golul lasat de acesta este de cele mai multe ori umplut cu greu. Alteori nu mai este umplut niciodata.
Sunt cateva semne care indica ca un angajat isi cauta un nou loc de munca. Daca le vezi la timp, nu vei mai fi surprins de plecarea sa sau macar vei incerca sa-l convingi sa ramana.
Site-ul de joburi ResumeBear.com si cel de training online Mindflash.com arata, intr-o infografie, care sunt cele sase semne care indica ca un angajat isi cauta un alt loc de munca:
1. Ii scade productivitatea. Depaseste termenele limita, face greseli, nu mai este la fel de concentrat ca inainte. Nu mai este "ceasul elvetian" pe care-l stiai.
2. Se imbraca mai bine. Inainte venea deseori imbracat intr-un simplu tricou si jeansi. Acum brusc se imbraca la camasa, cu pantaloni si isi face zilnic freza. Ce se mai, se observa o mai mare grija a angajatului pentru propria imagine. E posibil sa fi fost la un interviu sau sa mearga la unul.
3. Se izoleaza. Angajatii care se pregatesc sa plece dintr-o companie au tendinta sa se izoleze in ultima perioada pe care o petrec la locul de munca. Nu mai ies la cafea atat de des cu ceilalti, nu mai glumesc la fel de mult. Bine, omul poate avea o zi sau mai multe proaste, cauzate de probleme personale, insa comportamentul de acest fel este un semnal de alarma.
4. Se observa o schimbare in etica muncii. Angajatul nu mai este punctual, asa cum te obisnuise, nu se mai concentreaza si incepe sa se planga de munca lui si de lipsa de timp.
5. Mai multe cereri de zile libere. Angajatul nu a cerut prea multe
zile libere de cand se afla in companie, insa dintr-o data, intr-o perioada scurta, cere cateva
zile libere fara a prezenta un motiv intemeiat.
6. Dificultati in viata. Momentele dificile din viata, precum divortul, moartea unei rude sau o boala grava, pot afecta un angajat. Acesta ar putea simti nevoia unui nou inceput sau sa renunte la tot. De aceea, este recomandat sa dai dovada de intelegere si rabdare cu angajatii care trec prin astfel de momente.