Cate motive exista pentru a evita alimentele modificate genetic?

de la 29 Iul. 2014
Cate motive exista pentru a evita alimentele modificate genetic?
Tags: alimenteecosistemculturi inginerie geneticasanatateveganivegetarienialimente modificate geneticcancersistem imunitarstudiicercetariviatapericolstudiitari slab dezvoltatebiotehnologie

Cum stiinta medicala este intr-o continua dezvoltare, iar produsele inventate de oamenii de stiinta sunt din ce in ce mai numeroase, se pune problema daca sunt sau nu sigure pentru sanatatea oamenilor.

Ideea de a produce alimente cu anumite calitati - cum ar fi rezistenta la seceta, insecte, pesticide si, in acelasi timp, sa fie mult mai hranitoare si cu un termen de valabilitate mai ridicat - a condus la nasterea unor produse modificate genetic. In zilele noastre, toata lumea simte gustul care nu mai e gust si se teme de repercusiunile unei astfel de alimentatii. Despre care se spune ca poate cauza cancer sau ca reprezinta principala cauza a destabilizarii sistemului imunitar.

Alimentele modificate genetic pun sau nu in pericol viata oamenilor?

1. Din pacate nu este verificata siguranta unor astfel de produse, iar acest gen de alimente sunt consumate zilnic, fara cercetari amanuntite asupra potentialelor pericole asupra sanatatii umane.

2. Foarte multe persoane au dezvoltat alergii care le pun viata in pericol. Propunerea de incorpora o gena a unor fructe cu coaja lemnoasa in boabele de soia a fost abandonata din cauza temerii ca introducerea genelor straine in plante poate avea un neasteptat efect negativ asupra sanatatii. Un studiu publicat recent a examinat efectele unor cartofi modificati genetic asupra tractului digestiv al sobolanilor. Rezultatele cercetarilor sustin ca exista diferente semnificative ale intestinelor cobailor hraniti astfel si ale celor care au primit cartofi nemodificati genetic.

3. Alimentele modificate genetic afecteaza sistemul imunitar. Un studiu realizat in 2008 a scos in evidenta ca soarecii care au fost hraniti astfel au avut reactii immune, fiind modificat numarul de celule care reglementeaza functiile imune din organism. Se pare ca alimentele si apa, contaminate cu materiale de inginerie genetica, ar putea creste tumorile maligne. Ulterior, alte experimente au confirmat legatura intre alimentele modificate genetic si cancer.

4. Este un mod nefiresc de producere a alimentelor. Din pacate, vor exista efecte necunoscute, pe termen lung ale ecosistemului si a biodiversitatii, cand se modifica artificial trasaturile naturale ale culturilor.

5. Ingineria genetica ridica probleme si pentru cei cu restrictii alimentare, cum ar fi vegetarienii sau veganii, pentru ca permite introducerea produselor de origine animala in instalatii.

6. Tarile slab dezvoltate vor deveni mai dependente de acest tip de alimente decat alte comunitati. Continuarea obtinerii alimentelor modificate genetic a fost incurajata prin obtinerea unui orez special, caruia i s-a adaugat mai multa vitamina A, benefica pentru oamenii saraci. Acest lucru poate deveni insa un obicei pentru companiile tarilor dezvoltate, care pot produce culturi modificate. Crescand dependenta zonelor sarace ale lumii.

7. Produsele modificate genetic nu pot fi schimbate, iar genele “picate” in mod sintetic in alimente vor fi multiplicate generatie dupa generatie, avand un impact necunoscut si daunator asupra populatiei viitoare. Astfel ca dezvoltarea in ritm rapid a biotehnologiei si a ingineriei genetice marcheaza soarta omenirii.

8. Efectele unor astfel de alimente modificate genetic este foarte probabil sa nu fie reversibile. Insa toate dezavantajele care le insotesc sunt ireversibile, in special, efectele abuzive asupra mediului de cultura natural si, evident, asupra sanatatii oamenilor. (fitnea.com)

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".

Recomandari MANAGER.RO