Ceea ce la finalul lunii februarie era o simpla „previziune”, pentru unii lipsita de temei, a devenit o certitudine in luna iunie - vizitele la medic nu mai sunt asa cum le stim.
Inca de pe 15 mai, odata cu iesirea din starea de urgenta si intrarea in cea de alerta, nici macar programarile telefonice nu mai respecta vechiul algoritm. Inca din aceasta etapa preliminara, acestia trec printr-un triaj epidemiologic care se realizeaza prin cateva intrebari menite sa identifice eventuale semne clinice ale infectiei COVID-19: tuse, febra, dureri in gat, dificultati de respiratie. Totodata, responsabilii de triaj sunt obligati sa intrebe daca persoana se se afla in autoizolare sau carantina, daca are contact cu bolnavi aflati in spitale.
In articolul care urmeaza, iti propunem cateva solutii prin care „trecerea” de la vechile obiceiuri la noul context sa fie mult mai simpla, in cazul unei unitati medicale:
Pentru a preintampina potentiale contaminari si pentru a proteja angajatii si pacientii, pastrarea spatiilor comune, precum si a cabinetelor medicale curate este esentiala. Desigur, sterilizarea reprosabila a instrumentarului medical, precum si dezinfectarea tuturor suprafetelor si a echipamentelor cu solutii antiseptice si dezinfectante avizate de Ministerul Sanatatii reprezinta procese in care greseala nu isi are locul. Pentru a asigura eficienta proceselor, poti sa te gandesti sa investesti in achizitionarea mai multor lampi cu ultraviolete, folosite si in trecut pentru sterilizare.
Totodata, o atentie deosebita trebuie acordata curateniei, iar cumpararea unor stocuri mai mari de produse de curatenie te-ar putea ajuta sa mai reduci din cheltuieli. In contextul actual, pacientii vor fi mult mai atenti la ceea ce vad in jur, iar orice urma de praf sau murdarie va fi observata si taxata in moduri mai mult decat drastice. Tocmai de aceea, este esential sa fii pregatit cu tot ceea ce este necesar.
Aerisirea cabinetelor, reimprospatarea aerului pe holuri, efectuarea curateniei cu echipamente si solutii clasificate in functie de coduri de culoare, schimbarea manusilor si a halatului dupa fiecare pacient, curatarea si dezinfectarea vizierelor - toate acestea sunt necesare acum in fiecare unitate sanitara, fie ca e vorba de una de stat sau privata. In cel de-al doilea caz, desi nu ar trebui sa existe diferente, exigentele sunt mult mai mari, pentru ca oamenii platesc pentru a beneficia de confort si servicii medicale de calitate, fara a-si asuma vreun risc.
Toate aceste standarde pot fi acoperite doar daca investesti serios in instruirea mult mai atenta a angajatilor, incepand cu personalul responsabil de curatenie si pana la infirmiere si medici. Poti organiza conferinte si sedinte de instructaj online pentru a eficientiza procesul, prin platforme online, inainte sau dupa terminarea programului, astfel incat sa existe cat mai multi participanti.
Totodata, personalul de la triaj trebuie sa le comunice telefonic pacientilor, inca din faza de programare, sa nu vina insotiti, cu cateva exceptii: copii, persoane varstnice sau cu nevoi speciale. De asemenea, timpul de asteptare trebuie redus, astfel incat sa nu depaseasca 5-10 minute. Doar aplicand toate aceste reguli, eventual fara a mari preturile, afacerea ta in domeniul medical se va dovedi una viabila si lucrurile vor putea reintra pe fagasul normal.
Ultimele NOUTATI
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?