7 lucruri pe care oamenii de afaceri le pot invata de la Oprah Winfrey
oprah winfreytom hanksteleviziuneantreprenori
Dupa 4.560 de emisiuni, regina televiziunii, Oprah Winfrey, si-a luat ramas bun de la legiunile ei de fani inraiti. Ultimele ei momente in direct au fost marcate de aparitia supriza a unor celebritati de prima mana, cum ar fi Tom Hanks, Jamie Foxx sau Maria Shriver (fosta sotie a lui Arnold Swarchenegger).
Ultima emisiune a avut un rating urias, caci a fost urmarita de 18 milioane de privitori.
Business Insider ne ofera cateva sugestii, pentru a putea construi un brand semanator.
1. Rasplateste-ti fanii
Ca fiecare brand mare, Oprah si-a facut fanii sa se simta valorizati. A oferit numeroase cadouri: camere de luat vederi, croasante, masini. O lectie buna pentru oamenii de afaceri: o supriza neasteptata prezentata clientilor este cheia unei loialitati de durata.
2. Risca si atrage atentia
In 1988, Winfrey a invitat un grup de neonazisti din California sa apara in emisiunea ei. Desi Winfrey a declarat ulterior ca a regretat aceasta decizie controversata, miscarea a propulsat-o e plan national si le-a aratat privitorilor ca nu-i este teama sa-si asume riscuri.
3. Exploreaza noi domenii
Winfrey si-a inceput cariera in 1983 cu o emisiune de jumatate de ora la o televiziune necunoscuta. De atunci si pana acum, si-a lansat o revista, o televiziune, dar si aplicatii telefonice, atat pentru revista, cat si pentru emisiunea ei eponima.
4. Spune-ti povestea vietii
Unele companii incearca sa separe antreprenorul de numele marcii, nu si Oprah. Oprah a dezvaluit multe detalii din viata personala, cea mai cunoscuta fiind aceea ca a fost agresata sexual la varsta de noua ani. Desi nu toti antreprenorii trebuie sa-si spuna povestea vietii, mesajul este clar: transparenta atrage increderea clientilor.
5. Atrage celebritatile de partea ta
Pe langa ceremoniile de inmanare a premiilor Oscar, putine alte evenimente au reusit sa atraga atatea vedete ca ultima emisiune a lui Winfrey. Abilitatea lui Oprah de a atrage vedetele s-a bazat pe stilul ei de intervievare, direct si simplu: "Mi-ai oferit dragoste, sprijin, intelepciune si, mai presus de orice, adevarul", i-a spus Maria Shriver in episodul de ramas bun.
6. Transforma-te intr-un lider de opinie
Revista Time a vorbit cu Craig Garthwaite, profesor la Scoala de Management Kellogg a Universitatii Northwestern, despre succesul de marketing al lui Oprah.
Si cat de mare este influenta ei? "De exemplu, romanul Anna Karenina s-a vandut in 11.648 de exemplare in ultimele 12 saptamani, inainte sa fie recomandat de Oprah", spune Garthwaite. "In cele 12 saptamani care au urmat, romanul s-a vandut in 643.122 de copii - o crestere cu 5.421%".
7. Trebuie sa stii cand sa renunti
Dupa 25 de ani, Oprah a decis sa traga linie si sa se concentreze pe propria televizune, OWN. Mesajul pentru antrprenori este clar: nu va fie frica sa incheiati cand sunteti pe cai mari.