Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Baietii rai din filme nu au voie sa foloseasca produse Apple


Baietii rai din filme nu au voie sa foloseasca produse Apple
de Lucian Vasilescu la 28 Feb. 2020
Baietii rai din filme nu au voie sa foloseasca produse Apple
Nici oamenii, nici obiectele nu apar intamplator intr-un film. Actorii (chiar cei din rolurile episodice, chiar si figurantii) trec prin filtrul castingului, iar lucrurile neinsufletite care apar in cadru trec prin dure negocieri de product placement. Cel mai bun exemplu in acest sens este filmul "Cast Away" (la noi a fost botezat "Naufragiatul"), realizat in anul 2000 de regizorul Robert Zemeckys.


"Naufragiatul" este, practic, filmul unui singur actor - Tom Hanks, al unei mingi de volei fabricate de Wilson si al companiei de curierat FedEx.

Mingea Wilson si sigla FedEx apar in film chiar mai des decat Hanks (care a fost si producatorul peliculei). Si nu apar degeaba: atat compania de articole sportive cat si cea de curierat au cotizat gras (cifrele nu sunt niciodata facute publice) la bugetul filmului.

Banii obtinuti din product placement contribuie intotdeauna, intr-o masura mai mare sau mai mica, la bugetul unei productii cinematografice.

Si, nu este secventa dintr-un film de actualitate, care sa nu includa prezenta unuia sau a mai multor obiecte sau logo-uri: telefoane mobile, masini, ceasuri, calculatoare, genti, haine, bijuterii, restaurant de lux sau lanturi de fast food, bauturi (va mai amintiti cum Al Pacino a golit nenumarate sticle de Jack Danielʹs in "Scent of a Woman"/ "Parfum de femeie", filmul-cult realizat in 1992?), articole sportive, electrocasnice etc. etc.

Indeobste, companiile au politici clare privind prezenta produselor lor in filme/ seriale fie ca sunt realizate pentru cinema, fie pentru televiziune.

Apple, de pilda, nu permite ca produsele sale (oricare dintre ele) sa fie intrebuintate, in filme/ seriale de catre personajele negative. "Baietii rai" NU folosesc Apple - informatia a fost furnizata de regizorul, scenaristul si producatorul american Rian Johnson in cadrul unui interviu pe care l-a acordat, recent, revistei "Vanity Fair".

Se pare ca Apple are chiar un departament specializat, a carui sarcina este sa urmareasca, sa aprobe sau sa interzica, dupa caz, aparitia oricarui produs al companiei in filmele de televiziune sau de cinema.

Apple a elaborat chiar si un manual corporate in care sunt descrise, in cele mai mici detalii, conditiile care trebuie indeplinite de tertii care doresc sa utilizeze imaginea marcii.

Manualul se numeste "Guidelines for Using Apple Trademarks and Copyrights" .

Manualul de bune practici de utilizare a marcilor inregistrate de Apple contine si o nesfarsita lista a acestora - "Apple Trademark List".

Pe aceasta lista se gasesc atat produsele-vedeta ale companiei, cat si o multime de alte marci inregistrate de Apple, printre care denumiri de software, interfete, casti, incarcatoare, aplicatii, programe, fonturi, solutii de plata electronice, difuzoare si siteme audio, servere, imprimante etc. etc. etc.

Sursa foto: pexels.com




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016