5 lucruri pe care companiile trebuie sa le cunoasca despre blogosfera

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 lucruri pe care companiile trebuie sa le cunoasca despre blogosfera 5 lucruri pe care companiile trebuie sa le cunoasca despre blogosfera
de Manager.ro la 17 Sep. 2012
Urmareste-ne pe Google News
lucruricompaniiblogosferablogbloggerinformatii

In zilele noastre, impartasim si consumam multe informatii, in format digital. Bloggerii reprezinta o adevarata putere in proliferarea vestilor, a recenziilor, a opiniilor si reprezinta, de multe ori, acele minti care ne introduc in mrejele unui nou trend, stabilit chiar de ei.

De ce a ajuns bloggingul atat de popular? Blogurile sunt usor de citit, contin opinii pertinente, comunica intr-un stil unic, al autorului - sunt colorate, impulsive si transparente. Cei mai multi antreprenori considera blogul zilelor noastre ca fiind cel mai apropiat mecanism de RECOMANDAREA PERSONALA si, in situatia in care presupunem ca un blogger NU este motivat financiar (sau altfel) sa scrie o anumita "poveste", atunci comunicarea lui are valoare.

Fie ca scrii pe blogul companiei tale sau in numele acesteia sau servesti o anumita comunitate de bloggeri, care iti impartasesc povestile, nu poti ignora puterea de influenta a celor mai cunoscuti dintre ei. Blogurile pot cladi (sau demola) imaginea unor branduri - ca si Facebook-ul, pot atrage noi clienti si atrag interesul pietei tinta. Inainte de a coopta un blogger, care sa iti promoveze brandul si compania, trebuie sa intelegi cum "functioneaza" un asemenea autor.

1. Observa diferenta dintre un jurnalist si un blogger. Cauta-i pe acei bloggeri care au aceleasi principii ca si tine, ai caror cititori rezoneaza cu brandul tau. Identifica sinergiile dintre prezenta lor online si compania ta. Da, jurnalistii pot fi bloggeri, dar nu toti bloggerii pot fi jurnalisti. Bloggerii au o libertate de exprimare absoluta si sunt autentici (chiar daca nu avem un barometru in acest sens), in timp ce jurnalistii tin cont de codul deontologic si conducerea redactiei lor - au anumite limitari.


2. Apreciaza valoarea profesiei de BLOGGER. Angajamentele bloggerilor devin tot mai populare pentru companii si beneficiaza de un respect; bloggerii sunt autentici si credibili, chiar mai credibili decat vedetele care promoveaza diverse produse, companii, servicii. Bloggerii sunt urmariti de audienta datorita capacitatii lor unice de a spune povesti, de a partaja informatii. Oamenii cumpara, incearca si adopta acele lucruri pe care le cunosc si in care au incredere si bloggerii au devenit o sursa de informatie. Bloggingul poate reprezenta o forma moderna a marketingului traditional - promovarea "din gura in gura".  

3. Trebuie sa intelegi limitarile bloggerului tau. Recenziile bloggerilor sunt valoroase pentru branduri, deoarece audienta lor tinde sa aiba incredere in informatia furnizata de o asemenea sursa - altfel, nu ar citi acel site. Intelegerea limitarilor unui blogger este importanta. Codurile de etica le solicita bloggerilor sa spuna daca au primit sau nu bani sau alte bunuri in schimbul promovarilor pe blogul lor.

4. Participa la discutiile initiate de bloggeri. Uneori, cea mai originala informatie despre o companie provine din comentariile si conversatiile de pe blog. Daca testezi un concept sau un produs, discutiile pe care bloggerul le initiaza pot fi de mare folos: o sa beneficiezi de un grup virtual de posibili cumparatori. Daca alegi un blog pentru feedback si discutii, aminteste-ti sa iti asumi un angajament si sa tii seama de laude si critici, pentru a-ti imbunatati produsele.

5. Pregateste-te sa "cantaresti" rezultatele. Fiecare articol despre brandul tau (fie ca il scrii tu sau altcineva) reprezinta o oportunitate de captare a atentiei comunitatii de bloggeri. Fie ca doresti sa cresti vanzarile, vizibilitatea brandului sau sa impartasesti o poveste cu ceilalti, asigura-te ca ai la indemana un sistem sau mai multe de "cantarire" a rezultatelor: monitorizeaza obiceiurile de achizitie, experienta, impresiile online, continutul partajat de vizitatori etc. Stabileste un benchmark, analizeaza trendurile si lucreaza activ pentru a imbunatati oferta companiei tale si totodata experienta oferita de aceasta.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x