Cum iti vindeci o reputatie online patata? Cand e momentul sa apelezi la specialisti?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum iti vindeci o reputatie online patata? Cand e momentul sa apelezi la specialisti? Cum iti vindeci o reputatie online patata? Cand e momentul sa apelezi la specialisti?
de Manager.ro la 03 Mai. 2011
Urmareste-ne pe Google News
googleretele de socializarefacebooktwitteroameni

Michael Fertik conduce o afacere, dar, in momentul in care clientii ii bat la usa, lucrurile pe care trebuie sa le rezolve sunt strict... personale. Si asta pentru ca este director al Reputation.com, companie care se angajeaza sa salveze reputatia patata a celor care cer o mana de ajutor.

"Oamenii imi trimit apoi scrisori, in care-mi spun ca le-am salvat viata", spune Fertik, intervievat de revista Time. El subliniaza modul dramatic in care reputatia virtuala a unei persoane ii modeleaza acesteia viata de zi cu zi. "Imi spun pe sleau ca acum pot sa-si traiasca viata", adauga el.
 
Daca tastezi pe Google numele unei persoane, in cele mai multe cazuri, ajungi pe retelele sociale: profilul de pe LinkedIn, contul de pe Twitter si, daca au invatat sa foloseasca setarile corect, un "perete" Facebook accesibil doar prietenilor. Daca persoana in cauza este una publica, ajungi rapid si la articole de presa, comunicate, bloguri, unde sunt detaliate realizari si ganduri intime.

Pentru din ce in ce mai multi oameni, cautarea poate sfarsi in infern, caci se poate ajunge la postarile malitioase ale unui ex, la un filmulet pe YouTube din timpul unei nopti furtunoase, detalii ale unui proces vechi de peste un deceniu. Si, oricat de mult am incerca sa negam, conteaza ce spune Internetul despre noi. Intrebati pe oricine a incercat sa dea pe Google de un coleg sau de cineva de care este interesat amoros: este cea mai rapida modalitate de a afla secretele "murdare" ale cuiva.
 
Mai mult decat o sursa personala de umilire, reputatiile online pot fi si devastatoare profesional. Un studiu efectuat in 2010 de Microsoft si Cross-Tab, o agentie de cercetare a pietei, a descoperit ca 78% dintre companiile americane supuse sondajului au examinat profilul online al candidatilor la diverse slujbe. Studiul a aflat si ca 86% dintre angajati au raportat ca o reputatie online pozitiva influenteaza decizia de angajare. Ceea ce inseamna ca toate link-urile, filmuletele si postarile de pe bloguri cu continut licentios sau rautacios se transforma intr-o problema care afecteaza banii din buzunar.

 

In schimbul unei taxe, companii ca Reputation.com si Integrity Defenders, ii ajuta pe cei interesati sa scape de o reputatie proasta. Este aproape imposibil sa stergi ceva de pe internet, companiile cunosc unele trucuri de ingropare a punctelor negative sub o avalansa de link-uri pozitive. "Incercam si promovam informatii pozitive despre voi", spune Alan Assante, presedinte al Integrity Defenders, o companie din New Jersey infiintata in 2009. "Fie ca e vorba de realizari sau de fapte bune din trecut, pe acestea le vom folosi pentru a inabusi informatiile nedorite".
 
Pare simplu, nu? Dar trebuie sa ne gandim apoi si la cat este de greu sa atenuezi influenta link-urilor populare sau sa pacalesti motoarele de cautare sa reprioritizeze rezultatele. Aici intervin profesionisti ca Assante si Fertik, maestrii ai unor algoritmuri de cautare speciali. Reputation.com angajeaza peste 100 de experti online, multi  cu doctorate, care-si folosesc toate cunostintele pentru optimizarea pozitiei in motoarele de cautare si ceva ce se cheama algoritmuri de dominatie (prevalence algorithms), pentru a face ca rezultatele pozitive sa ajunga primele pe pagina de cautari.
 
Odata ca niciodata, numai celebritatile erau preocupate de ceea ce aparea pe net despre ele. Recent insa, utilizatorii obisnuiti (studenti, mici intreprinzatori, divortati, tineri profesionisti) au inceput sa constientizeze faptul ca scheletele din propriul dulap apar neinvitate. Astfel, strigatele de ajutor catre companiile de management al reputatiilor online au crescut exponential. Fertik spune ca veniturile companiei sale au crescut cu 600% numai in ultimul an. Cele mai frecvente probleme: necazuri financiare din trecut si fosti iubiti.
 
Cat costa: Reputation.com cere o taxa minima de 3.000 de dolari pe luna, iar Integrity Defenders doar 498 de dolari pentru a "sterge" link-urile negative de pe prima pagina a motoarelor de cautare si 929 de dolari sa le "stearga" de pe primele doua pagini. 
 

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x