ANALIZA: Sponsorii Cupei Mondiale 2014 se confrunta cu noi provocari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Sponsorii Cupei Mondiale 2014 se confrunta cu noi provocari ANALIZA: Sponsorii Cupei Mondiale 2014 se confrunta cu noi provocari
de Manager.ro la 09 Iun. 2014
Urmareste-ne pe Google News
fotbalmeciuricupa mondiala 2014fifasonyconsumatori

Sponsorizarea campionatelor de fotbal la nivel global reprezinta mult mai mult decat furnizarea de bani catre organizatiile de conducere, precum FIFA si amplasarea unor panouri publicitare.

Potrivit BBC, relatia dintre sponsori si sponsorizati este nuantata. Sponsorii World Cup 2014 sunt tot mai constienti de rolul lor non-financiar, social si politic, profund nuantat, dincolo de rolul de sustinatori economici ai acestui eveniment urias.
 
Acest lucru se observa cu ochiul liber, prin modul in care Sony s-a implicat in viitoarea organizare a Cupei Mondiale din 2022, care se va desfasura in Qatar.
 
Adidas precizeaza ca problemele existente "nu sunt bune nici pentru fotbal, nici pentru FIFA si partenerii sai".
 
Un alt sponsor major, Coca-Cola, spune ca este pregatit sa isi modifice mesajul, in contextul tensiunilor sociale din Brazilia, care vor marca si World Cup 2014.
 
"Lumea exterioara"
 
"Companiile si marcile devin tot mai constiente, deoarece aceasta calitate de sponsor vine cu implicari sociale", spune Nigel Currie, de la agentia de sponsorizare sportiva Brand Rapport.
 
"Cand companiile se implica in evenimentele importante, precum Cupa Mondiala la fotbal, trebuie sa existe o constiinta a lumii exterioare si o abordare realista a lumii pe care oamenii o respecta", explica Currie. 
 
In contextul unui asemenea eveniment, grupurile protestatare din Brazilia vizeaza nu doar organizatorii, ci si sponsorii.
 
"Sponsorii trebuie sa fie pregatiti pentru "cojile de banane" aruncate pe drum", subliniaza Currie.
 
Nu doar cele 32 de tari care participa la Cupa Mondiala sunt constiente de situatie, ci si cei 22 de sponsori corporatisti de mare calibru.
 
Potrivit unui expert brazilian, sponsorii vor juca in defensiva. "Cu siguranta ca sponsorii sunt foarte importanti pentru Cupa Mondiala", spune consultantul de marketing sportiv din Rio de Janeiro, Amir Somoggi.
 
"Totusi, unii oameni si protestatari de pe strazi incearca sa lege costurile World Cup de sponsori. Asadar, sponsorii vor ezita sa lanseze strategii de marketing riscante, de teama protestatarilor. Sponsorii sunt foarte precauti. Vina pentru costurile mari ale organizarii Cupei Mondiale nu o poarta FIFA sau sponsorii, ci POLITICIENII", sustine Somoggi.
 
Social Media
 
Sponsorii au platit intre 8 si 120 milioane lire sterline pentru a fi prezente la cel mai mare eveniment sportiv fotbalistic al anului. 
 
In timpul Cupei Mondiale din Africa de Sud, meciurile Cupei Mondiale au fost urmarite de 3,2 miliarde telespectatori din toata lumea.
 
De asemenea, sponsorii se bazeaza pe SOCIAL MEDIA. FIFA a obtinut castiguri de 850 milioane lire sterline, in urma vanzarii drepturilor de asociere a companiilor respective cu evenimentul fotbalistic.
 
Ca si in cazul Cupei Mondiale din Africa de Sud, FIFA utilizeaza trei grupuri de sponsori:
 
- Un grup principal format din 6 sponsori globali, care sunt asociati la toate nivelurile cu evenimentele FIFA

- Un al doilea grup format din 8 sponsori de evenimente, care sunt asociati cu World Cup si Cupa Confederatiilor

- Un al treilea grup format din 8 sponsori "locali" si "sustinatori nationali", care au radacini in tara-gazda si li se permite sa se promoveze pe piata locala.
 
"Brandurile de top vor sa anunte clar ca sunt numarul UNU", spune Currie. 
 
Adidas a semnat cu FIFA pentru urmatoarele patru Cupe Mondiale, pana in 2030; Visa, Coca-Cola si Hyundai-Kia au semnat pana in 2022. Printre sponsorii de marca se mai numara Nike si Doritos.
 
Alerte pentru sponsori in Brazilia?
 
- Nelinistea din Brazilia, care a marcat anul 2014, va avea efect asupra Cupei Mondiale

- Sony si-a intensificat aparatul de securitate in jurul gazdelor corporate de la Cupa Confederatiilor - 2013

-Coca-Cola monitorizeaza retelele sociale pentru a detecta semnele oricarei "nelinisti", in contextul Cupei Mondiale

- Marketingul va fi mai "bland", daca se inregistreaza tensiuni majore

- Grupul de hackeri Anonymous spune ca pregateste un atac cibernetic asupra site-urilor sponsorilor
 
Furtuna perfecta de bani
 
In ciuda abordarii calme, scopul sponsorilor ramane acelasi: sa ii convinga pe microbisti sa investeasca tot mai multi bani in produsele lor.
 
In timpul evenimentului fotbalistic in 2010, sponsorii au castigat 4,12 miliarde dolari la nivel global.
 
907 milioane dolari au fost generati doar in finala World Cup 2010. Expertul in branduri Anastasia Kourovskaia de la Millward Brown Optimos, este de acord ca social media va juca un rol proeminent in 2014.
 
De exemplu, Adidas ofera o perspectiva asupra meciurilor cu ajutorul contului @Brazuca. 
 
"In prezent, un buget mai mare nu se traduce neaparat intr-un impact mai puternic asupra consumatorilor", avertizeaza Kourovskaia.
 
sursa foto: manager.ro 

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x