Oratoria - una dintre cheile de aur ale succesului!
Cele mai importante aspecte de care trebuie sa tineti cont atunci cand aveti de sustinut o prezentare (sau, in general, cand va adresati unei audiente), pentru a va asigura ca va veti face inteles(asa), sunt urmatoarele:
Pregatirea este intotdeauna subestimata. Cu toate acestea, este unul dintre cei mai importanti factori implicati in obtinerea unei comunicari de succes. De aceea, cand este posibil, oferiti-va timpul necesar pentru a va pregati speech-ul, tinand cont de intregul proces al comunicarii (emitator, mesaj, canal, receptor, feed-back si context).
Faptul de a acorda suficienta atentie fiecaruia dintre aceste elemente va sustine o comunicare cat mai eficienta si mai bine tintita.
Pentru a fi cu adevarat pregatit(a) pentru un discurs, trebuie sa raspundeti, in prealabil, la urmatoarele intrebari:
1. Cu cine comunicati
?
Care sunt interesele auditoriului, valorile si asteptarile sale
?
Care sunt elementele care ii unesc pe ascultatori cu ceilalti oameni si, pe de alta parte, prin ce anume se diferentiaza?
2. Ce doriti sa comunicati? Una dintre modalitatile de a raspunde la aceasta intrebare este sa va puneti problema "criteriului succesului".
Cum stiti daca si cand ati reusit sa comunicati cu succes ceea ce aveati in minte?
3. Cum este cel mai bine sa comunicati? Limbajul verbal este important aici, ca si limbajul trupului. Alegeti cuvintele, mimica si gesturile tinand cont de specificul audientei. Planificati un inceput, un punct de mijloc si un final. Daca timpul si locul permit, luati in calcul folosirea unor materiale audio-video.
4. Cand comunicati? "Timing"-ul este foarte important. Dezvoltati-va acest simt! Exista un timp pentru a vorbi si unul pentru a tacea. Uneori, este mai bine sa faci o scurta pauza, decat sa lasi porumbeii sa zboare!
5. Unde comunicati? Care este contextul fizic al comunicarii? Poate aveti timp sa vizitati sala si sa modificati ceva in decor. Verificati vizibilitatea si functionabilitatea materialelor video ajutatoare.
6. De ce comunicati? Pentru a converti auzul in ascultare, trebuie sa stiti foarte bine care este motivul pentru care v-ar asculta (sa le si comunicati acest motiv daca gasiti ca este necesar).
Ce anume i-ar determina sa va asculte cu atentie? Aceasta implica faptul de a cunoaste valoarea si gradul de interes cu privire la ceea ce vreti sa prezentati.
Ultimele NOUTATI
Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare