Oratoria - una dintre cheile de aur ale succesului!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Oratoria - una dintre cheile de aur ale succesului!
de Manager.ro la 23 Sep. 2008
Urmareste-ne pe Google News
planificariformulareasigurarisucces


Oratoria - una dintre cheile de aur ale succesului!


  Cele mai importante aspecte de care trebuie sa tineti cont atunci cand aveti de sustinut o prezentare (sau, in general, cand va adresati unei audiente), pentru a va asigura ca va veti face inteles(asa), sunt urmatoarele:


- Formulati un mesaj cat mai clar;

- Formulati un mesaj cat mai concis;

- Formulati un mesaj cat mai simplu;

- Fiti natural(a);

- Fiti entuziast(a);

si...

- Fiti pregatit(a)!

Pregatirea este intotdeauna subestimata. Cu toate acestea, este unul dintre cei mai importanti factori implicati in obtinerea unei comunicari de succes. De aceea, cand este posibil, oferiti-va timpul necesar pentru a va pregati speech-ul, tinand cont de intregul proces al comunicarii (emitator, mesaj, canal, receptor, feed-back si context).

Faptul de a acorda suficienta atentie fiecaruia dintre aceste elemente va sustine o comunicare cat mai eficienta si mai bine tintita.

Pentru a fi cu adevarat pregatit(a) pentru un discurs, trebuie sa raspundeti, in prealabil, la urmatoarele intrebari:

1. Cu cine comunicati ? Care sunt interesele auditoriului, valorile si asteptarile sale ? Care sunt elementele care ii unesc pe ascultatori cu ceilalti oameni si, pe de alta parte, prin ce anume se diferentiaza?

2. Ce doriti sa comunicati? Una dintre modalitatile de a raspunde la aceasta intrebare este sa va puneti problema "criteriului succesului". Cum stiti daca si cand ati reusit sa comunicati cu succes ceea ce aveati in minte?

3. Cum este cel mai bine sa comunicati? Limbajul verbal este important aici, ca si limbajul trupului. Alegeti cuvintele, mimica si gesturile tinand cont de specificul audientei. Planificati un inceput, un punct de mijloc si un final. Daca timpul si locul permit, luati in calcul folosirea unor materiale audio-video.
 
4. Cand comunicati? "Timing"-ul este foarte important. Dezvoltati-va acest simt! Exista un timp pentru a vorbi si unul pentru a tacea. Uneori, este mai bine sa faci o scurta pauza, decat sa lasi porumbeii sa zboare!

5. Unde comunicati? Care este contextul fizic al comunicarii? Poate aveti timp sa vizitati sala si sa modificati ceva in decor. Verificati vizibilitatea si functionabilitatea materialelor video ajutatoare.

6.  De ce comunicati? Pentru a converti auzul in ascultare, trebuie sa stiti foarte bine care este motivul pentru care v-ar asculta (sa le si comunicati acest motiv daca gasiti ca este necesar). Ce anume i-ar determina sa va asculte cu atentie? Aceasta implica faptul de a cunoaste valoarea si gradul de interes cu privire la ceea ce vreti sa prezentati.

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x