12 sfaturi utile pentru a avea succes in vanzari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
12 sfaturi utile pentru a avea succes in vanzari
de Manager.ro la 20 Aug. 2009
Urmareste-ne pe Google News
vanzariafaceri


                         12 sfaturi utile pentru a avea succes in vanzari

Exista cuvinte in vanzari si afaceri care seamana neincrederea in sufletul omului si care, cu perfidie, transmit ceva subconstientului interlocutorului. De unde si reactiile pozitive sau negative care contribuie la calmarea indoielii sau, dimpotriva, la exacerbarea ei.


Iata o lista cu sfaturi pentru a avea succes in vanzari si afaceri profitabile, ce inca poate fi completata, si pe care este bine sa o cunoasteti:

1. In loc de: eu, mie, noi, a noastra... - care va evoca propria persoana si firma dvs., este de preferat sa vorbiti exclusiv despre subiectul ce il intereseaza cu adevarat pe interlocutor: el insusi! Folositi vocabulele: dvs., ale dvs., a dvs. si astfel, ii veti starni mai mult interesul si ii veti limita neincrederea.

2. Notiunile de cost, cheltuiala si pret
dau nastere la reactii legitime de aparare din partea oricarei persoane. Prin acestea, oamenii percep o pierdere materiala sau o scadere iminenta a capacitatii de cumparare. Pronuntarea lor le intareste inutil, cumparatorilor, rezistenta la ideea de a plati si in consecinta de a achizitiona.

Acordati preferinta utilizarii cuvintelor din vanzari mai placute urechii, precum sunt cele de economie, valoare sau investitie. Astfel, in loc sa spuneti "acest material costa 1.000 de euro", ceea ce, fara putinta de tagada, este dur, obisnuiti-va sa afirmati: "Investind astfel 1.000 de euro, veti beneficia de toate avantajele oferite de materialul pe care vi-l propun."

3. Atributele traditional, clasic sau vechi "vand"
mai putin decat ne-am putea imagina. Este adevarat ca traditionala bagheta de paine ii poate atrage pe multi. In schimb, acestor termeni le este asociata negarea interesului fata de orice progres realizat in vanzari in decursul ultimelor decenii.

Sa luam ca exemplu urmatoarea afirmatie: "aceasta casa este construita din materiale traditionale". La prima vedere, expresia te duce cu gandul la o casa de buna calitate. Dar nimic nu indica faptul ca este o constructie noua.

Formularea in vanzari : "Aceasta casa a fost proiectata pentru cele mai moderne materiale de constructie, care includ si cele mai recente descoperiri in materie de izolatii si de rezistenta la uzura timpului" - este infinit mai seducatoare. Nu e cazul s-o mai spunem ca termenii clasic si vechi (exceptie facand: afaceri cu antichitati) sunt de evitat. In majoritatea constiintelor, ei sunt sinonimi cu oarecare, banal sau obisnuit.

De exemplu: "iata un aparat foto clasic" insinueaza indoiala, in mintea potentialului cumparator. Obiectul vizat pentru a fi cumparat este pur si simplu depasit, stingand dorinta de a-l avea.

Si, atunci, ce formulare sa utilizam? Notiunile in afaceri de proaspat, nou, modern, recent, ultimul model sunt mult mai seducatoare si capabile sa ajute la trezirea interesului si a dorintei de a cumpara.

4. In acelasi spirit
, este de preferat sa vorbim despre astazi si maine sau despre viitor, in loc de ieri si de trecut. De exemplu, "tehnicile din ziua de azi" se dovedesc "pe val" fara nicio greutate, pe cand cele de ieri, prin definitie, fac parte din categoria "has been" si mai degraba seamana indoiala in privinta calitatii produsului de cumparat.

5. Trebuie evitat
ceea ce, mai mult sau mai putin, face atingere cu ideea de revolutie. Acest termen presupune o ruptura neta fata de tehnicile traditionale. Si, de aici, riscul ca interlocutorii dvs. sa nu mai vrea sa-l ia (de exemplu, un material revolutionar). Nimic mai firesc intr-o tara care a cunoscut o revolutie de peste patru ani, in decursul careia au cazut atatea capete ...

Exprimarea cea mai potrivita este "evolutie". Ea evoca in acelasi timp radacinile trecutului si inglobeaza progresul: "acest material a rezultat in urma unei indelungi evolutii..."

6. Evitati in vanzari expresiile "este limpede" sau "este evident" spuse la incheierea discursului tinut de un interlocutor. Mai agresive decat par la prima vedere, "alter ego"-ul dvs. le percepe in sensul de "tocmai am spus o banalitate". Daca omul a simtit nevoia sa se exprime, este pentru ca respectiva idee i se pare interesanta.

Preferati mai degraba locutiunile "aveti dreptate" sau "va impartasesc opinia". Sau "ceea ce spuneti este perfect adevarat". In acest fel, va simte in rezonanta cu el insusi si deci nu se poate indoi de dvs., pe buna dreptate!

Contr acte de marketing cu efect anticriza: va apara buzunarul si va tripleaza cifra de vanzari . Rapid si economic!

7. Tot in acest sens
, spre folosul dvs., evitati sa va manifestati dezacordul.
Exprimarile de tipul "nu va impartasesc parerea" sau "cu asta nu sunt de acord" sau "aici, va inselati" va vor costa lipsa unor taloane de comanda. Mult mai usor avem incredere in cei care manifesta intelegere fata de noi.

Trebuie sa va intre in reflex sa va incepeti replica prin expresia: "Va inteleg punctul de vedere. Al meu este putin diferit."

8. Conceptele de tip "SPV" - adica de "servicii postvanzare" presupun efectuarea de reparatii si, deci, eventualitatea aparitiei unor defectiuni. Este mult mai ingenios sa vorbim despre "servicii de clienti" sau de "asistenta la utilizatori".

9. Printre formularile ce dau nastere la indoieli
si, ca urmare, la negari, gasim si cuvintele totuna sau niciodata; "este totuna" il determina, pe cel ce o aude, mai degraba sa o inteleaga gresit: "nu, nu este totuna".

In schimb, expresia uneori este generatoare de "da"-uri: "vi se intampla uneori sa recunoasteti in sinea dvs. ca...?" (uneori, da, bineinteles). In plus, veti mai obtine si cateva mici "da"-uri suplimentare, fara prea mare efort.

10. In mod similar, conjunctia dar
, plasata intre doua locutiuni, are tendinta de a o anula pe prima, in favoarea celei de a doua.

"Ati lucrat bine, dar nu ati terminat" - este, adesea, in parte, perceputa ca nu prea s-a lucrat asa cum trebuie. Deci, cum sa procedam? Pur si simplu, evitand cuvantul dar: "Ati lucrat bine. Credeti ca puteti sa si terminati la timp?" Adeziunea este captata pe loc.

11. Si expresia este imposibil, ca raspuns la o cerere, este perceputa ca ingloband o lipsa de intelegere care arunca o umbra de indoiala in privinta sinceritatii dvs.. Si nici nu stinge respectiva solicitare. Este de preferat formularea: "Ma tem ca nu. Voi verifica acest lucru" care inlatura orice banuiala de rea-vointa si linisteste spiritele.

12. Ca sa incheiem acest catalog  incomplet  al cuvintelor "negre" din vanzari, generatoare de indoiala, "Va voi demonstra / proba asta" pare a dori sa afirme: "Neavand incotro, si prin forta lucrurilor, va trebui sa-mi accepti demonstratia." Mai blanda si prietenoasa, formularea: "Voi incerca sa va dovedesc..." - va fi mult mai favorabila acordului pe care dorim sa-l obtinem.

Lucrati asupra criteriilor ce-i fac pe ezitanti sa se hotarasca
.
Indoiala este mama nehotararii. In lipsa indoielii dispare si indecizia. Aceasta constatare ne determina sa abordam o alta cale foarte eficienta de a combate indoiala. Ea recurge la un atac frontal asupra nehotararii. Si cum am putea infrunta mai bine indecizia decat solicitandu-i nehotaratului sa-si expuna criteriile ce i-ar determina decizia?

Intrebati-l pe sceptic: "Ce v-ar face sa va hotarati?" sau: "Ce-ar trebui sa spun eu sau sa fac, pentru ca dvs. sa va decideti?", sau: "Ce va determina sa ezitati?" Ramaneti in asteptare. Raspunsul va va lamuri rapid asupra cauzelor indoielii si ca o consecinta argumentul ce trebuie folosit pentru a inlatura indoiala va va fi servit pe un platou...

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x