Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

8 strategii eficiente de aplicat in relatia cu clientii


8 strategii eficiente de aplicat in relatia cu clientii
de la 23 Nov. 2017
8 strategii eficiente de aplicat in relatia cu clientii
Tags: clientivanzariafaceri

Secretul unei relatii bune cu clientii sta in comunicare. Prin comunicare va asigurati o vizibiliate clara si distincta a organizatiei in fata clientilor si a concurentilor dumneavoastra. Orice actiune intreprindeti, va ajuta sa va construiti imaginea unei companii serioase, de incredere, moderna, deschisa spre inovatii.


O reputatie solida ii determina pe partenerii dumneavoastra de afaceri sa doresca sa incheie o relatie de colaborare de tip win-win. Totodata, ii convinge pe consumatori sa aiba incredere in marcile companiei dumneavoastra.

Pastrarea unor relatii cu clientii nu este optionala. Le veti avea mereu, chiar daca doriti sau nu acest lucru.

Tineti cont de urmatoarele strategii pentru a va pastra o relatie buna cu clientii:

1. Intalniti-va intr-un mediu informal cu clientii dumneavoastra importanti 

Sigur printre clientii dumneavoastra se numara firme sau diversi prestatori de servicii cu care doriti sa lucrati si pe viitor. Rezervati-va o zi pe luna de exemplu, si invitati-l pe unul dintre clientii importanti la un pranz de afaceri. Intr-un mediu informal veti afla mult mai multe despre necesitatile celui care va cumpara produsele, despre nevoile si preferintele sale. In plus, veti vedea cum percepe celalalt compania dumneavoastra.

2. Fiti un bun ascultator

Ascultati ce are de spus clientul. Veti afla informatii interesante pentru a va imbunatati afacerea si serviciile. Lasati-l sa spuna tot ce doreste, pastrati contactul vizual, zambiti-i cat mai des si multimiti-i pentru timpul acordat. Daca doreste sa vorbeasca despre concurentii afacerii dumneavoastra nu il intrerupeti. Incurajati-l sa va povesteasca despre punctele forte ale produselor dumneavoastra, dar si despre punctele slabe, in cazul in care banuiti ca exista.

3. Alcatuiti o baza cu datele esentiale ale clientilor dumneavoastra

Puteti face rost de date (precum ziua de nastere a diferitor persoane) in urma unor  concursuri unde participantii si-au completat datele personale, pe diferite cupoane. Un client care va primi de ziua sa de nastere sau de nume o felicitare semnata chiar de dumneavoastra, va ramane placut impresionat si sigur nu va va uita prea usor.

Personalizati instrumentele de comunicare.
Daca trimiteti o felicitare sau o scrisoare, scrieti direct numele clientului.
Evitati formulari de genul:

Drag client
Stimate Domn/stimata Doamna

Folositi: 
Stimate Domn Popescu
Stimata Doamna Ionescu

4. Recompensati-i pe clientii vechi

Efortul dumneavoastra de a pastra legatura cu vechii clienti ii va face sa se simta importanti. Este un mod de a spune ca "va pasa". Oferiti-le reduceri sau diverse cadouri la cumpararea unui produs sau a unui serviciu.

5. Organizati o zi a portilor deschise

Fara a avea intentia de a vinde ceva, invitati-va clientii sa va viziteze compania, sa va vada la locul de munca.

Intr-o fabrica de exemplu, oamenii au posibilitatea sa vada in direct procesul de productie si pot testa produsele. Astfel, vor avea mai multa incredere in compania dumneavoastra si se vor convinge de avantajele produselor pe care le promovati.

6. Fiti mereu la dispozitia clientului

Oferiti-i clientului dumneavoastra posibilitatea de a va putea contacta oricand. Pentru aceasta, treceti-va pe cartea de vizita numarul de telefon la care puteti fi gasit oricand. Si mai ales raspundeti la telefon.

Chiar daca simtiti ca sunteti sufocat de atatea apeluri, mai bine va creati o reputatie de persoana care discuta cu oamenii. Asigurati un telefon automat pentru momentele in care un sunteti la birou. In acest mod, persoana interesata sa ia legatura cu dumneavoastra va poate lasa un mesaj.

Evitati sa ii spuneti clientului dumneavoastra:
- Va voi suna eu sa va spun
- Trebuie sa verific
- Nu stiu...
- Sunati-ma mai tarziu
- Nu va pot ajuta

7. Trimiteti scrisori de multumire

Dupa ce ati incheiat o afacere de succes cu unul dintre clientii dumneavoastra, trimiteti-i o scrisoare de multumire. Personalizati mesajul si axati-va asupra specificului companiei si a ceea ce ati discutat la intrevedere.

8. Rezolvati prompt solicitarile clientilor

Raspundeti solicitarilor venite din partea clientilor cu aceeasi promptitudine. Nu lasati diferitele proceduri standard din companie sa va impiedice in rezolvarea unei probleme. Un raspuns rapid spune clientului ca va pasa si ca il considerati important pentru afacerea dumneavoastra.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.45 din 5 - 11 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016