8 strategii eficiente de aplicat in relatia cu clientii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
8 strategii eficiente de aplicat in relatia cu clientii 8 strategii eficiente de aplicat in relatia cu clientii
de Redactia Manager la 23 Nov. 2017
Urmareste-ne pe Google News
clientivanzariafaceri

Secretul unei relatii bune cu clientii sta in comunicare. Prin comunicare va asigurati o vizibiliate clara si distincta a organizatiei in fata clientilor si a concurentilor dumneavoastra. Orice actiune intreprindeti, va ajuta sa va construiti imaginea unei companii serioase, de incredere, moderna, deschisa spre inovatii.

O reputatie solida ii determina pe partenerii dumneavoastra de afaceri sa doresca sa incheie o relatie de colaborare de tip win-win. Totodata, ii convinge pe consumatori sa aiba incredere in marcile companiei dumneavoastra.

Pastrarea unor relatii cu clientii nu este optionala. Le veti avea mereu, chiar daca doriti sau nu acest lucru.


Tineti cont de urmatoarele strategii pentru a va pastra o relatie buna cu clientii:

1. Intalniti-va intr-un mediu informal cu clientii dumneavoastra importanti 

Sigur printre clientii dumneavoastra se numara firme sau diversi prestatori de servicii cu care doriti sa lucrati si pe viitor. Rezervati-va o zi pe luna de exemplu, si invitati-l pe unul dintre clientii importanti la un pranz de afaceri. Intr-un mediu informal veti afla mult mai multe despre necesitatile celui care va cumpara produsele, despre nevoile si preferintele sale. In plus, veti vedea cum percepe celalalt compania dumneavoastra.

2. Fiti un bun ascultator

Ascultati ce are de spus clientul. Veti afla informatii interesante pentru a va imbunatati afacerea si serviciile. Lasati-l sa spuna tot ce doreste, pastrati contactul vizual, zambiti-i cat mai des si multimiti-i pentru timpul acordat. Daca doreste sa vorbeasca despre concurentii afacerii dumneavoastra nu il intrerupeti. Incurajati-l sa va povesteasca despre punctele forte ale produselor dumneavoastra, dar si despre punctele slabe, in cazul in care banuiti ca exista.

3. Alcatuiti o baza cu datele esentiale ale clientilor dumneavoastra

Puteti face rost de date (precum ziua de nastere a diferitor persoane) in urma unor  concursuri unde participantii si-au completat datele personale, pe diferite cupoane. Un client care va primi de ziua sa de nastere sau de nume o felicitare semnata chiar de dumneavoastra, va ramane placut impresionat si sigur nu va va uita prea usor.

Personalizati instrumentele de comunicare.
Daca trimiteti o felicitare sau o scrisoare, scrieti direct numele clientului.
Evitati formulari de genul:

Drag client
Stimate Domn/stimata Doamna

Folositi: 
Stimate Domn Popescu
Stimata Doamna Ionescu

4. Recompensati-i pe clientii vechi

Efortul dumneavoastra de a pastra legatura cu vechii clienti ii va face sa se simta importanti. Este un mod de a spune ca "va pasa". Oferiti-le reduceri sau diverse cadouri la cumpararea unui produs sau a unui serviciu.

5. Organizati o zi a portilor deschise

Fara a avea intentia de a vinde ceva, invitati-va clientii sa va viziteze compania, sa va vada la locul de munca.

Intr-o fabrica de exemplu, oamenii au posibilitatea sa vada in direct procesul de productie si pot testa produsele. Astfel, vor avea mai multa incredere in compania dumneavoastra si se vor convinge de avantajele produselor pe care le promovati.

6. Fiti mereu la dispozitia clientului

Oferiti-i clientului dumneavoastra posibilitatea de a va putea contacta oricand. Pentru aceasta, treceti-va pe cartea de vizita numarul de telefon la care puteti fi gasit oricand. Si mai ales raspundeti la telefon.

Chiar daca simtiti ca sunteti sufocat de atatea apeluri, mai bine va creati o reputatie de persoana care discuta cu oamenii. Asigurati un telefon automat pentru momentele in care un sunteti la birou. In acest mod, persoana interesata sa ia legatura cu dumneavoastra va poate lasa un mesaj.

Evitati sa ii spuneti clientului dumneavoastra:
- Va voi suna eu sa va spun
- Trebuie sa verific
- Nu stiu...
- Sunati-ma mai tarziu
- Nu va pot ajuta

7. Trimiteti scrisori de multumire

Dupa ce ati incheiat o afacere de succes cu unul dintre clientii dumneavoastra, trimiteti-i o scrisoare de multumire. Personalizati mesajul si axati-va asupra specificului companiei si a ceea ce ati discutat la intrevedere.

8. Rezolvati prompt solicitarile clientilor

Raspundeti solicitarilor venite din partea clientilor cu aceeasi promptitudine. Nu lasati diferitele proceduri standard din companie sa va impiedice in rezolvarea unei probleme. Un raspuns rapid spune clientului ca va pasa si ca il considerati important pentru afacerea dumneavoastra.

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x