Cum puteti refuza un client fara ca relatia cu acesta sa aiba de suferit

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum puteti refuza un client fara ca relatia cu acesta sa aiba de suferit
de Manager.ro la 06 Ian. 2009
Urmareste-ne pe Google News
afacerifirmevanzari


     Cum puteti refuza un client fara ca relatia cu acesta sa aiba de suferit

  Chiar daca este vorba despre comanda unui client vechi si important pentru afacere, aceasta nu poate fi intotdeauna satisfacuta. Si atunci, chiar daca acest lucru contravine politicii firmei, cel mai bun lucru pe care il puteti face este sa spuneti, pur si simplu, NU. 


Sa presupunem ca un client va comanda o lucrare care necesita mult timp. Poate ca, in mod normal, nu ar fi nici o problema. Dar daca aceasta cerere survine intr-o perioada foarte aglomerata, onorarea ei ar insemna sa renuntati la a servi alti clienti care, per ansamblu, v-ar aduce venituri mult mai mari. Din acest motiv, cel mai indicat lucru este sa refuzati lucrarea.

Viata financiara a firmelor de pretutindeni a devenit extrem de complicata in aceasta perioada in care resursele financiare sunt limitate. Cu ajutorul consilierului tau personal "Management financiar" poti naviga cu succes prin apele agitate ale lumii financiare.

Acelasi lucru este valabil, de exemplu, in cazul unui client care solicita o modificare, chiar si una de mica anvergura, la unul din produsele pe care firma dumneavoastra le comercializeaza, dar care ar necesita un cost de productie prea mare fata de profiturile obtinute.

De exemplu: sa luam cazul unui intreprinzator care produce in atelierul lui de tamplarie mese de bucatarie. Pentru tabliile acestora, el foloseste placi de lemn de dimensiuni foarte apropiate de cele finale.

Atunci cand un client ii solicita o masa de dimensiuni mai mari, el se vede pus in fata unei probleme. Furnizorul lui obisnuit nu detine placi de lemn de aceasta marime, iar un altul i-ar impune achizitionarea unei cantitati foarte mari de material, la un pret triplu. Fiind pus intr-o asemenea situatie, singurul raspuns posibil la cererea clientului respectiv este un refuz.

Intr-o situatie de acest gen, refuzul nu trebuie comunicat insa oricum, ci cu respectarea catorva reguli simple: 

1. Mai intai, trebuie explicate clientului motivele pentru care cererea lui nu poate fi satisfacuta. Aratandu-i ce probleme creeaza, el va fi mai dispus sa accepte un astfel de raspuns.

2. Pentru a arata ca nu lipsa de bunavointa este motivul refuzului, clientului ii pot fi indicate posibile solutii alternative ale problemei sau poate fi indrumat spre o alta firma, chiar si spre una concurenta.

3. Daca termenul-limita al unei lucrari nu poate fi respectat, cea mai buna solutie este onestitatea. Marturisiti ca nu puteti termina la timp, oferind in schimb un alt termen. Daca nu este vorba intr-adevar despre o urgenta, clientul va accepta mai degraba o mica intarziere decat sa fie nevoit sa reinceapa demersurile cu o alta firma.

4. Pentru a fi sigur ca nu pierdeti un client important, oferiti-i acestuia o reducere de pret sau un cadou din partea firmei, drept scuze pentru neplacerile cauzate.

Este important ca toti salariatii firmei sa fie informati despre aceste reguli. Ei trebuie sa stie nu numai cand sa spuna NU, dar si cum sa o faca, pentru a nu distruge o relatie de afaceri de lunga durata.

Mai multe articole despre acest acest subiect gasiti in sectiunea: Tehnici de vanzari

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x