Cum sa evitati 8 situatii in care puteti pierde un client la telefon

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa evitati 8 situatii in care puteti pierde un client la telefon
de Manager.ro la 17 Iul. 2009
Urmareste-ne pe Google News
vanzaribeneficii


            Cum sa evitati 8 situatii in care puteti pierde un client la telefon 
 
Imaginati-va ca sunati la aeroport pentru a va cumpara un bilet de avion. La celalalt capat la firului va raspunde o voce plictisita dupa cateva ora de munca, de la care trebuie sa smulgeti cu clestele informatii despre zbor.


Sunteti dispus sa sunati si a doua oara pentru a cumpara bilete de la respectiva companie sau va indreptati spre concurenta? 
 
Fidelizarea clientilor printr-o simpla convorbire telefonica este o adevarata provocare.

Totusi, cu o voce calda, prietenoasa din care sa se inteleaga ca sunteti gata sa oferiti ajutor, cu siguranta va veti fideliza clientii si le veti castiga increderea. 

Cum sa vindeti orice, oricui. AZI!!! Cand nimeni nu cumpara. Aflati acum cele mai noi strategii si tehnici de vanzari.

 
Iata 8 situatii care trebuie evitate in timpul unei vanzari prin telefon.
 
1. Intampinarea clientul cu un salut rece.

Cu un salut rece si neprietenos puteti pierde atentia partenerului dumneavoastra de discutie. Acesta va ramane cu impresia ca v-a deranjat de la o alta activitate. Incercati sa intampinati persoana de la celalalt capat al firului cu un salut cald si prietenos. Apoi, spuneti numele companiei pe care o reprezentati si prezentati-va si dumneavoastra.
 
Folositi formulari de genul:
"Mega Time, buna ziua. Sunt Cristian Pavel, cu ce va pot ajuta?" Sau …"cu ce va pot fi de folos?"
 
2. Intreruperea discursului clientului.

Odata ce l-ati invitat sa va spuna cu ce ii puteti fi de folos, trebuie sa il ascultati pana la capat. Acultati in mod activ doleantele clientului pentru a afla cum il puteti ajuta. De obicei, acestea sunt exprimate inca din prima fraza. Apoi, raspundeti printr-o fraza care dovedeste ca l-ati auzit. 
 
De exemplu:

-"M-ar interesa costul unui aparat de aer conditionat. Doresc sa cumpar mai multe bucati pentru firma in care tocmai m-am mutat si am nevoie de un pret estimativ.

- Desigur, va putem furniza un pret estimativ. Va voi face legatura la departamentul vanzari unde puteti vorbi cu domnul Marian Popescu". 
 
3. Un ton plictisit.

Din moment ce nu aveti posibilitatea sa va priviti drept in ochi partenerul de discutie, cei mai importanti indicatori care masoara calitatea comunicarii sunt vocea si tonul. Daca zambiti, chiar si atunci cand vorbiti la telefon, clientul va simti. Starea dumneavoastra va fi transmisa si persoanei de la celalalt capat al firului.
 
Fiti pozitiv si plin de entuziasm. Imaginea pe care si-o formeaza clientul despre persoana care raspunde la telefon in numele companiei este imaginea pe care clientul o are fata de companie. 
 
4. Putine intrebari ajutatoare.

Cheia vanzarii prin telefon este castigarea si mentinerea atentiei clientului. Accentul se pune pe voce, dar si pe intrebari. Este o abilitate necesara tuturor celor care trebuie sa raspunda la apelurile clientilor. In acest sens, folositi intrebarile deschise. Acestea stimuleaza raspunsurile mai detaliate si stimuleaza conversatia. 
 
Intrebare inchisa: Aveti o pensie privata? Intrebare deschisa: "Ce s-ar face familia dumneavoastra daca ata ramane fara venituri?"

Clientul va raspunde fie da, fie nu. Daca raspusul va fi negativ, cu greu mai puteti continua discutia. Clientul va incepe sa va povesteasca. Cu siguranta veti gasi un "carlig" de care sa va agatati pentru a continua conversatia.
 
5. Folosirea abordarii directe.

Abordarea directa seamana foarte mult cu o intrebare inchisa. In acest caz, raspunsul poate fi ori afirmativ, ori negativ si poate limita discutia, fara insa sa ajungeti la ceea v-ati propus. Incercati fie o abordare personalizata, fie o abordare centrata pe produs sau serviciu, recomandate de autorii Tony Buzan si Richard Israel. 
 
Exemplu:
 
Abordarea personalizata Abordarea centrata pe produs sau servicii
"Buna ziua, doamna Grant. Cum vi se pare noua dumneavoastra slujba?"

Acest stil de abordare ii arata clientei ca ati recunoscut-o imediat, ca ii cunoasteti numele, ca stiti ce a facut in ultimul timp.
Ii da senzatia ca beneficiaza de un tratament special.

Creati o atmosfera destinsa si prietenoasa. 
"Va sun in legatura cu noul nostru produs care se vinde foarte bine".

Procedeul de abordare se foloseste pentru promovare, este de tip informativ si indreapta atentia clientului direct asupra produsului sau serviciului oferit de dumneavoastra.
 
6. Utilizarea cuvintelor din jargonul companiei.

Daca ii turuiti clientului la telefon in termini specifici companiei dumneavoastra,  sau ii vorbiti minute in sir despre regulile din compania dumneavoastra, sigur se va plictisi repede. Exprimati-va ideile in cuvinte cat mai simple.

7. Inexistanta unor solutii alternative

Daca este imposibil sa raspundeti solicitarii clientului, oferiti-i solutii alternative. Pot fi acceptate, numai sa fiti gata sa i le oferiti.

De exemplu, daca persoana de la celalalt capat al firului este grabita, propuneti-i sa o sunati mai tarziu, intr-un momentul potrivit pentru ea.
 
Respectati-va angajamentul si reveniti cu acel telefon. Altfel, compania dumneavoastra tocmai si-a pierdut credibilitatea si este posibil sa primeasca recomandari neplacute. 
 
8. Intarzierea rezolvarii obiectiilor.

Odata ce ati povestit despre produsul sau serviciul dumneavoastra, asteptati-va la obiectii din partea clientului. Cu cat le solutionati mai repede, cu atat clientul va fi mai lamurit. 
 
Pot fi obiectii legate de pret. In acest caz, este bine sa aflati care este termenul de comparatie folosit de client. Iar ca sa depasiti obiectiile, prezentati beneficiile  produsului dumneavoastra.

Ultimele NOUTATI

Cum sa fii mai responsabil fata de mediu in viata de zi cu zi
Life Style

Cum sa fii mai responsabil fata de mediu in viata de zi cu zi

today23 Mai. 2025
Top 5 elemente care nu trebuie sa lipseasca din garderoba ta
Life Style

Top 5 elemente care nu trebuie sa lipseasca din garderoba ta

today22 Mai. 2025
ANALIZA. Bucurestiul ia fata marilor capitale europene la un capitol surprinzator! Suntem pe locul 7 in UE
Ultimele stiri economice

ANALIZA. Bucurestiul ia fata marilor capitale europene la un capitol surprinzator! Suntem pe locul 7 in UE

today22 Mai. 2025
Presedintele Nicusor Dan promite din nou ca TVA nu va fi majorat! Totusi, Romania ar fi in recesiune inca de anul trecut
Ultima ora

Presedintele Nicusor Dan promite din nou ca TVA nu va fi majorat! Totusi, Romania ar fi in recesiune inca de anul trecut

today22 Mai. 2025
Se fac angajari MASIVE in toata Romania! Lista locurilor de munca disponibile, anuntata chiar de Ministerul Muncii
Companii

Se fac angajari MASIVE in toata Romania! Lista locurilor de munca disponibile, anuntata chiar de Ministerul Muncii

today22 Mai. 2025
CCR a validat rezultatele alegerilor prezidentiale si il recunoaste pe Nicusor Dan drept presedintele ales de romani
Ultima ora

CCR a validat rezultatele alegerilor prezidentiale si il recunoaste pe Nicusor Dan drept presedintele ales de romani

today22 Mai. 2025
BNR avertizeaza asupra percicolelor: S-a tras masiv valuta de pe piata romaneasca! Mugur Isarescu avertizeaza: problema cea mai mare e deficitul bugetar
Economie

BNR avertizeaza asupra percicolelor: S-a tras masiv valuta de pe piata romaneasca! Mugur Isarescu avertizeaza: problema cea mai mare e deficitul bugetar

today22 Mai. 2025
Caloriile fantoma: cum mancarea ultra-procesata iti fura energia chiar daca e sub 500 kcal
Mananca sanatos

Caloriile fantoma: cum mancarea ultra-procesata iti fura energia chiar daca e sub 500 kcal

today22 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x