Cum sa vinzi mai mult prin telemarketing?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa vinzi mai mult prin telemarketing?
de Manager.ro la 13 Nov. 2008
Urmareste-ne pe Google News
marketingcomunicaretelemarketing


                             Cum sa vinzi mai mult prin telemarketing?

   Cu riscul de a fi acuzati de introducerea de barbarisme in limba romana, vom utiliza si in continuare termenul „telemarketing“ pentru a defini: o operatiune ce presupune folosirea telefonului ca mediu interactiv de comunicare promotionala.


Nu putem folosi aceasta exprimare de fiecare data atunci cand amintim termenul si de aceea apelam la intelegerea dumneavoastra pentru a accepta cuvantul telemarketing ca un termen ce nu poate fi tradus in limba romana printr-un alt termen (unic).

Necesitatea companiilor de a comunica rapid si ieftin cu clientii sau potentialii
clienti a dus la aparitia telemarketingului, in fapt marketing prin telefon. Daca este
realizata profesionist, o campanie de telemarketing poate aduce rezultate mult mai bune decat o campanie traditionala de marketing sau una de marketing direct.

Explicatia este simpla: intr-o convorbire telefonica se pot folosi mai multe arme
decat intr-o oferta tiparita pe hartie. Un argument imbatabil este factorul emotional care intervine in acest tip de comunicare!

Din dorinta de a va oferi si definitia „savanta“ a telemarketingului trebuie sa
precizam ca este vorba de o metoda de marketing direct ce combina serviciile de
telecomunicatii si sistemele de baze de date pentru a comunica cu clientii/potentialii clienti. Este un mijloc de comunicare directa intre o companie si publicul sau tinta, cu scopul bine definit de a vinde un produs/serviciu.

Atentie!

Telemarketingul se deosebeste extrem de clar de mijloacele de comunicare in masa (mass-media) prin mai multe elemente distincte. Cel mai important dintre acestea este faptul ca telemarketingul permite o relatie personala si interactiva cu clientul (avand la baza o oferta).

In aceste conditii, el devine un instrument de dialog cu consumatorul pentru ca, asa cum spuneam, face apel la factorul emotional, determinant in procesul de cumparare. Pentru a exemplifica puterea telemarketingului, va sugeram sa va imaginati urmatorul scenariu.

In casuta dumneavoastra postala a ajuns un pliant in care vi se prezinta, in culori si texte foarte frumoase, noul frigider al companiei X. Vi se ofera detalii legate de caracteristici tehnice si pret, ramane doar ca dumneavoastra sa decideti.

Cum ar fi fost insa in situatia in care o voce placuta v-ar fi intrebat: va place sa beti un pahar de sampanie rece/suc natural de portocale dupa o zi de munca, doamna/domnule?

Raspunsul ar fi fost, fara nici o indoiala, da. Imediat, vocea v-ar fi informat ca noul model, pe langa faptul ca beneficiaza de racire cu aer, raceste bauturile intr-un timp de patru ori mai rapid decat modele traditionale si face cuburi de gheata in doar trei minute? V-ati decide mult mai usor sa cumparati produsul respectiv, nu-i asa?

Asadar, aceasta este forta telemarketingului!

Autor: Florin Campeanu

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x