Cum sa vinzi mai mult prin telemarketing?
Cu riscul de a fi acuzati de introducerea de barbarisme in limba romana, vom utiliza si in continuare termenul „telemarketing“ pentru a defini: o operatiune ce presupune folosirea telefonului ca mediu interactiv de comunicare promotionala.
Nu putem folosi aceasta exprimare de fiecare data atunci cand amintim termenul si de aceea apelam la intelegerea dumneavoastra pentru a accepta cuvantul telemarketing ca un termen ce nu poate fi tradus in limba romana printr-un alt termen (unic).
Necesitatea companiilor de a comunica rapid si ieftin cu clientii sau potentialii
clienti a dus la aparitia telemarketingului, in fapt marketing prin telefon. Daca este
realizata profesionist, o campanie de telemarketing poate aduce rezultate mult mai bune decat o campanie traditionala de marketing sau una de marketing direct.
Explicatia este simpla: intr-o convorbire telefonica se pot folosi mai multe arme
decat intr-o oferta tiparita pe hartie. Un argument imbatabil este factorul emotional care intervine in acest tip de comunicare!
Din dorinta de a va oferi si definitia „savanta“ a telemarketingului trebuie sa
precizam ca este vorba de o metoda de marketing direct ce combina serviciile de
telecomunicatii si sistemele de baze de date pentru a comunica cu clientii/potentialii clienti. Este un mijloc de comunicare directa intre o companie si publicul sau tinta, cu scopul bine definit de a vinde un produs/serviciu.
Atentie!
Telemarketingul se deosebeste extrem de clar de mijloacele de comunicare in masa (mass-media) prin mai multe elemente distincte. Cel mai important dintre acestea este faptul ca telemarketingul permite o relatie personala si interactiva cu clientul (avand la baza o oferta).
In aceste conditii, el devine un instrument de dialog cu consumatorul pentru ca, asa cum spuneam, face apel la factorul emotional, determinant in procesul de cumparare. Pentru a exemplifica puterea telemarketingului, va sugeram sa va imaginati urmatorul scenariu.
In casuta dumneavoastra postala a ajuns un pliant in care vi se prezinta, in culori si texte foarte frumoase, noul frigider al companiei X. Vi se ofera detalii legate de caracteristici tehnice si pret, ramane doar ca dumneavoastra sa decideti.
Cum ar fi fost insa in situatia in care o voce placuta v-ar fi intrebat: va place sa beti un pahar de sampanie rece/suc natural de portocale dupa o zi de munca, doamna/domnule?
Raspunsul ar fi fost, fara nici o indoiala, da. Imediat, vocea v-ar fi informat ca noul model, pe langa faptul ca beneficiaza de racire cu aer, raceste bauturile intr-un timp de patru ori mai rapid decat modele traditionale si face cuburi de gheata in doar trei minute? V-ati decide mult mai usor sa cumparati produsul respectiv, nu-i asa?
Asadar, aceasta este forta telemarketingului!
Autor: Florin Campeanu
Ultimele NOUTATI
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Partenerii nostri
Elemente noi care se introduc OBLIGATORIU in REGES ONLINE. Atentie la prevederile legale!
Instruirea SSM la continuarea activitatii dupa pensionare - reglementari cheie
Amortizare apartament fara justificare economica: Ce a decis ANAF intr-un caz concret
Masuri fiscale aplicabile din 1 august 2025 si 1 ianuarie 2026: Ce pregateste Guvernul Bolojan
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii