Samplingul - metoda de promovare a vanzarilor
Pentru ca un potential client sa devina client al unei firme, trebuie sa isi asume
un anumit risc in cazul in care se decide sa cumpere un produs al firmei respective.
Multe
firme
care produc si comercializeaza bauturi alcoolice produc sticle de 500 ml, de 750 ml sau de 1 l, insa si sticle de 50 ml, care pot fi achizitionate de cei care doresc sa incerce produsul respectiv.
Sfatul
nostru
Folositi ca metoda de promovare a vanzarilor samplingul atunci cand produsele dumneavoastra au un avantaj concurential bine definit, care poate fi demonstrat, in raport cu produsele de substitutie oferite de firmele concurente sau atunci cand beneficiile si caracteristicile produselor sunt greu de demonstrat prin advertising.
Samplingul se dovedeste a fi o metoda ineficienta de promovare a vanzarilor produselor care se adreseaza unui segment mic de consumatori (ex.: produsele de lux). In cazul acestora, metoda este eficienta atunci cand are loc la targuri, expozitii sau alte evenimente specializate, puternic mediatizate, unde vor veni multi dintre cei interesati in achizitionarea a astfel de produse.
Anual, intr-un anumit oras, are loc o expozitie de autoturisme prototip produse de cele mai mari firme din domeniu. La expozitia respectiva, vor veni vizitatori diversi. Cei mai multi nu isi pot permite sa achizitioneze un astfel de autoturism, insa vor fi si persoane care pot face o astfel de achizitie. La finalul evenimentului, celor interesati in a achizitiona un autoturism li se ofera posibilitatea sa il testeze.
Daca expozantii ar fi oferit posibilitatea oricarui vizitator sa testeze autoturismele expuse, ce ar fi castigat?
Poate numai un plus de imagine, dar in cazul firmelor participante la eveniment, imaginea era deja consacrata. Samplingul este eficient numai daca potentialii cumparatori testeaza produsul, ci nu cei care nu pot achizitiona produsul respectiv. Desigur, se poate ca o anumita firma sa ofere un produs gratuit consumatorilor sai numai pentru a-i fideliza si pentru a creste vanzarile altor produse ale sale, dar in acest caz nu mai poate fi vorba de sampling.
In general, samplingul este folosit cu succes in cazul produselor noi sau al produselor imbogatite, care ofera unele avantaje in plus consumatorilor in comparatie cu cele pe care le inlocuiesc pe piata. Metoda nu se preteaza in cazul produselor vechi, aparute in urma cu mult timp, decat daca producatorul sau distribuitorul intra pe o piata noua, neexploatata in trecut.
Firma X produce si comecializeaza batoane de ciocolata. Pana in prezent, firma a actionat pe pietele din Europa de Vest si din Europa Centrala, acum extinzandu-se si in Asia. In acest caz, metoda samplingului pentru castigarea clientilor din Asia este recomandata, in ciuda faptului ca in Europa produsele firmei X sunt foarte cunoscute, aparand in urma cu mai mult de zece ani si bucurandu-se de o popularitate mare in randul consumatorilor.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Tehnici de vanzari
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea