Tratarea obiectiilor in vanzari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tratarea obiectiilor in vanzari
de Manager.ro la 29 Oct. 2008
Urmareste-ne pe Google News
afacerivanzariservicii


                                   Tratarea obiectiilor in vanzari

    Se intampla foarte des ca oferta sa fie respinsa, chiar daca vanzatorul o considera „imposibil de refuzat“. Uneori cumparatorul obiecteaza chiar impotriva ideii de a asculta prezentarea respectivei afaceri.


Evident ca, pentru a reusi in vanzari, trebuie sa rezolvati mai intai obiectiile. Primul pas este identificarea tipului de obiectie.

Dupa impactul pe care il pot avea asupra reusitei in vanzari, obiectiile pot fi:

obiectii minore, care de fapt arata interesul pentru produse/servicii. In acest caz cumparatorul doreste mai multe informatii despre respectiva afacere.

obiectii majore, care indica opozitia cumparatorului fata de cumparare sau fata de necesitatea de a i se prezenta produsul. Deblocarea se va face tot furnizand suficiente informatii din afaceri, desi la prima vedere cumparatorul vrea sa termine intalnirea cat mai repede.

In afara de impact, obiectia mai este caracterizata de natura ei:

- obiectii de amanare – cumparatorul amana intalnirea sau, daca intalnirea a avut loc, amana plasarea comenzii;

obiectii privind nevoia – se refera fie la faptul ca nevoia nu exista pur si simplu, fie ca a fost incorect inteleasa de vanzator;

obiectii privind produsele/serviciille afacerii – vizeaza caracteristicile, avantajele sau beneficiile respectivei afaceri si apar fie inaintea prezentarii („lasa ca stiu eu ca nu e bun“) fie pe parcursul sau la sfarsitul ei;

obiectii privind originea produsele/serviciille afacerii – privesc locul unde este fabricat produsul, firma care-l fabrica sau chiar persoana care il vinde;

obiectii de natura baneasca – cel mai adesea este vorba de pret, dar, de asemenea, poate fi legata si de sistemul de rate, de marimea sau durata creditului acordat;

obiectiile ascunse – pot fi de oricare dintre tipurile de mai sus, dar nu este ridicata explicit de catre cumparator, ci detectabila doar prin aceea ca desi pare convins, cumparatorul refuza sa faca vreo comanda.

Ca regula generala obiectiile in vanzari sunt tratate in doi pasi:

1.
Intai obiectia trebuie cu adevarat inteleasa.
2. Odata obiectia inteleasa, vanzatorul va furniza clientului informatia necesara pentru a transforma refuzul in acceptare.

Cele doua greseli grave pe care le poate face un vanzator in etapa de tratare a obiectiilor sunt sa raspunda inainte sa fi pus intrebarile de clarificare necesare sau sa dea cu buna stiinta alte raspunsuri in speranta „ca-l va face pe client din vorbe“.

Sfatul nostru

Cel mai bine este ca obiectiile sa fie preintampinate inca din fazele de deschidere a discutiei sau de prezentare a afacerii. Vanzatorii noi trebuie sa se intereseze la colegii lor in legatura cu cele mai frecvente obiectii care vin din partea clientilor. In cazul in care nu au pe cine sa intrebe, isi pot face niste idei despre posibilele obiectii studiind produsul in sine si comparandu-l cu ceea ce ofera concurentii afacerii respective.

Vanzatorilor cu experienta le este mult mai usor sa-si ajusteze deschiderea sau prezentarea afacerii asa incat sa preintampine obiectiile pentru ca s-au intalnit deja cu situatiile respective si stiu si ce exista la competitori.

Riscul vanzatorilor cu experienta este sa fie prea increzatori in capacitatea lor de a raspunde obiectiilor si, in consecinta, sa prefere sa invinga in confruntare in loc sa o evite din start.

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x