Cum puteti refuza un client fara ca relatia cu acesta sa aiba de suferit

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum puteti refuza un client fara ca relatia cu acesta sa aiba de suferit
de Manager.ro la 06 Ian. 2009
Urmareste-ne pe Google News
afacerifirmevanzari


     Cum puteti refuza un client fara ca relatia cu acesta sa aiba de suferit

  Chiar daca este vorba despre comanda unui client vechi si important pentru afacere, aceasta nu poate fi intotdeauna satisfacuta. Si atunci, chiar daca acest lucru contravine politicii firmei, cel mai bun lucru pe care il puteti face este sa spuneti, pur si simplu, NU. 


Sa presupunem ca un client va comanda o lucrare care necesita mult timp. Poate ca, in mod normal, nu ar fi nici o problema. Dar daca aceasta cerere survine intr-o perioada foarte aglomerata, onorarea ei ar insemna sa renuntati la a servi alti clienti care, per ansamblu, v-ar aduce venituri mult mai mari. Din acest motiv, cel mai indicat lucru este sa refuzati lucrarea.

Viata financiara a firmelor de pretutindeni a devenit extrem de complicata in aceasta perioada in care resursele financiare sunt limitate. Cu ajutorul consilierului tau personal "Management financiar" poti naviga cu succes prin apele agitate ale lumii financiare.

Acelasi lucru este valabil, de exemplu, in cazul unui client care solicita o modificare, chiar si una de mica anvergura, la unul din produsele pe care firma dumneavoastra le comercializeaza, dar care ar necesita un cost de productie prea mare fata de profiturile obtinute.

De exemplu: sa luam cazul unui intreprinzator care produce in atelierul lui de tamplarie mese de bucatarie. Pentru tabliile acestora, el foloseste placi de lemn de dimensiuni foarte apropiate de cele finale.

Atunci cand un client ii solicita o masa de dimensiuni mai mari, el se vede pus in fata unei probleme. Furnizorul lui obisnuit nu detine placi de lemn de aceasta marime, iar un altul i-ar impune achizitionarea unei cantitati foarte mari de material, la un pret triplu. Fiind pus intr-o asemenea situatie, singurul raspuns posibil la cererea clientului respectiv este un refuz.

Intr-o situatie de acest gen, refuzul nu trebuie comunicat insa oricum, ci cu respectarea catorva reguli simple: 

1. Mai intai, trebuie explicate clientului motivele pentru care cererea lui nu poate fi satisfacuta. Aratandu-i ce probleme creeaza, el va fi mai dispus sa accepte un astfel de raspuns.

2. Pentru a arata ca nu lipsa de bunavointa este motivul refuzului, clientului ii pot fi indicate posibile solutii alternative ale problemei sau poate fi indrumat spre o alta firma, chiar si spre una concurenta.

3. Daca termenul-limita al unei lucrari nu poate fi respectat, cea mai buna solutie este onestitatea. Marturisiti ca nu puteti termina la timp, oferind in schimb un alt termen. Daca nu este vorba intr-adevar despre o urgenta, clientul va accepta mai degraba o mica intarziere decat sa fie nevoit sa reinceapa demersurile cu o alta firma.

4. Pentru a fi sigur ca nu pierdeti un client important, oferiti-i acestuia o reducere de pret sau un cadou din partea firmei, drept scuze pentru neplacerile cauzate.

Este important ca toti salariatii firmei sa fie informati despre aceste reguli. Ei trebuie sa stie nu numai cand sa spuna NU, dar si cum sa o faca, pentru a nu distruge o relatie de afaceri de lunga durata.

Mai multe articole despre acest acest subiect gasiti in sectiunea: Tehnici de vanzari

Ultimele NOUTATI

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E posibila reducerea salariului  unui angajat fara acordul acestuia?
Companii

E posibila reducerea salariului unui angajat fara acordul acestuia?

today01 Iul. 2025
Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x