Cum sa aveti succes in vanzari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa aveti succes in vanzari
de Manager.ro la 26 Ian. 2009
Urmareste-ne pe Google News
vanzarisfaturitehnici de vanzari


                                   Cum sa aveti succes in vanzari

   Pentru succesul dvs. in vanzari va prezentam cateva sfaturi numai bune de urmat atunci cand vine vremea sa faceti prezentarea unui produs/serviciu:


1. Fermitatea posturii

Modul in care iti folosesti trupul in timpul prezentarii comunica o cantitate foarte mare de informatie auditoriului. Studiile au aratat ca o persoana va interpreta, la nivel subconstient, aproximativ 55% din mesaj in functie de indiciile oferite de pozitia corpului, de miscarile acestuia si de expresiile faciale. Increderea in sine trebuie sa stea la baza oricarei prezentari. Picioarele si umerii trebuie sa realizeze un dreptunghi. Greutatea corpului va fi astfel distribuita egal pe ambele picioare, ferm ancorate in realitatea podelei. Bratele este bine sa fie cat mai relaxate, lasate libere pe langa corp, pana ce sunteti pregatit(a) sa faceti un gest. Trecerea greutatii de pe un picior pe celalalt va comunica audientei o lipsa a increderii in sine.

Daca ar fi sa intrebati pe cineva, ati primi foarte probabil raspunsuri de genul: "Nu parea sa aiba incredere in propriul produs/serviciu!" sau "Nu sunt sigur(a) ca pot avea incredere in el/ea!". Incercati ambele variante: postura in echilibru si cea in dezechilibru. Va veti convinge de ce tip de postura aveti nevoie pentru a va efectua prezentarea in conditii optime.

2. Entuziasmul

Rolul dumneavoastra este acela de a va conduce ascultatorii acolo unde doriti. Motivul pentru care se afla acolo este acela de a obtine ceva de la dumneavoastra. Tocmai de aceea, trebuie sa ii ghidati catre locul unde doriti sa ajunga. Daca doriti ca oamenii sa fie incantati de produs/serviciu sau sa aiba un sentiment de incredere in dumneavoastra si in companie, atunci trebuie sa incepeti prin a crea aceasta emotie in propriul suflet.

Cum puteti face asta?

Foarte simplu. Faceti orice va transpune intr-o stare de bine, de entuziasm. Sariti in sus! Ascultati cu volumul la maximum muzica preferata. Aplaudati-va! Orice... Inutil de precizat ca, indiferent ce alegeti, e de preferat sa nu fiti vazut(a) de catre client (in masina, in afara cladirii, la toaleta).

Ce credeti ca face un actor de cinema sau un star de muzica rock pentru a se incalzi inainte de a urca pe scena?
Ideea este sa incepeti prezentarea aflandu-va intr-o stare de spirit absolut excelenta. Daca reusiti, va veti asigura inca de la bun inceput ca auditoriul va va urma indiferent unde veti dori sa il conduceti.

3. "Incalziti" audienta

Un alt lucru pe care marii cantareti il fac inainte de a veni pe scena este sa pregateasca spectatorii. Etapa "incalzirii" are rolul de a aduce spectatorii intr-o stare de receptivitate totala fata de energia si sensul actului principal. Puteti atrage acelasi efect lasand muzica sa curga inainte de a porni prezentarea. Laptop-ul dumneavoastra beneficiaza cu siguranta de un CD-ROM.

Daca nu, puteti folosi o flasneta!... Genul muzical ales va fi intotdeauna in acord cu tipul auditoriului. Ganditi-va cat de bine poate sa faca o muzica bine aleasa prezentarii dumneavoastra!

4. Incepeti prin a va face spectatorii sa participe

Cu cat va veti apropia mai mult de un individ sau de un grup, cu atat mai receptivi vor deveni acestia fata de mesajul dumneavoastra. O cale foarte buna pentru a crea o astfel de relatie cu spectatorii este aceea de a le pune intrebari in primele minute dupa ce ati urcat pe scena. Puneti una sau doua intrebari la care majoritatea oamenilor sa poata raspunde cu usurinta.

Intrebari de tipul "Cat de mult v-a luat pentru a ajunge aici?" sau "De cat timp activati in acest domeniu?" fac intotdeauna conversatia mai placuta si creeaza o punte intre vorbitor si ascultatorii sai.

5. Mentineti contactul vizual cu spectatorii


Mai mult ca sigur ca deja stiati acest lucru. Va voi aminti insa cum si de ce.Cu cat va schimbati mai frecvent obiectul concentrarii, cu atat mai multa informatie invadeaza creierul. Ochii sunt cel mai important organ receptor al fiintei omenesti. Modificati-va centrul atentiei suficient de des si de repede si atunci creierul dumneavoastra se va supraincarca pana intr-acolo incat firul ideilor se va rupe si prezentarea va crapa!

Mentineti-va concentrat(a) asupra a ceea ce doriti sa exprimati in continuare fixandu-va privirea pentru scurte perioade de timp. Faceti aceasta in timp ce completati un gand sau o fraza: mentineti contactul vizual cu o singura persoana. Mutati-va privirea catre un alt individ o data cu fiecare nou gand sau la fiecare inceput de fraza.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Tehnici de vanzari

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x