Cum sa fiti as in vanzari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa fiti as in vanzari
de Manager.ro la 08 Iul. 2009
Urmareste-ne pe Google News
vanzaritehnici de vanzarisfaturi


                                                  Cum sa fiti as in vanzari

Fiti as in vanzari! Sfaturi practice 


... pentru a argumenta eficient

Exista anumite cuvinte si expresii in vocabularul agentilor de vanzari pe care este benefic sa le folositi, intrucat au un impact pozitiv asupra auditoriului dumneavoastra. De asemenea, sunt cuvinte si expresii care trebuie evitate pe cat posibil.

Cuvinte si expresii care dau valoare prezentarii produsului sau serviciului:

- eficienta, castig, lider, puternic, primul, rezultate, a reusi, solid, eficace, competitiv, productiv... (releva performanta);

- cadou, economie, oferta, investitie, profit, profitabil, ieftin, reducere, cost... (scot in evidenta aspectele financiare);

- calitate, performanta, pregatire, libertatea de a alege, personalizat, valoare, daca vreti, dvs., flexibilitate... (releva performanta);

- incredere, garantat, protectie, siguranta, pe termen lung, fara risc, dovedit... maresc siguranta clientului);

- confort, usor, simplu, fara grija, de la inceput, cu minimum de efort... (scot in evidenta simplificarea).

Cum sa vindeti orice, oricui. AZI!!!  Cand nimeni nu cumpara. Aflati acum cele mai noi strategii si tehnici de vanzari .

Cuvinte si expresii
care trebuie evitate:

- va pot ajuta cu ceva? (formulare cu care suntem intampinati aproape intotdeauna cand intram intr-un magazin, este deja o adresare standard, care chiar deranjeaza);
- sincer va spun, foarte sincer, cu mana pe inima, va jur, nu va mint deloc (expresii care suna nesincer);

- eu sunt seful, eu ma ocup de asta (nu credeti ca aceste formulari exprima mai mult nesiguranta decat siguranta; reprezentati o companie, asa ca ce daca sunteti sau nu seful?)

Atunci cand aduceti argumente clare in favoarea produsului sau serviciului oferit, este bine sa evitati:

Denigrarea concurentei. Faceti o prezentare a produselor dumneavoastra. Scoateti in evidenta punctele forte ale acestora, dar nu faceti referire la concurenta, pentru ca aveti de pierdut. Poate ca persoana cu care stati de vorba stie mai multe despre concurenti decat dumneavoastra.

Negocierea pretului. Nu-i cereti niciodata potetialului client sa propuna un pret pentru produsul sau serviciul dvs. si nu negociati pretul pe care l-ati fixat dinainte. In plus, atunci cand comunicati pretul fiti foarte sigur pe dumneavoastra. Daca ezitati, potentialul client va intelege ca pretul nu este in concordanta cu calitatea produsului oferit.

Comportamentul disperat. Dumneavoastra sunteti cel care ii oferiti potentialului client un produs sau serviciu de care el are nevoie. Nu-i dati de inteles ca daca achizitioneaza de la dvs. va face un favor. El cumpara pentru beneficiile pe care le obtine. Este o afacere profitabila pentru ambele parti.

Ghicitul. Daca, din anumite motive, nu cunoasteti raspunsul la vreo intrebare a potentialului client, nu inventati ceva ce credeti ca acesta ar vrea sa auda. Afirmati ca nu stiti raspunsul si ca il veti afla cat mai repede posibil.

Promisiunile neintemeiate. Nu incercati sa va puneti intr-o lumina favorabila facand promisiuni pe care nu sunteti sigur ca le veti putea respecta. Prin ele veti narui increderea potentialului client. 

Supraestimarea. Desigur ca va cunoasteti perfect produsul si poate ca sunteti expert in domeniul dvs. de activitate. Cu toate acestea, nu puteti sustine ca stiti totul despre fiecare potential client. Numai el este cel care cunoaste situatia in care se afla, asa ca ascultati-l si apoi oferiti-i solutia de care are nevoie.

Lipsa de respect. Sunt multi agenti de vanzari care, in timpul unei intrevederi cu un potential client, raspund atunci cand le suna telefonul. Altii ii relateaza potentialului client cat sunt ei de ocupati si ce favoare ii fac acestuia ca au venit sa-i faca o oferta. 

Numerotarea potentialilor clienti. Exista agenti de vanzari care isi considera potentialii clienti ca fiind la fel. Au aceleasi nevoi, vor cumpara acelasi produs, fiecare avand un numar. Trebuie sa va ganditi ca sunt diferiti si sa-i tratati pe fiecare in parte asa cum se asteapta sa fie tratati.

Daca veti reusi sa puneti in valoare cele mai importante beneficii pe care clientul le obtine in urma utilizarii produselor sau seriviciilor dvs. si sa evitati conceptiile descrise mai sus, veti avea sanse mari pentru incheierea unui contract.

Cum sa vindeti orice, oricui. AZI!!!  Cand nimeni nu cumpara. Aflati acum cele mai noi strategii si tehnici de vanzari .

Totusi, atunci cand va intalniti cu un potential client, trebuie sa va asteptati la orice reactie din partea acestuia, astfel incat va recomand sa fiti pregatit pentru orice. Nu este de ajuns numai sa cunoasteti perfect ceea ce vindeti, ci sa cunoasteti foarte bine si nevoile potentialului client.

Astfel, aveti posibilitatea sa folositi argumentele care vor produce cel mai mare impact asupra potentialului client.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x