Cum sa folositi eficient cuvintele in cursul unei vanzari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa folositi eficient cuvintele in cursul unei vanzari
de Manager.ro la 11 Feb. 2009
Urmareste-ne pe Google News
vanzariafaceri


                  Cum sa folositi eficient cuvintele in cursul unei vanzari

   Tehnicile de vanzari nu sunt decat un sector al tehnicilor de comunicare si ele urmeaza regulile comunicarii. Iar una dintre aceste reguli este ca obiectivul oricarei comunicari pe care o efectuati este sa obtineti un anumit  comportament din partea interlocutorului dvs. Acest comportament trebuie sa va fie foarte clar in minte inainte de a incepe sa vorbiti.


Intr-o situatie de vanzare, comportamentul pe care doriti sa-l obtineti ca rezultat final trebuie sa fie tocmai incheierea unei vanzari. Clientul, ca urmare a comunicarii pe care o aveti cu el, trebuie sa fie convins sa cumpere. Acesta este obiectivul dvs. si atingerea sau ratarea lui constituie singurul lucru care arata cat de eficient ati fost.

Ca sa obtineti insa acest comportament din partea clientului trebuie sa tineti cont de una dintre cele mai importante legi ale psihologiei, care spune ca felul in care se comporta o persoana depinde direct de starea mentala in care se afla ea in acel moment.

Asadar, daca vreti sa obtineti un anumit comportament, trebuie ca inainte sa aduceti interlocutorul intr-o stare mentala corespunzatoare acelui comportament. Si pentru aceasta aveti la dispozitie niste instrumente foarte simple: cuvintele.

Un muzician actioneaza asupra „clientilor“ sai cu un pian sau cu o vioara; un pictor -cu o pensula; un regizor – cu imagini; iar dvs., ca vanzator, folositi cuvintele. Puterea cuvintelor este imensa, dovada ca o multime de afaceri sunt ratate din cauza unei exprimari gresite.

Cuvantul este principalul instrument al unui vanzator si acest instrument trebuie perfectionat la maximum, dar - atentie - nu pentru a furniza explicatii lungi si plictisitoare (si inutile) despre produs si calitatile acestuia, ci pentru a putea aduce clientul in starea mentala cea mai potrivita pentru a cumpara.

>>> Viata financiara a firmelor de pretutindeni a devenit extrem de complicata in aceasta perioada in care resursele financiare sunt limitate. Cu ajutorul consilierului tau personal “Management financiar” poti naviga cu succes prin apele agitate ale lumii financiare. <<<

Nu pierdeti niciun moment din vedere faptul ca fiecare cuvant pe care il spuneti creeaza sentimente interlocutorului, adica il aduce pe acesta intr-o anumita stare mentala.

Ganditi-va ca de multe ori irositi o mare cantitate de cuvinte numai pentru placerea de a avea dreptate intr-o discutie, pentru a parea mai inteligenti si mai bine pregatiti, pentru a face pe cineva sa se simta prost etc., in timp ce ar fi mult mai simplu sa va intrebati ce efect vor avea vorbele dvs. asupra interlocutorului si, mai mult, daca acest efect va fi avantajos pentru dvs.

Mai multe despre acest subiect gasiti in articolele:
Tehnici de vanzari

Ultimele NOUTATI

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x