Cum sa folositi eficient cuvintele in cursul unei vanzari
vanzariafaceri
Cum sa folositi eficient cuvintele in cursul unei vanzari
Tehnicile de vanzari nu sunt decat un sector al tehnicilor de comunicare si ele urmeaza regulile comunicarii. Iar una dintre aceste reguli este ca obiectivul oricarei comunicari pe care o efectuati este sa obtineti un anumit
comportament din partea interlocutorului dvs. Acest comportament trebuie sa va fie foarte clar in minte inainte de a incepe sa vorbiti.
Intr-o situatie de vanzare, comportamentul pe care doriti sa-l obtineti ca rezultat final trebuie sa fie tocmai incheierea unei
vanzari. Clientul, ca urmare a comunicarii pe care o aveti cu el, trebuie sa fie convins sa cumpere. Acesta este obiectivul dvs. si atingerea sau ratarea lui constituie singurul lucru care arata cat de eficient ati fost.
Ca sa obtineti insa acest comportament din partea clientului trebuie sa tineti cont de una dintre cele mai importante
legi ale psihologiei, care spune ca felul in care se comporta o persoana depinde direct de starea mentala in care se afla ea in acel moment.
Asadar, daca vreti sa obtineti un anumit comportament, trebuie ca inainte sa aduceti interlocutorul intr-o stare mentala corespunzatoare acelui comportament. Si pentru aceasta aveti la dispozitie niste instrumente foarte simple: cuvintele.
Un muzician actioneaza asupra „clientilor“ sai cu un pian sau cu o vioara; un pictor -cu o pensula; un regizor – cu imagini; iar dvs., ca vanzator, folositi cuvintele. Puterea cuvintelor este imensa, dovada ca o multime de
afaceri sunt ratate din cauza unei exprimari gresite.
Cuvantul este principalul instrument al unui vanzator si acest instrument trebuie perfectionat la maximum, dar - atentie - nu pentru a furniza explicatii lungi si plictisitoare (si inutile) despre produs si calitatile acestuia, ci pentru a putea aduce clientul in starea mentala cea mai potrivita pentru a cumpara.
>>> Viata financiara a firmelor de pretutindeni a devenit extrem de complicata in aceasta perioada in care resursele financiare sunt limitate. Cu ajutorul consilierului tau personal “Management financiar” poti naviga cu succes prin apele agitate ale lumii financiare.
<<<
Nu pierdeti niciun moment din vedere faptul ca fiecare cuvant pe care il spuneti creeaza sentimente interlocutorului, adica il aduce pe acesta intr-o anumita stare mentala.
Ganditi-va ca de multe ori irositi o mare cantitate de cuvinte numai pentru placerea de a avea dreptate intr-o discutie, pentru a parea mai inteligenti si mai bine pregatiti, pentru a face pe cineva sa se simta prost etc., in timp ce ar fi mult mai simplu sa va intrebati ce efect vor avea vorbele dvs. asupra interlocutorului si, mai mult, daca acest efect va fi avantajos pentru dvs.
Mai multe despre acest subiect gasiti in articolele: Tehnici de vanzari