Numai 18% dintre romani investesc in calitatea ridicata a produselor electronice. 23% cumpara acelasi brand, indiferent de promotii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Numai 18% dintre romani investesc in calitatea ridicata a produselor electronice. 23% cumpara acelasi brand, indiferent de promotii
Numai 18% dintre romani investesc in calitatea ridicata a produselor electronice. 23% cumpara acelasi brand, indiferent de promotii
de Vlad Strunescu la 25 Feb. 2021
Urmareste-ne pe Google News
investitii computereinvestitii tehnologieinvestitii echipamente itobiceiuri consum electronice

Intr-o lume in care importanta tehnologiei este in crestere si in care se comunica tot mai mult in mediul online, produsele electronice au devenit esentiale. Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre obiceiurile de achizitie ale romanilor privind produsele electronice: cum si in ce categorii de electronice investesc romanii? Ce aspecte le influenteaza decizia si cat de loiali sunt brandurilor preferate?


Conform studiului, 18% dintre romani considera ca este important sa investeasca in calitatea ridicata a produselor electronice si ar alege branduri mai scumpe. 

Citeste si: Ce stiu si ce nu stiu romanii despre 5G si despre radiatiile electromagnetice

 
Din aceasta categorie, se observa tendinta de a investi in branduri cu preturi mai ridicate pentru telefoane (32% dintre romani cu aceasta optiune), laptop-uri (30%) si calculatoare (22%). 
 
Pentru cei dispusi sa cheltuiasca, criteriile emotionale precum loialitatea fata de brand cantaresc puternic in decizia de alegere. 23% se declara loiali, spunand ca achizitioneaza mereu acelasi brand, indiferent de promotii. Cele mai loiale se arata persoanele cu varste intre 35-44 de ani (30% dintre acestia).
 
Totusi, pentru majoritatea romanilor, raportul avantajos calitate-pret este cel mai important. Unul din 2 respondenti ar alege branduri cu preturi de mijloc si tin foarte mult la un echilibru intre calitatea produsului si costul acestuia.  

Similar, telefoanele (60%), laptop-urile (61%) si calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care romanii ar cauta branduri cu preturi medii si raport calitate-pret bun. Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), castile (49%) si sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-pret este important in achizitie.
 
In medie, doar 13% dintre romani ar alege branduri mai ieftine si nu considera ca merita sa plateasca foarte mult pe aceste produse. Bratarile fitness (17%) si accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispusi sa plateasca foarte mult.
 

Magazinele fizice sunt preferate de 45% dintre cumparatori

Studiul arata ca 45% dintre romani merg in magazinele fizice de profil pentru a cumpara produse electronice, comparativ cu 36% care prefera varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor. 
 
Diferenta se poate explica prin faptul ca oamenii vor sa vada produsul in realitate si sa aiba posibilitatea de a-l testa inainte de achizitie. Pentru acestia, poate fi important sa inteleaga mai bine produsul pe care-l platesc. Exista o diferenta intre mediul urban si rural in ceea ce priveste preferinta pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din mediul rural prefera sa mearga in magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban cu aceeasi preferinta. 

Citeste si: iPhone 12 propulseaza Apple in topul celor mai vanduti producatori de smartphone-uri din lume
 
La nivelul intregului esantion, dintre toate produsele, telefonul este achizitionat din magazinele fizice in cea mai mare proportie de romani (52%), in special de cei cu venituri mici, sub 2.000 de lei (62% dintre acestia). Fiind mijlocul esential de comunicare, educatie si divertisment in prezent, este de inteles de ce oamenii simt nevoia de a se asigura de calitatea produsului inaininte de a-l cumpara. 
 
La finalul anului 2020, un studiu realizat la nivel international (Global Media Intelligence Report) a aratat ca romanii petrec aproximativ 3 ore utilizand telefonul si, in medie, 4 ore, in fata calculatorului sau a tabletei. 
 

Magazinul, cea mai buna sursa de informare

Principala sursa de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitate. 55% dintre romani declara ca se informeaza in acest fel. 48% culeg informatii din reclamele sau anunturile vazute in mediul online, in special tinerii cu varsta intre 25-34 de ani (59%). In schimb, cei cu varsta de 55 de ani (57%) afirma ca se informeaza direct din magazin. Din totalul esantionului, 36% dintre romani sunt de aceeasi parere. 
 
Recomandarile primite de la prieteni, familie sau cunoscuti in legatura cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre romani, cu precadere pentru cei cu varste intre 45-55 ani (35%). Acest lucru inseamna ca brandurile trebuie sa continue sa investigheze procesele de achizitie (prin studii de consumer decision journey) pentru a identifica touchpoint-urile cheie. 
 
Aceasta abordare este importanta chiar si in perioada actuala, in care exista tentatia de a crede ca promovarea online asigura succesul imediat.
 
Promotiile au si rolul de a influenta loialitatea consumatorilor fata de brandurile de electronice. Intrebati cat de loiali sunt cand cumpara din aceasta categorie, 69% dintre romani spun ca alegerea brandului e ghidata in functie de promotii. 
 
Astfel, din cei 69%, 50% obisnuiesc sa alterneze cam aceleasi branduri de electronice, in functie de promotii, iar 19% declara ca nu cumpara aceleasi branduri, ci se orienteaza doar in functie de promotii. 

Citeste si: Campionii de anul trecut ai internetului dupa numarul de cautari si numarul de vizite
 
Doar 8% dintre respondenti schimba mereu optiunile de achizitie si nu sunt loiali, spunand ca nu cumpara aceleasi branduri si se uita la alte criterii fata de oferte - reclame, aspectul atractiv al produsului.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

6.600 lei trebuie sa fie salariul tau, sa poti lua un credit ipotecar de 83.000 de euro, cu o rata lunara de 2.654 lei
Financiar-Bancar

6.600 lei trebuie sa fie salariul tau, sa poti lua un credit ipotecar de 83.000 de euro, cu o rata lunara de 2.654 lei

today01 Iun. 2025
Ce sa calculezi inainte de a semna un credit ipotecar pe 30 de ani? Sfaturi sfinte de la Banca Nationala pentru romani in 2025
Financiar-Bancar

Ce sa calculezi inainte de a semna un credit ipotecar pe 30 de ani? Sfaturi sfinte de la Banca Nationala pentru romani in 2025

today31 Mai. 2025
Proprietarii de apartamente vechi viseaza la preturi mai mari decat dezvoltatorii moderni! Diferente de zeci de mii de euro la pret!
Imobiliare

Proprietarii de apartamente vechi viseaza la preturi mai mari decat dezvoltatorii moderni! Diferente de zeci de mii de euro la pret!

today31 Mai. 2025
Orice cetatean UE poate lucra in Romania. Dar nu pe orice post
Companii

Orice cetatean UE poate lucra in Romania. Dar nu pe orice post

today30 Mai. 2025
Ce meserii au avut liderii politici ai lumii  inainte de a deveni presedinti si prim-ministri?
Analize

Ce meserii au avut liderii politici ai lumii inainte de a deveni presedinti si prim-ministri?

today30 Mai. 2025
Cum te ajuta serviciile de dezinsectie sa scapi de viespi  - eficient si in siguranta
Business

Cum te ajuta serviciile de dezinsectie sa scapi de viespi - eficient si in siguranta

today30 Mai. 2025
Cum optimizezi costurile operationale fara sa afectezi cresterea businessului
Business

Cum optimizezi costurile operationale fara sa afectezi cresterea businessului

today30 Mai. 2025
Zeci de mii de apartamente urmeaza sa fie construite in Bucuresti! Cartierele si localitatile pe care au pus ochii dezvoltatorii
Imobiliare

Zeci de mii de apartamente urmeaza sa fie construite in Bucuresti! Cartierele si localitatile pe care au pus ochii dezvoltatorii

today30 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x