Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Promoveaza-ti afacerea prin intermediul retelei de francize


Promoveaza-ti afacerea prin intermediul retelei de francize
de la 24 Oct. 2008
Tags: francizeafacerifirme



              Promoveaza-ti afacerea prin intermediul retelei de francize

    Pentru a gasi cei mai buni oameni in retelele de francize trebuie sa va promovati in afaceri. Comunicarea cu potentialii francizati este deosebit de importanta. De informarea acestora, de atragerea celor mai buni candidati, depinde succesul de ansamblu al retelei din francize

Pentru acest motiv, strategia de informare si comunicare trebuie sa ocupe un loc central in cadrul strategiei de ansamblu a procesului de francizare. Politica promotionala in afaceri este cea care asigura legatura permanenta a firmei cu piata pe care aceasta actioneaza. Receptionarea si transmiterea de informatii din si catre piata constituie o conditie a reusitei afacerii dumneavoastra.

Canalele prin care o firma realizeaza o promovare eficienta a propriei imagini, a produselor sau serviciilor sale sau a formulei sale de afaceri sunt diverse. In ultimii ani, este evidenta folosirea pe scara larga a Internetului ca forma de promovare. Foarte multe firme, din toate domeniile de activitate, sunt prezente pe World Wide Web cu propriul site.

a) Promovarea prin propriul site de afaceri pe Internet

Regulile de baza care trebuie avute in vedere la planificarea, deschiderea si gestionarea propriului website sunt urmatoarele:

Oferiti candidatilor toate informatiile
care le dau acestora posibilitatea de autoevaluare deoarece un rol important al site-ului este acela de a precalifica candidatul
.

Este foarte important ca un candidat sa poata aprecia, pe baza informatiilor primite, daca este potrivit pentru urmatoarele etape ale procesului din domeniu francize. Prin pr
e-calificarea on-line sunt economisite importante resurse umane si de timp ale francizorului.

Candidatii trebuie ajutati sa gaseasca site-ul cat mai usor
. Existenta unui website nu este suficienta. Similar unui magazin, un site trebuie sa isi formeze un trafic al vizitatorilor.

Pentru asigurarea acestui flux, site-ul trebuie promovat prin metode precum: media, asigurarea prezentei in listele returnate de motoarele de cautare, promovarea reciproca intre site-uri sau inchirierea unor cuvinte-cheie, printarea adresei de Internet pe orice suport fizic (carti de vizita, pixuri, brosuri, in antetele tuturor documentelor si plicurilor) sau prezenta in publicatiile de specialitate (reviste, cataloage).

Acordati atentie design-ului pentru a atrage atentia.
Este foarte important ca, in momentul in care vizitatorul intra pe site-ul unei retele in domeniul francize sa il perceapa ca pe o parte componenta a unei strategii globale de promovare. El va cauta acele elemente care l-au determinat sa viziteze site-ul.

Secretul reusitei consta in aceea ca transmiterea intregului ansamblu de informatii sa se faca pastrandu-se formatul comun al intregii strategii. Aceasta unitate va crea vizitatorului interesat in a deveni parte componenta a retelei de franciza o impresie placuta, confortabila, prin rigurozitatea si consistenta apropierii fata de candidati.

Asigurati vizibilitatea sectiunii de francize
.
Este bine ca site-ul dedicat in domeniului de francize sa fie riguros organizat, permitand vizibilitatea in orice moment a celor mai importante informatii. Daca el este parte componenta a site-ului general al firmei, este esential ca in meniul principal sa fie prezenta rubrica franchising.

Site-ul trebuie sa fie bine organizat, usor de folosit si relevant.
Site-ul trebuie sa reflecte si sa ofere informatiile referitoare la procesul de selectare a francizatilor. Este necesara precizarea pasilor care trebuie urmati in cadrul acestui proces si semnificatia fiecaruia. Prezentarea informatiilor trebuie sa se faca intr-o structura cat mai bine organizata, pe capitole, urmarindu-se fiecare punct de interes al candidatilor.

Un impact puternic asupra candidatilor il au po vestile de succes ale altor francizati sau alte aprecieri favorabile la adresa retelei de francize.
De asemenea, este utila includerea declaratiilor unor consumatori care sa asigure francizatul in legatura cu pozitionarea marcii pe piata. Nu neglijati sectiunea in care vizitatorii isi pot exprima parerea, pot adresa intrebari sau formula nemultumiri si temeri. Veti obtine un feed-back util si important.

Actualizati permanent informatia prezenta pe site.
Unul din cele mai importante lucruri este ca, atunci cand ai reusit sa atragi un vizitator, sa-i mentii interesul. Acest lucru poate fi realizat prin actualizarea informatiei si abordarea unor noi topici, utile candidatilor.

b) Promovarea prin alte instrumente


Celelalte instrumente utilizate in cadrul campaniei de promovare in francize sunt:

- reclamele in cadrul publicatiilor care se adreseaza oamenilor de afaceri, mai ales in cele dedicate francizei sau dezvoltarii afacerilor, in general;
- comunicarea prin presa locala, in functie de spatiul geografic vizat, pentru extinderea retelei;
- participarea la seminarele ce au ca tema afacerile in sistem de francize;
- utilizarea relatiilor publice ale firmei si a altor mijloace de informare in masa;
- participarea la diferite evenimente de afaceri, in special expozitii si targuri nationale si internationale.

Francizorul trebuie sa analizeze toate aceste cai si sa decida care sunt cele mai eficiente din punctul de vedere al costurilor si al impactului dorit. O strategie de promovare eficienta trebuie sa cuprinda toate variantele, intr-o combinatie care sa asigure indeplinirea obiectivului principal: captarea interesului tuturor potentialilor candidati si primirea unor candidaturi (feed-back) de calitate.

c) Selectia francizatilor 

Alegerea
francizatului dintre candidatii eligibili se face dupa parcurgerea unor etape de cunoastere a candidatului. Puteti organiza mai multe interviuri directe programate pe o perioada de cateva luni.

In acesta etapa, nu dezvaluiti nici unul din secretele afacerii dumneavoastra. Aceasta este faza cunoasterii reciproce, in care ambii parteneri pot renunta la parteneriat. Dar, la fel de bine, toata munca de selectare se poate finaliza cu semnarea unui contract de franciza. Francizorul va selecta pe acela dintre candidati care corespunde cat mai exact profilului ideal al francizatului pentru afacerea sa.

d) Dezvoltarea retelei de francize

Dupa ce a incheiat primul contract de franciza si afacerea a inceput sa functioneze in noua locatie, francizorul se poate gandi la urmatoarele francize.Dezvoltarea unei retele de francize reprezinta proba de foc prin care trece afacerea dumneavoastra.

Este afacerea condamnata sa ramana la dimensiuni la care o puteati dezvolta si prin eforturi proprii?

Este, dimpotriva, o afacere atat de bine gandita incat va cuceri lumea?

Pentru a vinde francize si a le face sa devina functionale si profitabile la nivelul pe care le-ati proiectat aveti nevoie de o echipa de vanzare a francizei. Va trebui sa infiintati un departament de administrare a retelei de francize.

Rolul dumneavoastra, ca proprietar al francizei, este decisiv in succesul echipei. Este imperios necesar sa va ocupati personal de vanzarea si implementarea francizei.
Membrii echipei pot fi chiar salariatii dumneavoastra. Folosirea angajatilor existenti in noua echipa va reduce cheltuielile cu personalul si prezinta avantajul valorificarii experientei acumulate de acestia.

Departamentul de administrare a retelei de francize va tine permanent legatura cu francizatii. Contactul membrilor echipei de baza cu activitatea si problemele francizatilor va aduce imbunatatiri in conceptul afacerii.

Fiecare dintre francize va fi privita ca un centru de profit si judecata ca atare. Nu trebuie sa fiti descurajat daca o noua unitate nu aduce rapid incasari. Stabiliti termene rezonabile in planul de afaceri, astfel incat asteptarea rezultatelor sa fie bine comensurata si sa nu produca frustrari. Practica a demonstrat ca, in timp, incasarile depasesc cheltuielile legate de construirea conceptului de franciza si de deschiderea de noi locatii.

Studiile de specialitate
arata ca dezvoltarea unei retele in sistem de franciza se face in trei etape:


1)
etapa primilor doi ani, in care, cu prudenta caracteristica debuturilor, veti verifica capacitatea sistemului de a cuceri piata;

2) etapa urmatorilor cinci ani, in care se produce " explozia " retelei de francize;

3) etapa maturizarii sistemului, in care sistemul se dezvolta linear. 

Procedeele de vanzare din francize si de administrare a lanturilor de francize sunt extrem de variate. Ele exprima personalitatea francizorului, gradul de dezvoltare a afacerii, gradul de originalitate si capacitatea francizorului de a intelege piata si de a gandi global. Pentru a reusi, un francizor trebuie sa intruneasca toate aceste calitati.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Tot ce trebuie sa stii despre francize




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016