Romanii care vor sa isi schimbe pasaportul trebuie sa stie ca il vor putea primi acasa, prin intermediul Postei Romane. Noua modificare anuntata la inceputul lunii august vizeaza inclusiv pasapoartele electronice, aproximativ 250.000 de documente urmand sa fie expediate in perioada urmatoare prin Posta Romana la domiciliul romanilor care au solicitat aceste acte.
“In functie de optiunea solicitantilor exprimata la depunerea cererii sau, ulterior, printr-o cerere formulata in scris transmisa pe adresa de e-mail a serviciului public comunitar de pasapoarte unde a fost depusa cererea, care va contine inclusiv datele pentru identificarea documentului sau a titularului, precum si datele de livrare (adresa de domiciliu/resedinta din tara si numarul de telefon), pasaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la resedinta titularului ori ale persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de catre acestia a contravalorii serviciului prestat”, a anuntat Directia Generala de Pasapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Romanii care aleg sa primeasca pasaportul acasa prin Posta Romana vor fi nevoiti sa achite cheltuielile de expeditie. Costul nu este insa unul deloc ridicat, expedierea prin Posta avand un cost de numai 15 lei. Posta Romana a castigat prin licitatie un contract pe 12 luni cu Directia Generala de Pasapoarte din cadrul MAI. Potrivit datelor existente, valoarea contractului este estimata la 3.5 milioane de lei, fara TVA.
Contractul a fost scos la licitatie de Ministerul Afacerilor Interne chiar la inceputul acestei veri, prin procedura simplificata. Posta Romana a fost singura companie care a trimis o oferta in acest sens, insotita initial de cateva intrebari legate de cerintele tehnice solicitate in contract. Spre exemplu, reprezentantii Postei Romane au intrebat daca este acceptata incasarea tarifului de expediere la destinatie cu numerar. Potrivit raspunsului oferit de MAI, aceasta modalitate de plata a taxei de curierat a fost exclusa inca de la bun inceput.
Totodata, Posta Romana s-a mai interesat daca preluarea semnaturii fizice a destinatarului pe formulare, scanarea si incarcarea in aplicatia AWB a semnaturii si transmiterea electronica este o metoda care corespunde cerintelor tehnice din caietul de sarcini al licitatiei. Reprezentantii MAI au transmis ca punctajul obtinut in cee ce priveste “capacitatea tehnica” va fi conform gradului de dotare a curierilor cu echipamente de preluare electronica a semnaturii.
Pentru ca totul sa fie facut ca la carte, Posta Romana trebuie sa se asigure ca Directia de Pasapoarte este informata ca plicul a fost livrat persoanelor in cauza si va transmite electronic confirmarea primirii documentului in termen de 24 de ore de la momentul predarii plicului catre destinatari.
Sursa foto: Directia Generala de Pasapoarte
Ultimele NOUTATI
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Cate concedieri individuale succesive se pot efectua intr-o societate, pe parcusul unui an?
Actiuni de motivare non-financiara a salariatilor - ce pot face angajatorii?
Ministerul Muncii: 55% dintre persoanele cu dizabilitati sa fie angajate pana in 2027
Posta Romana a inceput distribuirea scrisorilor de informare cu privire la amnistia fiscala
Nota de creditare primita in SPV: se inregistreaza in contabilitate?
TVA de 9% pentru hrana albinelor. Legea a fost publicata in Monitorul Oficial
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"