Carduri de energie: de ce documente ai nevoie pentru plati prin mandat postal
carduri energie
Dupa cum stim deja, din 20 ianuarie persoanele ce beneficiaza de sprijin pentru plata facturilor la energie pot folosi cardurile pe care le-au primit de la Guvern. Problema este ca multi cetateni inca nu stiu cum se utilizeaza, de fapt, aceste carduri si care sunt documentele necesare.
Iata documentele obligatorii necesare pentru efectuarea de plati prin mandat postal:
– cardul de energie valabil la data la care se efectueaza plata prin servicii de mandat postal, in original;
– actul de identitate al beneficiarului de sprijin, in original;
– documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente si/sau restante fata de furnizorul de energie si/sau, dupa caz, fata de asociatia de proprietari/locatari.
In situatia documentelor justificative, certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat in original, iar facturile la energie pot fi aduse in original sau pot fi prezentate, pe telefon, in format electronic.
In cazul reprezentantului legal/imputernicitului conventional se va prezenta si imputernicirea in original, actul de identitate al celui imputernicit in original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin in original, certificatul de nastere al minorului (in cazul in care beneficiarul este minor).
In total, Posta a distribuit
cardurile in 1,7 milioane de gospodarii, acolo unde nu a fost nevoie de niciun fel de clarificare privind eligibilitatea. Alte 700.000 de carduri urmeaza sa ajunga la cei indreptatiti in baza OUG 166/2022 in perioada urmatoare.
"Prin intermediul programului, aproximam ca un total de 2,8 milioane de puncte de consum, la care locuiesc peste 4 milioane de beneficiari, vor fi sprijinite cu doua transe de 700 lei pentru achitarea facturilor la utilitati, in contextul crizei energetice. Asadar, lista de puncte de consum eligibile va continua sa creasca pe masura ce se clarifica situatiile neconcludente (se va stabili in mod clar cati oameni stau la acelasi punct de consum si care este venitul mediu pe cap de locuitor).
Lista finala a beneficiarilor eligibili este realizata in urma unui proces in care sunt implicati Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerul de Finante, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Roman de Telecomunicatii si Agentia Nationale de Administrare Fiscala", explica guvernantii.
Cateva informatii esentiale despre cardurile de energie
Se pot plati facturi curente sau restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Cu un card se pot face mai multe plati, catre mai multi furnizori, pana la epuizarea sumei.
Platile se fac prin mandat postal. Nu se pot efectua mai mult de 8 plati gratuite/loc de consum pe durata programului de sprijin. Pentru urmatoarele plati, beneficiarii cardurilor vor trebui sa achite o taxa de 2,5 lei/ plata.
Ajutorul nu se considera venit si nu afecteaza:
-
venitul minim garantat;
-
alocatia pentru sustinerea familiei;
-
statutul consumatorului vulnerabil de energie.
Foto: freepik.com