Ce aduce romanii impreuna si ce ii desparte in prag de alegeri?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce aduce romanii impreuna si ce ii desparte in prag de alegeri?
Ce aduce romanii impreuna si ce ii desparte in prag de alegeri?
de Cristina Enescu la 14 Mai. 2025
Urmareste-ne pe Google News
alegeri prezidentiale 2025alegeri 2025presedintele romaniei

Intr-un climat care incurajeaza conflictul de opinii si radicalizarea, Asociatia OPEN MINDS lanseaza un apel pentru dialog si acceptare a opiniilor, sustinut de cel mai mare studiu pe tema Diversitatii si Incluziunii, Barometrul Diversitatii si Incluziunii, aflat la a 2-a editie (BARES_DI 2025). In acest context, mediul de business poate juca un rol critic in sprijinul unitatii sociale.
 


 
Datele celei de-a doua editii a Studiului BARES_DI 2025, initiat de Asociatia OPEN MINDS si realizat cu sprijinul Cult Research si GRF+, arata ca romanii sustin puternic respectul si sprijinul reciproc la locul de munca, valori esentiale pentru armonia echipelor, respectiv culturii organizationale. Conform primului set de date din „Barometrul Diversitatii si Incluziunii", editia mai 2025, 81% dintre romani considera respectul reciproc esential pentru un mediu de lucru armonios, in timp ce 57% valorizeaza colaborarea si sprijinul reciproc. 
 
In spatele valorilor comune, insa, se contureaza o tensiune care saboteaza sentimentul de unitate: teama de exprimare a opiniilor diferite. Astfel, 44% dintre angajati simt presiunea sa isi alinieze opiniile la cele ale majoritatii si doar 34% dintre respondenti sunt confortabili sa isi exprime opiniile cand acestea difera de cele ale colegilor sau ale superiorilor.
 
Studiul sugereaza faptul ca motivul din spate se regaseste in perceptia romanilor despre diversitatea de opinii: aproape 40% dintre angajati cred ca opiniile diferite duc la conflict si marginalizare in spatiul profesional. 
 
„Cum vom reusi sa lucram impreuna, in echipe si in comunitati, dupa alegeri? Fragilizarea libertatii de exprimare a opiniei, in contextul unei societati puternic polarizate, duce la radicalizarea cu precadere a categoriilor vulnerabile cu nivel de educatie si venit scazute. Mediul de business poate fi o ancora de stabilitate si unitate sociala, mai ales pentru aceste categorii vulnerabile. Angajatorii au un rol formator pentru toate generatiile, prin crearea unor spatii pentru ascultare si colaborare activa sau implementarea initiativelor de educatie pentru acceptarea diversitatii opiniilor. Am creat in jurul Asociatiei OPEN MINDS un ecosistem de ONG-uri si companii pregatite sa sprijine angajatorii care isi asuma responsabilitatea de a promova incluziunea la toate nivelurile organizatiei”, a declarat  Mirela Tanase, Vicepresedinte al Asociatiei OPEN MINDS.
 
„A doua editie a Barometrului Diversitatii si Incluziunii demonstreaza cu date faptul ca radicalizarea ne desparte. Pentru  ca unitatea nu inseamna opinie unica. Aproape jumatate dintre romani au ajuns sa se fereasca de diversitatea opiniilor. Riscul creste in cazul categoriilor sociale vulnerabile la excluziune. Astfel, diversitatea de opinii este un factor de conflict si marginalizare pentru: 54% dintre tinerii din Generatia Z; 70% dintre angajatii cu nivel de educatie scazut (studii de gimnaziu); 65% dintre angajatii cu venituri insuficiente pentru traiul zilnic; 60% dintre angajatii cu pozitii de executie”, a declarat si Paul Acatrini, Managing Partner, Cult Research.

„La 35 de ani dupa ce am scapat de opinia unica de partid si de stat, ma ingrijoreaza ca  o mare parte a societatii noastre a ajuns sa se teama de opinii diverse"

 
„La 35 de ani dupa ce am scapat de opinia unica de partid si de stat, ma ingrijoreaza ca  o mare parte a societatii noastre a ajuns sa se teama de opinii diverse. Am dezvoltat Barometrul Diversitatii si Incluziunii pentru a avea un instrument de actiune bazat pe date pentru campanii interne ce incurajeaza coeziunea prin exprimarea libera in care conformismul nu este o conditie pentru respect. Intr-un context in care spatiul public e invadat de modele toxice de leadership radical, credem intr-o piata a ideilor diferite sustinute de argumentul datelor”, a conchis si Paul Kasprovschi, Director de Cercetare & Evaluare GRF+.
 
Sursa foto: freepik.com

 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Daca un salariat munceste dupa program nu inseamna neaparat ca efectueaza ore suplimentare!
Companii

Ghidul angajatorului. Daca un salariat munceste dupa program nu inseamna neaparat ca efectueaza ore suplimentare!

today12 Iun. 2025
Cum ne schimba retelele sociale creierul si comportamentul: intre dependenta, validare si manipulare digitala
Social Media

Cum ne schimba retelele sociale creierul si comportamentul: intre dependenta, validare si manipulare digitala

today12 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x