Coreea de Nord a cheltuit 15 dolari pentru a-si reorganiza site-ul oficial
coreea de nordsitedesignprflashkim jong-un
Coreea de Nord nu da importanta activitatii de PR si nici nu investeste masiv in asa ceva. Site-ul oficial al tarii a fost reorganizat recent contra unei sume ridicole, de 15 dolari, scriu cei de la Wired.
Site-ul flash (in engleza!), reprezinta un pas inainte, daca analizam domeniul "babesc" al agentiei sale de stiri, KCNA, din Japonia si Coreea, a declarat Michael DiTanna, un programator din New York. Acesta a descoperit ca tema aleasa de nord-coreeni pentru site-ul lor este "Blender", bazata pe Ignite Themes, folosita in general pentru bloguri de cartier, ci nu pentru site-urile unui stat.
"Revelatia" lui DiTanna a survenit dupa ce a fost nevoit sa urmeze un curs de istorie/politica referitor la Coreea de Nord, in cadrul caruia a studiat si continutul media oficial oferit de "noul Kim". "S-au descurcat lamentabil, chiar si cu stergerea codului sursa", a declarat DiTanna.
Designerul original al template-ului, Robert Westmore din California de Sud, isi castiga existenta din webdesign, dar nu a stiut ca acesta a fost utilizat la realizarea site-ului regimului din Coreea de Nord. "N-am stiut nimic", a declarat Westmore, pentru Fox News. "Sincer, nici macar nu am stiut ca Coreea de Nord are site oficial".
N-ar trebui sa ne mire "implicarea" regimului in realizarea unui site de tara. Coreea de Nord dispune de un domeniu inca din anul 2000 - echipa de webdesigneri a inceput sa lucreze cu un buget de 100 de dolari pe luna, a declarat Cho Son-il, aka Alejandro Cao de Benos de Les Perez, un cetatean onorabil "si primul din istorie care a colaborat cu guvernul nord-coreean".