MAI a reincadrat patru piloti rezervisti pentru executarea de misiuni SMURD si pe timp de noapte in Moldova, Banat, Oltenia si Dobrogea
elicoptere smurd noaptepiloti smurdreincadrare piloti maimisiuni smurd noaptesalvare vieti
Ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, a anuntat, astazi, ca patru fosti piloti au fost de acord sa isi reia activitatea in cadrul Inspectoratului General de Aviatie.
Prin reincadrarea celor patru piloti rezervisti, se va putea asigura personalul necesar pentru executarea misiunilor pe timp de noapte si de catre elicopterele SMURD din Iasi, Arad, Craiova si Constanta, care, in prezent, executa misiuni aero-medicale doar pe timp de zi.
Astfel, alaturi de elicopterele de la Bucuresti si Targu Mures, MAI va avea personal complet in sase baze de decolare/aterizare SMURD pentru a asigura zboruri pe parcursul a 24 de ore.
Cei patru piloti au peste 1.000 de ore de zbor fiecare, ceea ce le permite sa indeplineasca functia de comandant de aeronava SMURD.
"Am vrut sa le multumesc public. Sunt eroi, sunt patrioti care au raspuns prezent la chemarea ministrului pentru a-si face datoria fata de tara, pentru ca tara are nevoie de ei", a declarat Marcel Vela.
Ministrul va propune un proiect normativ care va oferi tuturor oraselor si municipiilor din Romania posibilitatea sa amenajeze locuri de aterizare/decolare si pe timp de noapte, lucrari ce vor fi monitorizate de catre inspectorul general al IGAV, comandor Catalin Dache.
Pentru eficientizarea activitatii aero-medicale, ministrul Vela va sustine si propunerea secretarului de stat Raed Arafat de a modifica legislatia, astfel incat medicii si pilotii sa nu mai fie platiti in functie de numarul de ore de zbor executate, ci in functie de numarul de garzi, indiferent daca au executat zboruri sau nu.
Ministrul afacerilor interne a mai precizat ca, in urma discutiilor cu ministrul apararii nationale, Nicolae-Ionel Ciuca, s-a convenit sa se asigure complementaritatea aeronavelor celor doua ministere, astfel incat aeronave ale MApN sa poata prelua misiuni operative daca pilotii MAI sunt implicati in situatii de urgenta.
Potrivit MAI, prin toate aceste demersuri, componenta de salvare aeriana va fi consolidata si dezvoltata, ceea ce va permite salvarea mai multor vieti in conditii optime de siguranta in toate regiunile Romaniei.