Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Povestea sefului de la GEOX: "Nimeni nu a crezut in mine"


Povestea sefului de la GEOX: Nimeni nu a crezut in mine
de la 10 Feb. 2014
Povestea sefului de la GEOX: "Nimeni nu a crezut in mine"
Tags: geoxpantofiadidasiitaliafemeimario moretti polegato

Mario Moretti Polegato nu ar fi trebuit sa conduca o companie de incaltaminte si imbracaminte. De fapt, nu ar fi trebuit sa obtina succesul... In copilarie, parintii sai i-au spus ca va administra o podgorie in nord-estul Italiei.


Chiar daca s-a alaturat afacerii de familie, nu a ramas acolo - din cauza unei calatorii in SUA.
 
Dupa ce a participat la o conferinta despre vinuri in Reno, Polegato a decis sa faca o incursiune in desertul Nevada.
 
In timpul calatoriei, caldura a devenit insuportabila si Polegato a fost nevoit sa isi gaureasca adidasii, cu ajutorul unui briceag elvetian, pentru a-si ajuta picioarele "sa respire".

"Am vrut o incaltaminte care sa permita intrarea aerului, dar sa ramana impermeabila", a spus antreprenorul in varsta de 62 de ani.
 
"Am investit trei ani de cercetari pentru a gasi un patent si l-am oferit tuturor companiilor mari de incaltaminte, dar nimeni nu a crezut in mine", povesteste Polegato.
 
"Am crezut insa in acest proiect. Ideea era simpla, usor de explicat".
 
In situatia in care producatorii mari de incaltaminte au refuzat oferta sa, in urma cu 17 ani, Polegato, care avea pe atunci 45 de ani, s-a imprumutat la banca si a infiintat business-ul Geox.
 
Acesta i-a adus o avere de miliarde de dolari. A angajat mai intai cinci tineri din oraselul sau natal, Biadene di Montebelluna, pe care nu-i cunostea; niciunul nu avea experienta in zona antreprenoriatului.
 
Azi, Geox este o companie globala cu peste 30.000 de angajati (inclusiv primii cinci) si 1.300 de magazine in toata lumea.
 
Mai mult, Geox si-a extins activitatea la productia de haine. Compania a fost listata in urma cu zece ani la bursa milaneza. Investitorii au cumparat 29% din actiuni, restul de 71% revenindu-i lui Polegato.
 
In ciuda ascensiunii sale, Polegato spune ca Geox a avut un inceput greoi, fiind condusa ca "un hobby", in timp ce lucra la afacerea cu vinuri a familiei sale, pentru a primi un salariu.
 
A incercat timp de trei ani sa-si vanda patentele si in final a mizat pe Geox. 
 
A aplicat apoi pentru obtinerea patentelor in peste 100 de tari din intreaga lume.

 
"Trebuie sa-ti protejezi ideile", a declarat antreprenorul pentru BBC. "Dupa 17 ani in bransa, produsul nostru este inca unic, deoarece este protejat de un brevet".
 
Polegato este acum membru al European Patent Office (EPO) si face parte din juriul European Inventor Award (EIA).
 
De asemenea, tine prelegeri despre proprietatea intelectuala. "Sa va spun o poveste", continua Polegato. "In urma cu multi ani, cineva din Napoli a inventat espresso-ul si altcineva a inventat pizza, dar au ramas anonimi; in prezent, compania americana Starbucks este binecunoscuta pentru cafeaua ei si Pizza Hut, pentru pizza pe care o vinde..."
 
Polegato spune ca vrea sa faca diferenta intre emiterea unei idei si punerea ei in practica; in Europa, nu exista suficienta sustinere, afirma el, si mai ales in Italia... Mai exact, cei care au idei inovatoare nu sunt bagati in seama.
 
"Scolile din Italia nu stiu sa defineasca inovatia, nu o sustin, avem o problema la nivel local", explica seful Geox. "Nu se investeste in inovatie". 
 
"Antreprenorii italieni au o reputatie buna la nivel international - dar politicienii italieni nu beneficiaza de acelasi respect. Politicienii discuta despre birocratie... dar nimeni nu discuta despre economie, despre stimulii pentru antreprenori", spune Polegato.
 
Geox a intampinat si probleme. In primele 9 luni ale anului 2013, vanzarile au scazut cu 11,9%, pe fondul revenirii din criza financiara.
 
Compania se reorganizeaza si a inchis magazinele cu vanzari modeste din Europa - 115 la numar, urmand sa mai renunte la alte 68 de unitati. In timp ce inchide magazine pe batranul continent, Geox se orienteaza spre Asia - compania vrea sa inaugureze 400 de unitati in China.
 
Compania vrea sa mizeze pe sexul frumos. Femeile reprezinta 65% din clientela globala pe piata de incaltaminte.
 
Geox va angaja mai multe femei. "Vrem sa reprezentam stilul urban... vrem sa lansam incaltaminte care poate fi purtata zece ore pe zi".
 
Provocarea consta in productia unor colectii care sa fie compatibile cu toate conditiile meteo si trendurile de moda din lume.
 
Cum se relaxeaza Polegato? "Imi petrec timpul alaturi de vechii prieteni si familia mea, la un pahar de prosecco. Ma ajuta si faptul ca ai mei au o afacere cu vinuri si ne consultam mereu", conchide seful companei Geox. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016