Veste proasta pentru indragostiti: banalele cadouri, mai greu de casit ca niciodata
valentines dayziua indragostitilor
Foarte putin timp a mai ramas pana cand cuplurile din lumea intreaga vor celebra Valentine's Day, ocazie ideala de a-si arata dragoste si recunostinta, prin gesturi mai mici sau mai mari. Din nefericire, gesturile "mici" vor fi dificil de realizat anul acesta, pentru ca banelele cadouri, precum ciocolata, vor fi dificil de gasit. Cel putin asta anticipeaza analistii e-Toro.
Potrivit unui studiu al Federatiei Nationale de Retail din Statele Unite, cheltuielile de Sfantul Valentin (Ziua Indragostitilor) ar trebui sa ajunga la 23,9 miliarde de dolari in acest an, in crestere de la 21,8 miliarde de dolari in 2021 si al doilea cel mai mare an inregistrat vreodata. Cel mai bun an a fost 2020, chiar inainte de inceperea pandemiei.
Desi este relativ noua in Romania, unde coexista cu sarbatorile de 1 si 8 martie si cu Dragobetele local (24 februarie), Ziua Indragostitilor a castigat teren in ultima vreme Un sondaj realizat anul trecut de firma de cercetare Picodi a aratat ca romanii au facut cadouri in valoare de 52 de euro, in medie, barbatii oferind cu predilectie cine la restaurant, in timp ce femeile au cumparat haine pentru partenerii lor.
In Statele Unite, 53% dintre consumatori intentioneaza sa sarbatoreasca
Sfantul Valentin in 2022, o crestere marginala fata de cele 52% din 2021. Dar 76% dintre cei care vor sarbatori spun ca celebrarea acestei zile este importanta avand in vedere starea actuala a pandemiei.
Ce cumpara americanii pentru partenerii lor?
Bomboanele (56%) domina preferintele consumatorilor, urmate de felicitari (40%) si flori (37%). Aproape o treime (31%) dintre respondenti planuiesc o iesire in oras in acest an, in crestere fata de 24% in 2021 si doar putin sub nivelul de dinaintea pandemiei. Cheltuielile preconizate in restaurante sunt de 4,3 miliarde de dolari, in timp ce?22% opteaza sa ofere bijuterii, cu cheltuieli totale estimate la 6,2 miliarde de dolari, in crestere de la 4,1 miliarde de dolari in 2021 si cel mai mare nivel din istoria sondajului.
Potrivit sondajului NRF, cumparatorii se asteapta sa cheltuiasca in medie 175,41 dolari de persoana pentru cadourile de Ziua Indragostitilor, in crestere de la 164,76 dolari in 2021. Cresterea vine in conditiile in care multi intentioneaza sa cheltuiasca mai mult pentru parteneri.
In timp ce americanii se uita in principal la bomboane si felicitari pentru Ziua Indragostitilor, un sondaj realizat de AdColony arata ca in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, cumparatorii prefera hainele, cosmeticele, bijuteriile si ciocolata. 72% dintre respondenti planuiesc sa faca cumparaturi online in acest an pentru Ziua Indragostitilor, iar 43% dintre ei vor prefera sa comande online cu optiunea de livrare la domiciliu. In timp ce pandemia a schimbat planurile de celebrare a Zilei Indragostitilor pentru 40% dintre respondenti, 67% citeaza preturile ca fiind principalul factor de schimbare a modului in care sarbatoresc.
Dulciurile nu sunt un lucru sigur anul acesta
O multime de magazine din Statele Unite sunt ingrijorate ca vor avea stocuri insuficiente pentru aceasta sarbatoare. "Nu am primit tot ce am comandat, bomboane, de Ziua Indragostitilor", a declarat pentru Wall Street Journal, Mark Griffin, presedintele B&R Stores Inc. El a estimat ca lantul de magazine a primit sub 60% din comenzile de dulciuri si a spus ca a fost greu sa obtina chiar si articolele care nu sunt de sezon. Hershey Company (HSY) a declarat ca, din cauza lipsei de forta de munca si a capacitatii fabricii, anul acesta va livra mai putina ciocolata. Desi a adaugat recent noi linii de productie si a crescut numarul de muncitori, nu a fost suficient pentru a tine pasul cu apetitul americanilor pentru produsele sale.
Daca sarbatorirea necesita sampanie am putea descoperi ca aceasta este mai scumpa, iar unele marci sunt chiar greu de gasit. "Cererea de vinuri de top creste - si preturile lor cresc - intr-un ritm mai rapid decat am vazut in trecut", spune Gabe Barkley, CEO al MHW, Ltd., un importator de vinuri si bauturi spirtoase.
In prezent, SUA se afla in primele etape ale unei penurii de sampanie care se asteapta sa dureze mai multi ani. Obiceiurile consumatorilor sunt schimbate de pandemie, americanii incepand sa investeasca mai mult in bunuri de lux care sa fie consumate acasa. Si, ca multe alte bunuri, criza sampaniei va continua pana in 2023 si posibil chiar si dupa aceea, spun specialistii din industrie.