ULTIMA ORA: Gabriela Firea a ANULAT Vinieta Oxigen. Soferii cu masini poluante scapa de amenzi
vinieta oxifengabriela fireaprimaria bucuresti
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat ca renunta la proiectul Vinieta Oxigen, ca urmare a reactiilor negative venite din randul opiniei publice. Edilul general a desfasurat in perioada aceasta o campanie de consultare publica, dorind sa afle care este opinia soferilor romani, dar mai ales a bucurestenilor, despre aceasta taxa. Desi a pus caii inaintea carului, lansand consultarea dupa ce proiectul a intrat in vigoare, Firea a decis in cele din urma sa renunte complet la celebra taxa pentru centrul Capitalei.
Totusi, Gabriela Firea spune ca nu abandoneaza proiectul, pentru ca el cuprinde si alte masuri in afara de taxa pentru poluare, motiv pentru care Primaria va adopta un proiect de anulare.
Decizia se va transforma intr-o hotarare de Consiliu General in luna martie si decizia este ca renunt la vinieta Oxigen. Voi veni cu un proiect de anulare, dar asta nu insemna ca voi renunta la proiectul Oxigen. Nu abandonez proiectul pentru ca el cuprinde mai multe proiecte, plantarea de copaci, achizitionarea de masini mai putin poluante, piste de biciclete, verificarea santierelor poluante, strazi, poduri pasaje"
Potrivit Gabrielei Firea, in cele cinci zile in care s-a consultat pe Facebook cu cetatenii cu privire la oportunitatea si necesitatea continuarii proiectului Vinieta Oxigen, 90% dintre reactiile venite din randul opiniei publice au aratat ferm ca romanii nu isi doresc acest lucru.
Cifrele consultarii Firea-cetateni:
-
-postarea de pe Facebook a strans 2,5 milioane vizualizări, 60 - 70% din regiunea Bucureşti-Ilfov
-
-60.000 de comentarii pentru postare, dintre care 90% au fost în defavoarea vinietei.
-
-cetatenii au trimis la Primaria Bucuresti 5.000 de mail-uri
-
-au fost trimise 1.500 de petiÅ£ii împotriva restricÅ£iilor de trafic ÅŸi a vinietei
-
-430 de plângeri prealabile pentru anularea vinietei
"Nicio problema! Noi putem sa renuntam si la program. Daca asta isi doresc bucurestenii, daca asta ne dorim cu totii, sa fim singurul oras european in care sa circulam cu masini non-euro, Euro 1, Euro 2... Nicio problema, eu fac ce spun cetatenii. Dar ca sa vedeti in ce ipocrizie traim. Pe de o parte - de ce nu am curajul sa iau masuri si sa eliminam din trafic autoturismele care ne omoara, pe de alta parte - atunci cand le luam, de ce le luam?”, a spus Firea.
Vinieta Oxigen este deja in vigoare de la 1 ianuarie 2020, iar, de la 1 martie, ar fi inceput sa curga si amenzile. Iar valoarea acestora nu este deloc de neglijat, situandu-se intre 1.500 si 2.000 de lei, pentru bucurestenii care circula cu masini non-euro, Euro 1 , Euro 2 si Euro 3, in centrul Capitalei. Posesorii de masini Euro 4, urmau sa fie vizati de lege abia in anul 2021. Scutiti de obligatia de a cumpara vinieta Oxigen erau soferii de masini cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6, dar si cei care conduc autovehicule electrice sau hibride, motociclete si scutere.