Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

ULTIMA ORA: Gabriela Firea a ANULAT Vinieta Oxigen. Soferii cu masini poluante scapa de amenzi


ULTIMA ORA: Gabriela Firea a ANULAT Vinieta Oxigen. Soferii cu masini poluante scapa de amenzi
de Magda Florea la 25 Feb. 2020
ULTIMA ORA: Gabriela Firea a ANULAT Vinieta Oxigen. Soferii cu masini poluante scapa de amenzi
Tags: vinieta oxifengabriela fireaprimaria bucuresti

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat ca renunta la proiectul Vinieta Oxigen, ca urmare a reactiilor negative venite din randul opiniei publice. Edilul general a desfasurat in perioada aceasta o campanie de consultare publica, dorind sa afle care este opinia soferilor romani, dar mai ales a bucurestenilor, despre aceasta taxa. Desi a pus caii inaintea carului, lansand consultarea dupa ce proiectul a intrat in vigoare, Firea a decis in cele din urma sa renunte complet la celebra taxa pentru centrul Capitalei.


Totusi, Gabriela Firea spune ca nu abandoneaza proiectul, pentru ca el cuprinde si alte masuri in afara de taxa pentru poluare, motiv pentru care Primaria va adopta un proiect de anulare.
 
Decizia se va transforma intr-o hotarare de Consiliu General in luna martie si decizia este ca renunt la vinieta Oxigen. Voi veni cu un proiect de anulare, dar asta nu insemna ca voi renunta la proiectul Oxigen. Nu abandonez proiectul pentru ca el cuprinde mai multe proiecte, plantarea de copaci, achizitionarea de masini mai putin poluante, piste de biciclete, verificarea santierelor poluante, strazi, poduri pasaje"

Potrivit Gabrielei Firea, in cele cinci zile in care s-a consultat pe Facebook cu cetatenii cu privire la oportunitatea si necesitatea continuarii proiectului Vinieta Oxigen, 90% dintre reactiile venite din randul opiniei publice au aratat ferm ca romanii nu isi doresc acest lucru.
 
Cifrele consultarii Firea-cetateni: 
 
  • -postarea de pe Facebook a strans 2,5 milioane vizualizări, 60 - 70% din regiunea Bucureşti-Ilfov
  • -60.000 de comentarii pentru postare, dintre care 90% au fost în defavoarea vinietei.
  • -cetatenii au trimis la Primaria Bucuresti 5.000 de mail-uri
  • -au fost trimise 1.500 de petiţii împotriva restricţiilor de trafic şi a vinietei
  • -430 de plângeri prealabile pentru anularea vinietei
Inca de la inceputul lunii februarie, Firea isi anuntase disponibilitatea de a renunta la Vinieta Oxigen. La acea vreme, edilul general lua in calcul chiar si organizarea unui referendum local pe aceasta tema.
 
"Nicio problema! Noi putem sa renuntam si la program. Daca asta isi doresc bucurestenii, daca asta ne dorim cu totii, sa fim singurul oras european in care sa circulam cu masini non-euro, Euro 1, Euro 2... Nicio problema, eu fac ce spun cetatenii. Dar ca sa vedeti in ce ipocrizie traim. Pe de o parte - de ce nu am curajul sa iau masuri si sa eliminam din trafic autoturismele care ne omoara, pe de alta parte - atunci cand le luam, de ce le luam?”, a spus Firea.

Vinieta Oxigen este deja in vigoare de la 1 ianuarie 2020, iar, de la 1 martie, ar fi inceput sa curga si amenzile. Iar valoarea acestora nu este deloc de neglijat, situandu-se intre 1.500 si 2.000 de lei, pentru bucurestenii care circula cu masini non-euro, Euro 1 , Euro 2 si Euro 3, in centrul Capitalei. Posesorii de masini Euro 4, urmau sa fie vizati de lege abia in anul 2021.  Scutiti de obligatia de a cumpara vinieta Oxigen erau soferii de masini cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6, dar si cei care conduc autovehicule electrice sau hibride, motociclete si scutere. 
 


Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 5 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016