Exista si romani fericiti... fara shopping

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Exista si romani fericiti... fara shopping Exista si romani fericiti... fara shopping
de Manager.ro la 23 Feb. 2011
Urmareste-ne pe Google News
shoppingstudiugfkcumparaturiconsumatori

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi, conform GfK Roper Reports, studiul international care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati.

Media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.

Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% fata de 68%). In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%).


Cu toate acestea, acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi: ambele categorii fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi.

Cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

Principalul canal de informare este acelasi pentru ambele categorii de consumatori: atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii 54% dintre ei - fie ca le place shoppingul, fie ca nu - discuta cu prietenii si cunoscutii. Prin urmare, o importanta deosebita o are comunicarea cu Influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii.

Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt Influentatori in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, sunt Influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general. Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica, cu 15% Influentatori in randul populatiei analizate, si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).

Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea oficiala a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii sa comunice eficient cu Influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produca o impresie buna.

 

Ultimele NOUTATI

Doar 10 minute de exercitii de flexibilitate pe zi iti pot schimba viata - iar corpul tau iti va multumi peste 20 de ani
Ultima ora

Doar 10 minute de exercitii de flexibilitate pe zi iti pot schimba viata - iar corpul tau iti va multumi peste 20 de ani

today27 Mai. 2025
Cum sa-ti protejezi criptomonedele: ghid complet pentru stocare si tranzactionare in siguranta
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum sa-ti protejezi criptomonedele: ghid complet pentru stocare si tranzactionare in siguranta

today27 Mai. 2025
8 dintre cele mai sanatoase mancaruri bogate in vitamine: surse naturale de energie si imunitate
Mananca sanatos

8 dintre cele mai sanatoase mancaruri bogate in vitamine: surse naturale de energie si imunitate

today27 Mai. 2025
Somajul scade, dar ramane o problema. Romania are prea multi oameni fara carte si fara job
Economie

Somajul scade, dar ramane o problema. Romania are prea multi oameni fara carte si fara job

today27 Mai. 2025
Scapa de viespi eficient: Cele mai bune insecticide pentru combatere
Life Style

Scapa de viespi eficient: Cele mai bune insecticide pentru combatere

today27 Mai. 2025
Capcane viespi - solutia eficienta pentru monitorizare si control in spatiile exterioare
Life Style

Capcane viespi - solutia eficienta pentru monitorizare si control in spatiile exterioare

today27 Mai. 2025
Leul pica, afacerile se clatina: Ce cer antreprenorii viitorului Guvern ca sa nu inchida portile
Companii

Leul pica, afacerile se clatina: Ce cer antreprenorii viitorului Guvern ca sa nu inchida portile

today27 Mai. 2025
Secretele CV-ului perfect: sfaturi de la un expert in recrutare
Business

Secretele CV-ului perfect: sfaturi de la un expert in recrutare

today27 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x